[Linksys] WRT300N + WPC300N Continue problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik wil in dit artikel even mijn mening uitspreken over een recente aankoop die ik gedaan heb.
ik dacht er goed aan gedaan te hebben om de volgende producten te kopen na een paar reviews gelezen te hebben.

linksys WRT300N
linksys WPC300N

De installatie ging eenvoudig..cdtje erin (ik dacht laat ik het op de n00b manier doen)
alles werkte prima en meteen...goede software bij de router geleverd die je helpt bij het makkelijk
in te stellen van je internet connectie...echt prima...eindelijk software (ik zie het voor het eerst) waar het simpel wordt uitgelegd...mijn moeder had het zelfs kunnen doen :p

maar goed nu werkt het zou je denken...tja ik heb af en toe verbinding...kan dan internetten en van alles doen maar iedere keer klapt de verbinding eruit en knippert mijnwlan kaartje...inmiddels weet ik dat hij het dan niet meer snapt en een paar sec later klapt mijn verbinding eruit...

ik moet dan weer opnieuw via de wlan kaart software de verbinding opnieuw connecten en dan heb ik weer verbinding voor een paar minuten en dan klapt hij er weer uit...ik werd er helemaal panisch van dus ik dat...ok ghost image op laptop teruggezet en niet die software voor de lan adapter geinstalleerd maar gewoon op de pro manier gedaan hardware erin...drivers gedownload van inet en die gekozen bij de hardware detectie...

Werkt al een stuk beter nu...VEEL minder uitvallers maar ik wil gewoon 0,0 uitvallers...j aok als ik 10 km ver weg loop ja dan snap ik het dat het niet meer werkt maar gewoon in huis (normaal appartement) moet ik gewoon overal inet kunnen hebben met mimo...

ik heb ook al geprobeerd firmware drivers te downloaden maar die zijn nog niet uit voor deze kaart dus daar heb ik niets aan.
Ik heb geprobeerd firware te downloaden voor de router zelf maar als ik ze probeer te upgraden zegt de router dat het geen geschikte firmware files zijn...terwijl ze van de officiële site van linksys afkomen.

Drivers gedownload van de site maar dan zegt windows dat de drivers die ik gedownload heb geen betere drivers bevatten dan ik al heb van de cd dus...

Heeft iemand ervaringen met deze combinatie en deel me je gevoelens...tips

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Wat is de maximale snelheid die je op deze manier haalt wanneer je gebruik maakt van de Windows Zero Configuration tool?

Ik krijg hem op die manier niet sneller dan 54 Mbit?

• JbRbV
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:42
Met WRT300N firmware 2.00.17 en WPC300N driver 6.0.2.9 geeft Windows 300.0 Mbps aan.
De verbinding is absoluut instabiel en werkt alleen als beide apparaten elkaar kunnen 'zien'.

Valt tot nu toe echt tegen.

Convectoren+Jaren70verbouwen aanpassing + HeatMeister (2) + Heatfan, LG-PC24ET, LG-PC12E, Climate Control (2), HA, Jaren70, HR++ glas

Verwijderd

Mja, zelfde shit hier. Ook de combinatie gekocht, maar er blijven problemen ontstaan. Ik heb de indrul dat de N-technologie nog niet voor dit jaar is... Met de software van Linksys zelf geraak ik zelfs maar tot 54Mbps... pff... Iemand suggesties!!!???!!!

• JbRbV
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:42
Heb in de geavanceerde eigenschappen van de WPC300N driver de Power save mode op Off gezet.
In de WRT300N; Radio band : Wide, Wide channel: 6, standard channel: 4 en Wireless SSID Broadcast op enable. Verder Authentication type op shared key , Beacon interval op 50 en beide threshold op 2266.
Tot nu toe gaat het een stuk beter..

[ Voor 3% gewijzigd door JbRbV op 30-04-2007 10:55 ]

Convectoren+Jaren70verbouwen aanpassing + HeatMeister (2) + Heatfan, LG-PC24ET, LG-PC12E, Climate Control (2), HA, Jaren70, HR++ glas