Toon posts:

Externe harde schijf om zeep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van 40gb.
Deze is van het merk maxtor.
Voor het formatteren, reserve kopien erop gezet, na het formatteren geen reactie meer.
Na het verdict van de computerhandelaar blijkt hij op de een of ander manier kapot te zijn door een piekstroom.Dit naar het schijnt door een defecte adapter ( 220v - 12v ).
Ok misschien alles verloren.
Nu is mijn vraag aan jullie: kan ik de print in de harde schijf vervangen?
Is dit nog te bestellen?
Ik heb foto's van de schijf, voor jullie die mij eventueel om technische gegevens vragen.
Of weten jullie nog andere manieren om data van een harde schijf te krijgen?
Als je hem opzet draait hij nog, de computer geeft reactie van gevonden hardware, maar herkend de schijf niet.
Marcel.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat je hem niet gewoon even actief moet maken in Schijfbeheer?
Dat doe je in Configuratiescherm>systeembeheer>Computerbeheer. :)

If not, kan je een oproep in V&A plaatsen met een verzoek voor zo'n printplaat.
Je kan ook gaan zoeken op het internet naar zo'n zelfde schijf :)

[ Voor 34% gewijzigd door Satch op 27-01-2007 00:37 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarop baseerde die computerhandelaar dan het oordeel dat er een piekstroom is geweest? Zitten er brandplekken op? Want dat is wel lekker makkelijk praten om geen garantie te hoeven geven...

Maar verder. Zo'n printplaat kun je vaak wel vervangen als je een oude schijf op de kop weet te tikken met dezelfde specs. Maar dan moet de schijf zelf niet kapot zijn...

[edit] en even actief maken zoals in de post hierboven gezegd moet je natuurlijk eerst doen. Dacht dat je dat als tweaker zijnde al wel had gedaan :P

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 27-01-2007 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf staat aktief.
Ik heb ondertussen gezien dat de print brandplekken vertoont.
Dus ik neem aan dat hij( de print )kapot is.De schijf zelf is volgens mij nog goed.
Misschien moet ik zoals jullie voorstellen op zoek gaan naar dezelfde harde schijf, en de print overzetten.