[Home Cinema] - Sony HTSS1000

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Okee ik ben op zoek naar een nieuwe Home Cinema set daar mijn oude nogal te wensen overlaat.

Wat wil ik aansluiten en met welke aansluiting?
• Xbox 360 -> Digitaal optisch
• Playstation 3 -> HDMI
• Wii -> 2x Tulp
• PC -> 2x Tulp

Op mijn TV -> Sony KDL32V2000 sluit ik dan mijn DVI->HDMI (PC->TV) kabel aan en ik heb dus op mn HDMI kanaal HD beeld vanuit mn PC en Dolby Pro Logic II qua audio (2 tulp) via mn Dolby set.

Wat heb ik nu en hoe?
Let vooral op het volgende want dit is een praaltje!
• Gallant AudioStorm PST (Klik!
Dit schitterende apparaatje heeft 6 jaar lang trouwe dienst geleverd maar ik erger me nu te erg aan zijn tekort komingen.

Grootste ergenis naast de geluidskwaliteit zijn de aansluitingen. Nou zijn mijn eisen nogal uitgebreid en de doorsnee standaard home cinema set heeft amper tot weinig aansluitingen maar ik ben naar iets op zoek waar ik alles op kan aansluiten voor een redelijke prijs zonder al te veel toeters en bellen.

Wat had ik in gedachten?
Ik dacht zelf gewoon puur aan een standaard home cinema systeem met wat meer aansluitingen als normaal maar mijn oog viel op iets anders.

Namelijk de Sony HTSS1000. Geen normale home cinema set maar een upgrade set zoals ze het noemen. Zonder DVD speler (heb ik duidelijk ook niet nodig met 360/PS3) maar enkel met een tuner/versterker. Het duurde even voordat ik t doorhad want er is maar weinig info over te vinden.

Hier is het overzicht op de Sony site. Waar mijn oog viel op het aantal aansluitingen, vooral in de handleiding zag ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/sony.PNG

Aardig wat aansluitingen dus. Wat me vooral intrigeerd is het HDMI schakel systeem. Als ik het goed begrijp sluit ik bv mijn PS3 aan op HDMI In en dan een 2e HDMI kabel die naar mijn TV gaat en dan snoept hij het Dolby Digital signaal er vanaf (kopieert) en stuurt het daarna door naar mn TV. Klinkt vrij ideaal!

Het probleem echter is dat als ik mijn PC aansluit via de DVI->HDMI er geen geluid meegeleverd wordt natuurlijk. Vandaar dat ik verplicht ben om via 3,5mm jack naar 2 tulpen mijn audio van PC->TV/Dolby Analoog over te sturen) Dan houdt het volgens mij in dat ik de set moet afstemmen op het inkomende HDMI kanaal. Dan wordt het vrij lastig om hem tevens af te stemmen op de analoge input waar ik mn 2 tulpen afkomstig van de PC op aan ga sluiten. Oftewel ik heb wel beeld dan maar geen geluid, of andersom.

Jullie vragen je misschien af waarom ik in hemelsnaam niet een DVI->VGA kabel heb gehaald (10m) en die op mn LCD aansluit. Goeie vraag, die ik me zelf ook wel eens afvraag, dus in het ergste geval moet ik die kabel vervangen.

Wat wil je nou precies?
Advies! Gebruikservaringen met deze set zijn schaars/niet te vinden. Gelukkig is er tweakers en zijn er vast genoeg andere setjes te vinden of wellicht zelfs betere alternatieven.

Iemand enig idee of dit uberhaupt een goede keuze is? Hij is zo rond de 300eur en gezien het feit ik vrijwel alles van Sony heb zou ik dat graag zo willen houden. Het enigste alternatief die al mijn eisen en wensen kan realiseren is denk ik een losse receiver + speakerset, maar dat is een stuk prijziger en ik zou het graag rond de 300EUR willen houden.

Belangrijker: nogmaals gezien op het plaatje hierboven is dat er een HDMI schakelaar op zit. Mijn vraag is of die dan ook audio kan koppelen van andere bronnen (2 tulpen) aan het video signaal. Het doet me wel vermoeden want zowel bij de dubbele tulp ingang als bij de optische ingang staat er Video 2 IN. Terwijl het natuurlijk audio is. Belangrijker is dat diezelfde Video 2 aanduiding bij het HDMI 2 Ingang aansluiting te zien is. Kan ik dus concluderen dat hij audio kan koppelen van andere inkomende signalen en die kan bundelen met het HDMI signaal? Dat zou perfect zijn in mijn geval.

Alvast bedankt :D

[ Voor 9% gewijzigd door nudie op 29-01-2007 11:16 ]

• nudie
niemand een idee?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Het mooiste en makkelijkste is om eht beeld neit door te schakelen, maar de bronnen voor beeld rechtstreeks op je tv aansluiten.
Dan een als je 5.1 wil, een leuke receiver 5.1 speaker combinatie (bijv. Harman kardon met JBL 5.1 setje, die zie je heel veel). Hier zitten genoeg aansluitingen op om al je audio apparatuur op aan te sluiten.

• nudie
Ja maar hoe krijg je in hemelsnaam Dolby Digital DTS of welk Dolby signaal dan ook terug naar je versterker. Ik ken maar weinig/geen LCDs/Plasma die een digitale geluidsuitgang hebben. En om dan terug te gaan naar 2 tulp is ontzettend nutteloos dus ik zie niet echt het nut in van jouw argumentatie.

Daarnaast is HDMI digitaal en zal er dus geen kwaliteits verlies ontstaan omdat hij doorgelust wordt.

Verwijderd

Set wordt uivoerig besproken op de welbekende AVForums, ook de F versie van dit apparaat. Zou zelf voor de HT-DDW880 gaan, info op zelfde plek.

[edit]
Oh, de HDMi heeft alleen een switch functie, voor geluid van bron naar versterker is nog steeds tulp of digitale verbinding nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:12 ]

Verwijderd

De Playstation3 beschikt ook over een Optical Out voor het geluid, ik denk niet dat deze onder hoeft te doen voor het HDMI signaal. Dan zou je deze ook niet hoeven door te lussen.

Wat betreft de Sony HTSS1000, deze heb ik zelf gekocht nadat mijn eerste Z-5500 speakerset kapot was gegaan binnen de garantie, zou ik deze keuze heroverwegen. Het geluid wat uit de set komt is ronduit slecht en deze heb ik dan ook direct terug gebracht naar de Mediamarkt alwaar ik toch een nieuwe Z-5500 set heb gekozen.
Ik dacht dat ik er geluids technisch op vooruit zou gaan, daarom dat ik ook bij wilde betalen voor een home cinema set als de Sony. Het geluid was echter een stuk minder dan dat wat ik van de Logitech gewend was, en al helemaal in vergelijking met de Harman Kardon set die mijn ouders in de woonkamer hebben staan. Ik heb daarop aan een Mediamarkt medewerker gevraagd wat het mij zou kosten om een beter klinkende set te kopen waarop hij antwoordde dat het prijskaartje dan richting de 700-1000 euro ging zitten. Precies zoveel als je kwijt bent voor bijvoorbeeld een Harman Kardon set. Ook kan je bij de Sony set de speakerkabels niet vervangen of verlengen, deze hebben namelijk Sony-eigen kopjes, ik kan niet meer met zekerheid zeggen of ze vast zaten aan de speakers.
Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de Logitech Z-5500 speakers niet te overtreffen zijn met een goedkope home cinema set.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Wat ik bedoelde is gewoon:
Playstation enz. beeld via hdmi of andere weg naar de tv.
En dan het geluid per apparaat digitaal, en als dit niet mogelijk is analoog naar de receiver.
Digitaal geluid kan optisch of coaxiaal, welke je kiest maakt niet veel uit.

• nudie
Oh dus de HDMI switch is dus voor 50% perfect voor mij. Voor mn PC doet hij precies wat ik wil. (Geen 2 HDMI op TV, dus dit is een oplossing) Maar als ik mn PS3 erop aansluit moet ik alsnog dus via analoge optische aansluiting mijn PS3 aansluiten? Is niet zo'n probleem.

Ook de geluidskwaliteit vind ik t.o.v wat ik heb erg goed daar ik dezelfde Sony set incl recorder (zonder alle aansluitingen/hdmi switch vandaar het topic) heb gehoord. Mijn oude home cinema set of wat je het oko wil noemen is echt megafoon-kwaliteit slecht dus het is een verbetering.

Daarnaast heb ik er geen 700-1000 euro voor over dus is dit voor mij perfect.

De HDMI switch is dus enkel een switch indien je geen 2 HDMI aansluitingen heb op je TV, klopt?
Beetje apart, maar in mijn geval geen probleem1

• nudie
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:04:
Set wordt uivoerig besproken op de welbekende AVForums, ook de F versie van dit apparaat. Zou zelf voor de HT-DDW880 gaan, info op zelfde plek.

[edit]
Oh, de HDMi heeft alleen een switch functie, voor geluid van bron naar versterker is nog steeds tulp of digitale verbinding nodig.
Ik heb op audiofreaks.nl en hififorum.nl (beiden zeer groot) eenzelfde topic gemaakt maar dat is meer hifi en geen home cinema, gezien de 0 replies in 3 dagen :(

Verwijderd

nudie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:02:
[...]
Ik heb op audiofreaks.nl en hififorum.nl (beiden zeer groot) eenzelfde topic gemaakt maar dat is meer hifi en geen home cinema, gezien de 0 replies in 3 dagen :(
AVForums zijn een pietsie drukker wat dat betreft, ook vanuit Nederland. Ik zie dat het je vooral om de aansluitingen gaat, dus verwijs ik je weer naar de 880. Deze heeft er nog een bos meer dan de 1000 en lijkt in totaal een beter produkt. Bovendien is de prijs iets boven de 300.

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de Sony HTR-220SS home cinema set. Deze bestaat uit de RDR-GX220 DVD-recorder in combinatie met de HT-SS1000 surround set.
Deze set bevalt mij prima. Geluidskwaliteit zelf vind ik prima. Maar ja, ik ben geen audiofiel en kan mij voorstellen dat audiofielen er wel wat op aan te merken. Nogmaals, zelf heb ik er niks op aan te merken.
Van het aansluiten van HDMI etc. heb ik geen verstand. Sterker nog, volgens mij heeft mijn set niet eens HDMI ingangen.

• nudie
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:20:
[...]

AVForums zijn een pietsie drukker wat dat betreft, ook vanuit Nederland. Ik zie dat het je vooral om de aansluitingen gaat, dus verwijs ik je weer naar de 880. Deze heeft er nog een bos meer dan de 1000 en lijkt in totaal een beter produkt. Bovendien is de prijs iets boven de 300.
Wow ik las je eerste bericht niet helemaal. Damn goeie tip bedankt!
Ik sta nu op het punt om deze te bestellen want dat ziet er echt heel mooi uit voor t geld wat je er voor neer moet leggen. Ik ken de receiver los maar niet met zo'n mooie speakerset voor weinig.

Maar zitten in zo'n pakket geen speaker kabels? Weet jij dat?

Verwijderd

De manual zegt van wel geloof ik.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
nudie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:18:
[...]

Wow ik las je eerste bericht niet helemaal. Damn goeie tip bedankt!
Ik sta nu op het punt om deze te bestellen want dat ziet er echt heel mooi uit voor t geld wat je er voor neer moet leggen. Ik ken de receiver los maar niet met zo'n mooie speakerset voor weinig.

Maar zitten in zo'n pakket geen speaker kabels? Weet jij dat?
wazig dat alleen de ddw870 op de sony site staat.. en die is toch wel heel anders...
heb je em al besteld? want die bij pixmania ziet er wel heel mooi uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:21:
De Playstation3 beschikt ook over een Optical Out voor het geluid, ik denk niet dat deze onder hoeft te doen voor het HDMI signaal. Dan zou je deze ook niet hoeven door te lussen.

Wat betreft de Sony HTSS1000, deze heb ik zelf gekocht nadat mijn eerste Z-5500 speakerset kapot was gegaan binnen de garantie, zou ik deze keuze heroverwegen. Het geluid wat uit de set komt is ronduit slecht en deze heb ik dan ook direct terug gebracht naar de Mediamarkt alwaar ik toch een nieuwe Z-5500 set heb gekozen.
Ik dacht dat ik er geluids technisch op vooruit zou gaan, daarom dat ik ook bij wilde betalen voor een home cinema set als de Sony. Het geluid was echter een stuk minder dan dat wat ik van de Logitech gewend was, en al helemaal in vergelijking met de Harman Kardon set die mijn ouders in de woonkamer hebben staan. Ik heb daarop aan een Mediamarkt medewerker gevraagd wat het mij zou kosten om een beter klinkende set te kopen waarop hij antwoordde dat het prijskaartje dan richting de 700-1000 euro ging zitten. Precies zoveel als je kwijt bent voor bijvoorbeeld een Harman Kardon set. Ook kan je bij de Sony set de speakerkabels niet vervangen of verlengen, deze hebben namelijk Sony-eigen kopjes, ik kan niet meer met zekerheid zeggen of ze vast zaten aan de speakers.
Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de Logitech Z-5500 speakers niet te overtreffen zijn met een goedkope home cinema set.
Ik zoek ook een 5.1 set voor mijn xbox360. Volgens jou is dus de Logitech Z5500 dan de beste keuze voor een prijs rond de 300 euro? Wat ik alleen "raar" vind deze komt toch al uit 2004?:O Of maakt dit verder niet uit? lijkt mij namelijk ook best oud.

edit: ik zie nu net op kieskeurig staan dat de z5500 uit 2006 komt.
Pagina: 1