Hallo GoT,
Na het een en ander aan gezoek, vergelijk, eisen bijstellen e.d. kom ik er toch niet meer helemaal uit, en roep ik jullie hulp in.
Ik ben op zoek naar een laptop voor school/trein gebruik. Vooral tekstverwerken, spreadsheets en presentaties dus. Het hoeft geen gigantische krachtpatser te zijn, een beetje de normale specs van tegenwoordig. De belangrijkste punten zijn:
Het budget laat veel toe: ik hoef niet perse eentje die laag geprijst is, doe mij er maar eentje die aan mijn eisen voldoet en betrouwbaar is.
Hieronder staan wat laptops die ik ben tegengekomen. In dit topic wil ik dus graag horen welke voor mij het beste zou zijn, welke (die hier niet genoemd staan) zouden ook aan mijn eisen voldoen, en eventuele (slechte) ervaringen zijn ook welkom.
Apple MacBook 1,83-GHz
Ik ben best wel een apple fan, vind MacOSX erg lekker werken, en deze geniet daarom tot nu toe mijn voorkeur
* 1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
* Serial ATA-schijf van 60 GB (5400 rpm)
* Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter
* Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
* Gelokaliseerde documentatie
* 1,83-GHz Intel Core 2 Duo
* Combo drive
* AirPort Extreme-kaart + Bluetooth
Eur 1.198,01 (inc verzendkosten)
MSI S262 (S262B-200NL)
Aanrader via dit topic, ziet er wel goed uit, goed alternatief voor de MacBook
Specs
Eur 1.249,00
Dell Inspiron 640m
Aanrader via dit topic, ziet er ook wel goed uit
Zelf samengesteld/geconfigureerd, lastig hier weer te geven, gaat om de duurdere variant (Core 2 Duo)
Eur 1.126,54 (met 100 euro korting-actie, zonder verzendkosten berekend)
Alvast bedankt. Meer informatie over de eisen ofzo, ik hoor het wel
Na het een en ander aan gezoek, vergelijk, eisen bijstellen e.d. kom ik er toch niet meer helemaal uit, en roep ik jullie hulp in.
Ik ben op zoek naar een laptop voor school/trein gebruik. Vooral tekstverwerken, spreadsheets en presentaties dus. Het hoeft geen gigantische krachtpatser te zijn, een beetje de normale specs van tegenwoordig. De belangrijkste punten zijn:
- Betrouwbaarheid (hij moet een poosje meegaan) (ik wil echt geen budgetmerken)
- Robuustheid (tegen een klein stootje, afgeronde hoeken, min mogelijk bewegende onderdelen als CD drives)
- Gewicht (ik moet hem elke dag meeslepen, zo licht mogelijk dus)
- Redelijke batterijduur
Het budget laat veel toe: ik hoef niet perse eentje die laag geprijst is, doe mij er maar eentje die aan mijn eisen voldoet en betrouwbaar is.
Hieronder staan wat laptops die ik ben tegengekomen. In dit topic wil ik dus graag horen welke voor mij het beste zou zijn, welke (die hier niet genoemd staan) zouden ook aan mijn eisen voldoen, en eventuele (slechte) ervaringen zijn ook welkom.
Apple MacBook 1,83-GHz
Ik ben best wel een apple fan, vind MacOSX erg lekker werken, en deze geniet daarom tot nu toe mijn voorkeur
* 1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
* Serial ATA-schijf van 60 GB (5400 rpm)
* Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter
* Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
* Gelokaliseerde documentatie
* 1,83-GHz Intel Core 2 Duo
* Combo drive
* AirPort Extreme-kaart + Bluetooth
Eur 1.198,01 (inc verzendkosten)
MSI S262 (S262B-200NL)
Aanrader via dit topic, ziet er wel goed uit, goed alternatief voor de MacBook
Specs
Eur 1.249,00
Dell Inspiron 640m
Aanrader via dit topic, ziet er ook wel goed uit
Zelf samengesteld/geconfigureerd, lastig hier weer te geven, gaat om de duurdere variant (Core 2 Duo)
Eur 1.126,54 (met 100 euro korting-actie, zonder verzendkosten berekend)
Alvast bedankt. Meer informatie over de eisen ofzo, ik hoor het wel
[ Voor 14% gewijzigd door lhoBas op 27-01-2007 09:04 . Reden: Post bijgewerkt, nieuwe systemen toegevoegd ]