Kan ik met dit beestje videocapturing?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:05
CPU:Pentium 3 - 600mhz Socket 370.
Harddisk:Maxtor 7200 RPM 250 GB.
Geheugen:256 mb Sdram.
Mobo:Compaq 0664h.
Netwerkkaart:3Com Etherlink XL 10/100

Ik wil graag digitale beelden van mijn decoder (zodra deze weer terug is) gaan captureren op m'n server pc-tje. Dit is de enige pc die ik dicht bij de decoder kan zetten aangezien ik bang ben dat een 15 meter lange tulp-videokabel (naar mijn normale werkpc) signaalverlies gaat vertonen.

Maar is deze pc snel genoeg? Hij bevat geen videokaart (enkel onboard), maar ik heb hier nog wel een Pinnacle TV-kaart liggen die ik aan het systeem wil toevoegen. Ik heb rondgekeken op GoT, en ik las wel dat iemand complete videobewerking doet met een Duron 800mhz machientje. :)

Voordat ik die kast ga openmaken en de hele zooi ga installeren en verplaatsen vraag ik liever hier voortijdig om tips?

edit: titelfix svp: "videocapturing" moet "videocapturen" zijn" :P

Mijn YouTube Channel

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje mager geheugen vind je ook niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geheugen is voldoende, mits je niet teveel andere zaken hebt draaien.

Je kan op dat systeem prima video capturen, maar dan heb je wel een capture kaart nodig die zelf alles hardwarematig encodeerd. De VGA kaart heeft geen invloed op het capture proces dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat je wil hebben is bijvoorbeeld een kaart die hardwarematig mpeg2 kan encoderen. De iets duurdere Hauppauge PVR kaarten kunnen dit. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere die dit ook prima doen. En dat is iets voor jou om op te gaan zoeken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Blorgg op 26-01-2007 23:09 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Een Duron 800 machine vergelijken met een P3 600 op een Compaq mobo?Ik weet niet of dat verstandig is.Mijn ervarig met Compaq P3 600 bakken maken me iig niet blij, echt trage bakken.Ook je geheugen is wat aan de krappe kant.Accepteert dat mobo trouwens wel zulke grote schijven?Lijkt me udma 33 of ouder.
Anyway, de enige manier om het zelfs maar te proberen is idd met een kaart met hardwarematige mpeg encoder :)

[ Voor 19% gewijzigd door blobber op 27-01-2007 00:20 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:56

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een Hauppauge PVR 150 capture ik zonder problemen op maximale settings op een Pentium 3 550MHz met veel te veel ram en de bestanden worden via het netwerk op mijn workstation opgeslagen.

• Snowwie
blobber schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:18:
Een Duron 800 machine vergelijken met een P3 600 op een Compaq mobo?Ik weet niet of dat verstandig is.Mijn ervarig met Compaq P3 600 bakken maken me iig niet blij, echt trage bakken.Ook je geheugen is wat aan de krappe kant.Accepteert dat mobo trouwens wel zulke grote schijven?Lijkt me udma 33 of ouder.
Anyway, de enige manier om het zelfs maar te proberen is idd met een kaart met hardwarematige mpeg encoder :)
Het wordt dus een twijfelgevalletje en een kwestie van proberen dus.

En nee, de harde schijf werd oorspronkelijk niet herkent door het moederbord, maar gelukkig bestaat er zoiets als MaxBlast. :)

Mijn YouTube Channel

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Maxblast, helemaal vergeten :)
I agree, meer geheugen erin, hauppauge 150 oid erin en alle overbodige resources in je bios uitzetten.
Met wat geluk gaat het zonder haperen werken :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Snowwie
Oke, dus in de bios zet ik de diskdrive uit (heb ik toch niet nodig) en ook de cd-brander kan uitgezet worden. Alles loopt toch via het netwerk. :)

Deze kaart heb ik die het opneem werk moet verrichten, een Pinnacle Pc tv Pro.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/pctv.jpg

Mijn YouTube Channel

• Blorgg
  • Niet online
Floppy drive en CD brander in je BIOS uitzetten gaat je PC echt niet sneller maken dus die mag je rustig aan laten staan :)

Heeft die Pinnacle kaart een hardwarematige encoder? Ik zie daar een Connexant chippie op zitten als ik zo kijk. En die laten volgens mij alles lekker aan je CPU over. Dat gaat dan niet goed komen met een wat oudere PC.

• Snowwie
Ik heb het nog niet geprobeerd, aangezien ik m'n digitale decoder nog niet terug heb.

Mijn YouTube Channel

• Blorgg
  • Niet online
Dan sluit je toch even een DVD speler of videorecorder aan?
Pagina: 1