Ik heb 2 tabellen:
Bij tabel l wordt in het veld vak een nummer ingevuld door het toevoegscript. Dit nummer correspondeert met het id uit lv. De naam behorende bij dit id veld moet worden weergegeven, daarvoor heb ik nu deze code:
Dit werkt wel, hij geeft de goede naam weer maar evenveel keer als het aantal dingen dat er in de DB zit.... Wat doe ik fout?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| CREATE TABLE `lv` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `naam` varchar(50) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ; CREATE TABLE `l` ( `id` int(4) NOT NULL auto_increment, `titel` varchar(60) NOT NULL default '', `omschrijving` longtext NOT NULL, `views` int(11) NOT NULL default '0', `downloads` int(11) NOT NULL default '0', `vak` int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8 ; |
Bij tabel l wordt in het veld vak een nummer ingevuld door het toevoegscript. Dit nummer correspondeert met het id uit lv. De naam behorende bij dit id veld moet worden weergegeven, daarvoor heb ik nu deze code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $sql2 = "SELECT l.vak, v.naam, v.id FROM l l, lv v WHERE l.vak = v.id "; |
Dit werkt wel, hij geeft de goede naam weer maar evenveel keer als het aantal dingen dat er in de DB zit.... Wat doe ik fout?
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 26-01-2007 23:04 ]