[Firefox] url selectie

Pagina: 1
Acties:

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste mensen,

Mijn probleem:

Als je met firefox op een url klikt dan verschijnt een selectiebox om dat url heen.
Ik heb een rollover plaatje als een url(navigatiemenu). Elke keer als ik daarop klik dan verschijnt er zo'n lelijke selectiebox eromheen:
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/92/asdpa3.th.jpg
Dit gebeurt ook bij normale url's
Bij internet explorer gebeurt dat niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb al gezocht naar een oplossing met css, maar geen resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Intrique op 27-01-2007 00:10 ]

Verwijderd

about:config

http://kb.mozillazine.org...Qs_:_About:config_Entries

http://kb.mozillazine.org/Browser.display.focus_ring_width is het volgens mij, geen zin om te testen. Toch maar even gedaan zoveel moeite was het nu ook weer niet, maar het werkt hier :P ow ja je moet de waarde op 0 zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 00:23 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Aangezien het in WEB staat denk ik dat hij wilt dat voor zijn site dit niet meer voor komt. En zoals je al geeft Lighteye met je linkje, ziet het er naar uit dat het browser behaviour is

• Intrique
  • Niet online
De manier van lighteye is alleen vanaf de gebruikerskant in te stellen. Maar kan het ook op een andere manier? Bijvoorbeeld met een javascript? Of is dit gewoon browser behaviour zoals We Are Borg zegt.

Verwijderd

Ow daar had ik niet zo snel aan gedacht, heb ook niet op het subforum gelet eigenlijk :P maar goed hij heeft al wat meer Engelse keywords om verder te googlen naar artikelen of het misschien mogelijk is dan met css.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Cascading Stylesheet:
1
a:focus { outline: 0; }

Let wel op dat de outline gebruikt wordt door mensen die met het toetsenbord navigeren. Zorg er dus voor dat iemand op een andere manier kan zien welke link de focus heeft (achtergrondkleur, tekstkleur, etc.), wanneer je de outline uitzet met CSS.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Intrique
  • Niet online
Rickets schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:35:
Cascading Stylesheet:
1
a:focus { outline: 0; }

Let wel op dat de outline gebruikt wordt door mensen die met het toetsenbord navigeren. Zorg er dus voor dat iemand op een andere manier kan zien welke link de focus heeft (achtergrondkleur, tekstkleur, etc.), wanneer je de outline uitzet met CSS.
Thanks het werkt.

Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle reactie en oplossing _/-\o_

Verwijderd

Intrique schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:39:
[...]

Thanks het werkt.

Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle reactie en oplossing _/-\o_
Prima oplossing, zolang je je er maar van bewust bent dat je hiermee dus iets doet wat sommige bezoekers niet willen (volgens de vorig jaar september aangenomen richtlijnen voor rijksoverheidswebsites mag dit bijvoorbeeld ook niet op dergeijke sites gebruikt worden).
Pagina: 1