WIFI router disconects tijdens het online spelen

Pagina: 1
Acties:

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01 14:08
Ik heb het volgend probleem:
Mijn US.Robotics wifi-router ( model USR8054) verbreekt het verbinding met mijn laptop (dell inspiron 9400) als ik aan het onlinespelen ben (fear, ccs, mohaa), zelfs als ik op msn micro aanzet doet die dat soms ook, dat gebeurt ook als ik skype gebruik. Ik heb nog een laptop van compaq ( e500) en met deze laptop krijg ik ook hetzelfde verhaal ( op msn en skype). Dat gebeurd alleen via wifi verbinding, met gewone verbinding ( via kabel ) werkt die perfect, geen enkel probleem tijdens het online spelen, of als ik skype/msn gebruik. Ik heb alleen één PC in woonkamer die via netwerkkabel is aangesloten en 2 laptops die via wifi is aangesloten en dat is alles.
Tijdens het spelen via internet op mijn laptop ( bv fear ) verbreekt het verbinding meestal binnen paar minuten ( kan ook een uur duren voordat die disconect ) en windows zegt dat die geen wifi router kan vinden ( maar binnen 30 sec vind die hem wel terug ) terwijl mijn andere laptop wel verbinding heeft.
Ik kan zonder probleem grote bestanden downloaden ( uploaden ook geen probleem ) met snelheid van rond 600-900 KB/S en krijg geen ENKEL probleem. Dus ik krijg alleen problemen als ik aan het online spelen ben, gewoon surfen enz geen enkel probleem. De afstand tussen mijn router en laptops is ongeveer 8m en het signaal sterkte staat op "uitstekend" in windows ( rond 80%-90% ). De router staat in de woonkamer ( dus de signalen gaan door de muren ).
Ik weet echt niet wat ik moet doen |:( , ik weet niet precies met welke drivers versie mijn router werkt maar ik had vorig jaar de laatse drivers daar opgezet.
Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .

PS: OS is windows XP SP2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, waar denk je dat de hoofdgroep "Netwerken" voor is :?

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je driver is een PC in miniatuur, dus het gaat niet zozeer om een 'driver'. De image die je van US Robotics downloadt is een image van een OS voor je router.

Je moet es checken welke poorten die spellen gebruiken, en hoeveel poorten ze gebruiken... Check ook of je router Quality of Service (QoS) en UPnP ondersteunt, zeker dat laatste kan helpen.

Als Windows de router niet ziet denk ik dat ie er gewoon volledig uitklapt en reboot.

Sta me toe te zeggen dat ik twee routers gehad heb van US Robotics en geen goeie ervaringen heb gehad daarmee; mijn draadloze (!) router (Asus, draait Linux) is een stuk stabieler. Torrent, FTP, surfen, ... Slikt ie allemaal probleemloos.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje