2 videokaarten gesloopt...2 verschillende symptomen

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Hey,
Heb onlangs een mediacenter PC gebouwd... echter lijkt murphy's wet me te achtervolgen... :(
Al twee keer in 3 dagen begeeft m'n grafische kaart het... echter 2x met een andere gevolg (oorzaak? geen idee)

eerste keer
Na een reboot wordt de PC niet meer wakker... mobo piept dat ie geen graka vindt...

...kaart retour...

2e keer
Alles geinstalleerd en draait in de huiskamer. Op de desktop van de PC ineens uit... aan/uit knop reageert niet meer... is de graka eruit dan start ie wel door.

Kunnen bovenstaande problem worden veroorzaakt door een rot moederbord of voeding?
Wordt helemaal gek hiero :/

Specs
Silverstone LC02
athlon 64 3200+
DFI lanparty ultra-d
2x 512MB Geil PC4000 geheugen
240W Flex-atx Silverstone
POV GeForce 7300GS (actief) met risercard voor case

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
En je voeding is niet te weinig? Volgens mij is je voeding te zwakt als je het mij vraagt.

Wauw, een sig!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-07 13:57

Fab1Man

Live life to the fullest

Die is zeker te zwak. Zonder GPU komt ie al aan de 240 Watt, laat staan met.

• kalechinees
Ik heb net op http://extreme.outervision.com/PSUEngine alles een beetje ingevuld en ik kom onder full load op 200W... hier heb ik ook nog eens 6 usb devices toegevoegd...
Lijkt mij stug dat een 240w bij een computer die idle draait de videokaart sloopt...
Ik zeg niet dat het probleem niet in de voeding ligt, maar de voeding is zeerzeker niet te zwak!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Als je de mogelijkheid hebt om het te testen met een zwaardere voeding dan zou ik het ten zeerste aanraden :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

die 240watt kan het wel houden.

Zelf heb ik
1x6600xl
2x512mb ddr2
intel 805 2,6@3g
1xharddisk
1xdvd fikker
op een 270watt voeding.

zijn amd en 7300gs gebruiken minder stroom dan mijn cpu\gpu

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Daar komt bij dat het een media center voedingkje is. Die geven altijd zeer lage wattages aan, die ze vaak ook zeker wel waar kunnen maken. (dus niet ala qtec ongeveer 50 % van het opgegeven vermogen leveren)

Ik zou het probleem denk ik richting het moederbord zoeken, of een combinatie van moederbord+graka. (misschien toevallig niet goed samenwerkend?)

edit: of je voeding moet gewoon gare voltages geven, dit is te checken met een voltmetertje of als je goed van geloof bent, dan in het bios of met een software tooltje.

[ Voor 19% gewijzigd door warcow op 27-01-2007 01:46 ]

• kalechinees
kickerdekick ;)

ik ga zometeen de voeding uitmeten... maar heeft iemand nog wat ideeen?

• Ultraman
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben ook voor het uitmeten van de voeding.
Grote kans dat de voltages dermate op en neer schieten dat het niet leuk gevonden wordt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ja, ik had met mijn videokaart ellende omdat er teveel andere apparaten aan het snoer zaten die ook mijn videokaart van electriciteit voorzag. Oplossing was 1 draad reserveren voor je graka. HDD, DVD etc op een andere kabel aanluiten.

• kalechinees
ff voor de duidelijkheid, de graka krijgt geen directe stroom van de voeding maar alleen via het moederbord... Heb hem even door een stroommeter gehaald en de eerste signalen zien er goed uit.

Geen gekke dingen. Aan de andere kant heb ik gewoon Windows kunnen installeren... Hij viel pas uit nadat hij een dag stil had gestaan.
Pagina: 1