Computer gaat niet aan, ondanks voedingswissel

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Zonder enige aanleiding besloot mijn computer afgelopen week opeens niets meer te willen doen als ik hem aanzette. Ik druk gewoon op de power-on-button en er gebeurt... niets.

Ik heb mijn voeding al gewisseld voor een voeding waarvan ik zeker weet dat die het doet en het hielp niets. Beide voedingen zijn 300 Watt.

Het gaat om een relatief oud systeem, met een Duron 750 op een MSI K72 Pro 2 moederbord. Ik heb niet aan de instellingen gezeten, en alles deed het prima.

Het enige moment dat mijn computer een teken van leven geeft, is als je de voedingskabel aansluit. Dan doet hij wat hij altijd deed: even aangaan. Dan gaan de fans draaien en de ledjes op mijn moederbord lichten even op. Dit doet hij nu nog steeds, maar alleen als de voedingskabel een bepaalde tijd niet aangesloten is geweest. (plusminus tien minuten).

Ik was er eerst van overtuigd dat het de voeding was, maar die bleek het dus niet te zijn. Zijn er nog andere voor de hand liggende oorzaken waar ik gewoon niet aan denk? Wat kan het zijn?

• Boomrups
Ik heb trouwens even nagedacht over een specifieker topictitel die de lading meer zou dekken, maar ik kon er werkelijk geen bedenken. Als een modje een betere titel weet staat het hem natuurlijk vrij hem aan te passen.

En ja, ik heb de nodige FAQ's gelezen, gezocht op GoT en op Google, maar omdat het probleem zo vaag is en de zoektermen zo algemeen is het moeilijk zoeken.
Modbreak:Graag de edit-knop gebruiken als je binnen 24u iets aan je post toe te voegen hebt. Zo schoppen is niet de bedoeling :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 27-01-2007 11:59 ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
wat heb je al geprobeerd?
verbind anders je powerbutton door....
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48
Doorverbinden van de powerbutton werkt niet dan gaat hij 5tel aan en is hij weer uit.
Trek het stekkertje van de powerbutton eens van het moederbord en gebruik een schroevendraaier of iets anders om je pc op te starten,

• Boomrups
Ik heb een schroevendraaier tussen de powerknopbutton pinnetjes op het moederbord gehouden om ze te connecten en de computer deed niets...

• Boomrups
Dus dan is het moederbord waarschijnlijk van ouderdom overleden?
Modbreak:Wederom, gebruik de edit-knop ipv 2x achter elkaar te posten :o

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 27-01-2007 12:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K7TPro2 :?

Check de condensatoren :o

Edit:
Als voeding uitgesloten is, is er grote kans dat het probleem op het moederbord zit, ik move even naar PMG.

Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Move OH -> PMG

Trouwens, heb je wel gecontroleerd of de power button werkt? Wat gebeurt er als je de pinnetjes voor de power button op het moederbord met een schroevendraaier oid verbindt :?

[ Voor 89% gewijzigd door dion_b op 27-01-2007 12:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dion_b schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:59:
K7TPro2 :?

Check de condensatoren :o

Edit:
Als voeding uitgesloten is, is er grote kans dat het probleem op het moederbord zit, ik move even naar PMG.

Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Move OH -> PMG

Trouwens, heb je wel gecontroleerd of de power button werkt? Wat gebeurt er als je de pinnetjes voor de power button op het moederbord met een schroevendraaier oid verbindt :?
Boomrups schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:54:
Ik heb een schroevendraaier tussen de powerknopbutton pinnetjes op het moederbord gehouden om ze te connecten en de computer deed niets...
;)

Maar, zoals dion_b zegt, controleer het moederbord op bol staande condensatoren. Een vaker voorkomend probleem bij MSI moederborden uit die tijd. :)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:01

Emiel1984

Made in NL

Het systeem al is proberen op te starten met alleen de basisonderdelen ?
Dus maar 1 werkgeheugenstrip, processor mobo etc...
Dus zonder HD, CD\DVD FLPPY, geluidkaart etc....

[LTS][MTS][HTS]

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Zoals Dion_B (he... die heb ik vaker gezien vandaag!) zegt: controleer inderdaad het bord maar eens op bolle condensatoren. Ikzelf heb de opvolger van dit bord gehad (de 2a dus) en daarmee had ik dezelfde problemen. Dit was overigens al het geval vóórdat de ellende met de condensatoren aan de grote klok werd gehangen. Het kan echter ook zijn dat er sluiting zit in je moederbord en dan mogelijk de keyboardcontroller. Dit heeft mij doen besluiten dat ik op zoek ging naar een ander bordje.

Een voedingsprobleem lijkt me dit niet
Pagina: 1