RTL Nieuws: 'KPN stopt met inbelabonnementen'

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
KPN stopt met inbelabonnementen
KPN, de grootste aanbieder van internet in Nederland, gaat stoppen met het aanbieden van inbelabonnementen. Dat meldt RTL Nieuws.

Breedband

Zeker 900.000 huishoudens hebben nog zo'n inbelverbinding, maar de meeste Nederlanders hebben inmiddels breedbandinternet.
Volgens KPN maken veel inbelabonnees geen gebruik meer van hun verbinding en neemt het aantal abonnees snel af.

Kwaliteit

KPN zegt dat het met een te beperkt aantal klanten geen kwaliteitsnetwerk kan garanderen. Waarschijnlijk zullen de inbelabonnementen voor het eind van het jaar worden opgeheven.
Dit was net een item op het RTL nieuws. RTL deed het voorkomen alsof KPN de enige partij was die inbel internet in Nederland aanbood. En dat er dus binnenkort niemand meer kan inbellen. |:(

Zou mooie boel zijn, niet meer vanuit hotel's even snel je werk email checken, moet je raden wat voor impact dat zal hebben.

Aanbieders zoals 12move en andere oude ISP's met gratis inbel abo's blijven toch gewoon bestaan neem ik aan? Net zoals alle breedband ISP's die als extra feature een inbel mogelijkheid hebben.

Verstandige zet van KPN?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36

scorpie

Supra Addict

Was het niet zo dat al die partijen als 12move gewoon belminuten inkochten bij kpn, en dat zij dan een deel van de winst kregen? Als KPN er dan mee kapt, denk ik dat die andere partijen weinig kunnen doen. Of heb ik het verkeerd?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

De arrogantie van KPN :(

Er zijn zat gebieden waar adsl of kabel internet niet te verkrijgen zijn (denk aan afstand huis <> KPN wijkcentrale) of waar de lokale kabelboer niet wil samenwerken (door de gemeente die de CAI in eigendom heeft) met de grote jongens (Home, Chello en Casema)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

scorpie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:06:
Was het niet zo dat al die partijen als 12move gewoon belminuten inkochten bij kpn, en dat zij dan een deel van de winst kregen? Als KPN er dan mee kapt, denk ik dat die andere partijen weinig kunnen doen. Of heb ik het verkeerd?
Maar de KPN biedt dan toch alleen de infrastructuur, neem ik aan? De uiteindelijke inbelservers worden door de ISP's zelf gerund.
IIRC is het marktaandeel van breedbandverbindingen onder alle internetaansluitingen zo'n 66%. Als dit bericht het bij het goede eind heeft, is dus zo'n 33% van de mensen met een internetverbinding de dupe.

[ Voor 17% gewijzigd door Not Pingu op 26-01-2007 20:28 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
16miljoen inwoners totaal, geen idee hoeveel huishoudens, maar stuk minder.

Hmm 900.000 inbelabonnementen zijn toch nog behoorlijk aantal percentage dan?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Not Pingu schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Maar de KPN biedt dan toch alleen de infrastructuur, neem ik aan? De uiteindelijke inbelservers worden door de ISP's zelf gerund.
IIRC is het marktaandeel van breedbandverbindingen onder alle internetaansluitingen zo'n 66%. Als dit bericht het bij het goede eind heeft, is dus zo'n 33% van de mensen met een internetverbinding de dupe.
Nog maar 8% van de internet-gebruikers gebruikt analoog als ik de CBS gegevens goed interpreteer.
T.o.v. 71% voor breedband.
Aan de andere kant worden inbelabonnementen ook gebruikt voor ISDN/GSM natuurlijk .. en dan spreek je over 15% (8 + 5 + 2 resp.)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
12move=tiscali, hebben gewoon hun eigen inbelapparatuur staan, via een betaalnummer bij kpn. Ik zou niet weten waarom dat zou verdwijnen, en dat geldt ongetwijfeld ook voor een hele hoop andere inbellers.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Ach, ALS het al zo is dat al die 06760-***** nummers worden opgeheven zal er vast wel weer normale nummers gebruikt worden. Dus via 12move/tiscali e.d. blijft inbelinternet heus wel bestaan

Verwijderd

trolleystad schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:36:
Ach, ALS het al zo is dat al die 06760-***** nummers worden opgeheven zal er vast wel weer normale nummers gebruikt worden. Dus via 12move/tiscali e.d. blijft inbelinternet heus wel bestaan
Maar die zitten ook achter 06760 nummers, en als KPN die opnieuw gaat omprogrammeren is dat lastig als ISP omdat je weer bergen klanten krijgt die een ander inbelnummer moeten instellen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aReaRe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:06:
De arrogantie van KPN :(

Er zijn zat gebieden waar adsl of kabel internet niet te verkrijgen zijn (denk aan afstand huis <> KPN wijkcentrale) of waar de lokale kabelboer niet wil samenwerken (door de gemeente die de CAI in eigendom heeft) met de grote jongens (Home, Chello en Casema)
Pff, voor dit soort dingen is de democratie uitgevonden. Contacteer eens wat raadsleden, ga eens langs bij een vergadering. Maak duidelijk dat jij breedbandinternet een issue vindt dat je stemkeuze bij de volgende verkiezingen zal beinvloeden en dat je niet de enige bent (paar brieven richting lokale huis-aan-huis krant kunnen wat dat betreft aardig helpen).

Dat dit geen loze geblaat is toont het geval Bleiswijk - daar is het exact zo gegaan, daar wordt nu chello internet + UPC telefonie aangeboden over het kabelnet van CAI Bleiswijk. Waarom? Omdat de gemeenteraad de wind van voren kreeg van bewoners die beu waren om in te bellen of max een paar kbit via DSL te krijgen :z

En gemeentes hoeven niet eens een monopolie toe te staan, in Harderwijk kun je over CAI Harderwijk zowel chello als Caiway internet abo's krijgen. Moet wel gezegd worden dat dat zowat enige positieve is wat over internet in Harderwijk gemeld kan worden, maarja, daar wordt ook nauwelijks door de CAI geinvesteerd, het is allemaal oude coax...

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
dion_b schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:54:
[...]

En gemeentes hoeven niet eens een monopolie toe te staan, in Harderwijk kun je over CAI Harderwijk zowel chello als Caiway internet abo's krijgen. Moet wel gezegd worden dat dat zowat enige positieve is wat over internet in Harderwijk gemeld kan worden, maarja, daar wordt ook nauwelijks door de CAI geinvesteerd, het is allemaal oude coax...
Valt wel mee hoor, ik heb er iig niets over te klagen. Iedereen (gratis) aan de digitale TV, behoorlijk zenderaanbod (voor 10 eur meer zenders dan 15eur bij UPC zonder digitaal). Digitale kanalen (basispakket) zonder codering, prima met een mediaPC te ontvangen en op te nemen in goede kwaliteit. Internet/telefonie via Caiway werkt aardig.

Alleen Chello is een geval apart. alleen Chello light, (4mbit daar), traag, brak, antiek. Com21 plaform nog, wat vrijwel overal al jaaaaren is afgeschaft.

Denk eerder dat het aan UPC ligt, wat voor nut heeft het om alles te upgraden als ze toch geen TV/digitale tv kunnen aanbieden? Gezien de hoeveelheid UPC gebruikers in harderwijk denk ik dat die investering voor upc gewoon niet interessant is.

Caiway is pas veel later gekomen, dus die hebben itt tot UPC docsis uit kunnen rollen. UPC heeft het vroeger al overgenomen van Telekabel, daarvoor eigen beheer caistichting. Dat was allemaal com21 platform. In die tijd was docsis nog niet bestaand. (iig niet commercieel toegepast)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je ziet regelmatig 'nieuws-items' bij de media (tv, radio en bladen) over hardware of software.
Veel daarvan is van bijzonder povere kwaliteit.
Veel redakties missen de know-how en blaten waar wat uit persberichten.

Als ze hadden gezegd dat alleen KPN ermee zou stoppen en dat er nog andere providers zijn, zou dat niet genoeg 'nieuws' zijn geweest. Dus vertel je maar halve waarheden...Werkt altijd.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
[...]

Pff, voor dit soort dingen is de democratie uitgevonden. Contacteer eens wat raadsleden, ga eens langs bij een vergadering. Maak duidelijk dat jij breedbandinternet een issue vindt dat je stemkeuze bij de volgende verkiezingen zal beinvloeden en dat je niet de enige bent (paar brieven richting lokale huis-aan-huis krant kunnen wat dat betreft aardig helpen).

Dat dit geen loze geblaat is toont het geval Bleiswijk - daar is het exact zo gegaan, daar wordt nu chello internet + UPC telefonie aangeboden over het kabelnet van CAI Bleiswijk. Waarom? Omdat de gemeenteraad de wind van voren kreeg van bewoners die beu waren om in te bellen of max een paar kbit via DSL te krijgen :z

Je noemt nu bleiswijk, maar als je weet hoe lang dat geduurd heeft! Het is sinds 2000 elk jaar uitgesteld, zomer 2005 zou het werken.... uiteindelijk werd het februari 2006.

En KPN mag dan wel snel beginnen met het uitrollen van VDSL naar de wijkkastjes tegen een normaal bedrag, want in Bleiswijk is 3 mbit het enigste stabiele abbonement dat intenetproviders kunnen leveren, daarboven krijg je problemen.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
Ik kan het van KPN begrijpen ze willen gewoon broadband provider worden zodat ze het trage systeem er uit kunnen gooien.
want nu moeten ze zich focusen op 2 systeemen.

* daanski82 mompelds tevends iets van gevolg van privatisering

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
Van die 900.000 zijn er denk ik maar heel weinig die niet €4,95 over hebben voor een 1 of 2Mbit ADSL. Een uurtje of 3 a 4 inbellen per maand is net zo duur.

//

• Rrob
  • Laatst online: 01-12 23:37
Er zullen steeds meer bedrijven stoppen met het aanbieden van inbel internet. Het gevolg is dat de paar bedrijven die overblijven steeds meer klanten krijgen (of evenveel klanten houden) waardoor die bedrijven er winst op kunnen blijven maken en het zullen blijven aanbieden.

KPN is ook gestopt met telegrammen, en vervolgens is er een bedrijfje in het ontstane gat gesprongen. Zolang er (voldoende) vraag naar inbellen is, is er een bedrijf dat het aanbiedt, alleen is dat niet meer kpn

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
Vraag me af of er nog werkelijk veel winst op valt te maken. Tuurlijk zijn er tikken per minuut waar aan valt te verdienen, maar het onderhouden van de inbelservers e.d. kost ook geld. Denk dat het voor de grote partijen nu aantrekkelijker is allemaal te stoppen, komen er toch weer wat mensen richting breedband :) (en verdien ik ook nog een boterham)

//

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 23:30
Tja, we moeten verder in de tijd hè ;) .

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Sorry.. totaal off-topic, maar hier moet ik als Harderwieker even op reageren. Volgens mij is CAI Harderwijk juist één van de weinige CAI-aanbieders die juist zijn hele netwerk verglaasd heeft. Bedrijven kunnen al voor een redelijk bedrag regelrecht glas binnenkrijgen via deze infra. Binnenkort wordt dit zelfs uitgebreid naar Nunspeet, mede op onze aanvraag (ik werk bij gemeente Nunspeet).
Internet voor consumenten zal waarschijnlijk binnenkort ook mogelijk zijn op glas, maar dat hangt even af van hoe snel een digitale marktplaats uitgerold wordt. Oftewel, omdat Stichting CAI Harderwijk geen winst hoeft te maken investeren ze juist héél erg veel in het netwerk (daarom bieden ze ook iedereen gratis digitale televisie aan, inclusief ontvanger).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Weet iemand of XS4all dan ook de inbelabonnementen laat verdwijnen?
Ik heb een Chello Internet account, maar ook nog een analoog account bij XS4all, voor als Chello er uit zou liggen, of ik ergens op locatie moet inbellen waar geen internet aanwezig is.

• daanski82
  • Laatst online: 21-11 11:46
nu word het tijd voor KPN mobiel, Vodafone enz om een GPRS flatfee abo in de lucht te brengen

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

daanski82 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:55:
nu word het tijd voor KPN mobiel, Vodafone enz om een GPRS flatfee abo in de lucht te brengen
A la T-Mobile bedoel je? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:09

KroeT

[...]

Eerst maar eens mobiel bellen flatfee, dan komt GPRS later wel.

Peace is not simply the absence of war.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KroeT schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:56:
Eerst maar eens mobiel bellen flatfee, dan komt GPRS later wel.
Daar zijn al oplossing voor. Zolang je maar Orange -> Orange of Telfort - Telford oid blijft bellen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kraats schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:38:
[...]
Sorry.. totaal off-topic, maar hier moet ik als Harderwieker even op reageren. Volgens mij is CAI Harderwijk juist één van de weinige CAI-aanbieders die juist zijn hele netwerk verglaasd heeft. Bedrijven kunnen al voor een redelijk bedrag regelrecht glas binnenkrijgen via deze infra. Binnenkort wordt dit zelfs uitgebreid naar Nunspeet, mede op onze aanvraag (ik werk bij gemeente Nunspeet).
Internet voor consumenten zal waarschijnlijk binnenkort ook mogelijk zijn op glas, maar dat hangt even af van hoe snel een digitale marktplaats uitgerold wordt. Oftewel, omdat Stichting CAI Harderwijk geen winst hoeft te maken investeren ze juist héél erg veel in het netwerk (daarom bieden ze ook iedereen gratis digitale televisie aan, inclusief ontvanger).
Ermelo ook. Voor zover ik begrepen heb wordt dit een "groot intranet", met optionele koppeling naar internet. Ik heb de brochure hier ergens nog liggen geloof ik.

Als het ook voor particulieren komt houd ik me aanbevolen, als de GPS meedoet komt de glasvezelkabel hoogstwaarschijnlijk 5m voor mijn huis langs ;)

ik woon in nunspeet

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Zou KPN ook DirectInternet van hen zelf eruit gooien? (http://www.kpn.com/kpn/show/id=877865). Dit is namelijk geen abonnement, zoals je die wel bij Planet of Hetnet kan hebben. Bij directinternet betaal je alleen tikken. Ik kan me voorstellen dat ze die misschien nog wel houden en alleen de betaalde abonnementen bij hun providers eruitgooien? Aan de andere kant, dan blijf je nog steeds wel de onderhoud houden van de inbelsystemen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

Jimbolino

troep.com

Laatst was er een storing in de smtp server van directinternet.
Ik storingsnummer van KPN gebeld.

Man zegt: Ja ik zie dat er storing is, want heb al 20 andere tickets open staan, de eerste was al meer dan 2 weken oud!
Ik zeg: Dat is mooi, maar wanneer werkt die smtp server dan?
Man zegt: Ze zullen er wel geen haast bij hebben, maak maar een inbelaccount bij Tiscali.

BTW, niemand heeft het over het verwijnen van 06760 nummers, alleen maar over KPN die stopt met zijn inbel-diensten (kpn, planet, hetnet, xs4all)
Zou niet weten waarom andere ISP's moeten stoppen met hun inbelservers.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Morgoth schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:32:
Zou KPN ook DirectInternet van hen zelf eruit gooien?
Nee, 06760-12321 blijft gewoon bestaan. Alleen de inbel *abonnementen* van KPN gaan stoppen.

Ik was blij te lezen dat DirectInternet nog gewoon beschikbaar blijft, want dit kan inderdaad vaak een laatste redding zijn om een probleem op te lossen, of even snel online te komen.

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Adsl moet een standaard worden want inbel heb ik 4 jaar gehad en dat zuigt echt zo enorm hard!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Dracula78 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:56:
[...]

Nee, 06760-12321 blijft gewoon bestaan. Alleen de inbel *abonnementen* van KPN gaan stoppen.

Ik was blij te lezen dat DirectInternet nog gewoon beschikbaar blijft, want dit kan inderdaad vaak een laatste redding zijn om een probleem op te lossen, of even snel online te komen.
Waar had je dat gelezen dan? Ik heb het nergens gezien. Dit betekent dus dat ze nog wel de infrastructuur daarvoor moeten handhaven, wat voor zin heeft het dan om die van Planet en Hetnet wel te stoppen?
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:21:
Adsl moet een standaard worden want inbel heb ik 4 jaar gehad en dat zuigt echt zo enorm hard!
Sex moet standaard worden, want masturberen heb ik 4 jaar gedaan en dat zuigt echt zo enorm hard!

[ Voor 21% gewijzigd door Morgoth op 19-02-2007 22:07 ]

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Ik las het op een intern bericht dat als toelichting diende op het persbericht dat KPN ging "stoppen met inbelabonnementen". Hierin stond onder andere dit:

Als klanten toch hun inbelabonnement willen houden, is er voor hun dan nog een alternatief?
'Inbellen blijft sowieso mogelijk via Direct Internet van KPN. Via het inbelnummer 06760-12321 kunnen klanten inbellen en zijn zij direct online. Hiervoor hoeft geen abonnementsbedrag betaald te worden. Alleen de minuten dat de klant online is worden in rekening gebracht.'

Oh, dus inbellen blijft gewoon mogelijk?
'In de toekomst dus niet meer bij Het Net en Planet Internet, maar inderdaad wel gewoon via Direct Internet van KPN.'

Ik denk dat vooral de administratieve overhead (en misschien de service) bij abonnementen nogal duur werd. En de infrastructuur voor inbelverbindingen is precies dezelfde als voor traditionele vaste telefonie, dus die zal sowieso nog wel even blijven... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Dracula78 op 20-02-2007 22:23 ]

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Pagina: 1