Schone "codec" lei. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik zit een beetje in de knoop met de codecs die op mijn pc staan geloof ik. Alles werkte altijd goed, maar omdat ik een x264 bestand wilde afspelen heb ik codecs gedownload boven op de codecs die ik al had. (ook ffdshow ge herinstalleerd, pinnacle verwijderd)

Nou heb ik mijn pc via het netwerk ook aangesloten op mijn xbox 360 met tversity, dit programmatje streamed alle video naar de 360 nadat het de video heeft geconvert naar wmv geloof ik. Dit werkte allemaal goed totdat ik dus met die codecs in de weer ben gegaan.

Nu wil ik dus eigenlijk met een schone lei beginnen, maar ik weet niet welke codecs ik nu wel en niet mag verwijderen. Dit zijn de codecs die op dit moment op mijn pc staan:

Video:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/3776/videocodecsiw8.jpg

Audio:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/3825/audiocodecsgg2.jpg

Het x264 filmpje wat ik probeer te spelen heeft ook AAC geluid, dit werkt niet. Met VLC player heb ik wel beeld, geen geluid. In windows media player niks. Bsplayer zegt dat het een onbekend bestand is.

Wat kan ik nu het beste doen? Alvast bedankt.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ffdshow nieuwste versie (staat niet op sourceforge site, die is erg oud) pakken, die kan alle audio types en alle video types...

Andere codes gewoon uninstallen via Software van windows?

Als je wilt encoden ermee is ander verhaal.. dan moet je nog de losse codecs installeren...

Home Assistant Configuratie V&A

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Heb je nog ffdshow geinstalleert? Tversity heeft dat namelijk nodig om te converten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Ik haal de nieuwste ffdshow steeds van Afterdawn, recentste nu is van 20/01.
Iets anders van codecs gebruik ik nooit en zeker geen codec-packs!

Wat je nu hebt staan zou ik er gewoon via Add/Remove afgooien...

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:27
Als je allemaal verscihllende door elkaar hebt gebruikt is het echt ontzettend veel moeite om alles weer netjes te krijgen, ik had ook dat ze elkaar gingen tegen werken enz. Heb windows maar opnieuw erop gezet.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Is de laatste van ffdshow op SF niet gewoon hier? http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout/
De naam is wel wat misleidend, en 'gewoon' ffdshow op die site is inderdaad zwaar verouderd. Dit lijkt me een continuatie van dat. Ik geloof dat ik dit op het moment gebruik, werkt goed. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• SaN
Ok, maar is het niet gevaarlijk om zomaar al die codecs weg te halen? Ik kan me voorstellen dat Sony Vegas niet meer wil werken of iets dergelijks. En tversity heeft dus genoeg aan ffdshow om te converten? Dat is opzich goed nieuws.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Heb je ffdshow wel ingesteld dat hij de files moet afspelen en niet een andere codec zoals divx zelf?

• SaN
Ik heb ffdshow nu zo ingesteld staan dat hij divx en xvid aan die codecs overlaat, de rest doet ffdshow wel. Maar ik ga nu die losse codecs verwijderen. Hoop dat het goed gaat.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zet anders gewoon alle video in FFdshow op disabled (op H264 na, die heb je nodig voor x264) , want ik begrijp niet wat je zit te knoeien in die videocodecs van windows, FFdshow gebruik alleen libavodec, waarbij je in FFdshow zelf kan instellen welke bestandsformaten dat moeten gebruiken. als je vervolgens decoders gaat uninstallen die je voorheen nodig had voor TVersity is niet zo handig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me mee iets voor Client Software Algemeen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• SaN
Tversity werkt weer na alle codecs (minus degene van microsoft zelf) en alle videobewerekingsprogramma's te verwijderen.Ook wmp11 heb ik verwijderd. Daarna heb ik alles er weer opnieuw op gezet (ffdshow, ac3 filter en wmp11) De nieuwste versie van FFdshow doet nu alles behalve AC3.

De bestanden met dit in de map naam werken alleen nog niet, dat komt door het geluid: "pHD.X264.AAC" Ik krijg deze error

http://www.microsoft.com/...id=83&originalid=80040241

edit: Iemand enig idee hoe ik deze codec/filter weer van mijn systeem af krijg? Ik denk ik probeer hem te instaleren en net als met ac3 te disabled in FFdshow, maar dat werkt niet, en nu kan ik hem niet meer vinden, en dus ook niet meer verwijderen. het gaat om deze codec: LINK :(

[ Voor 29% gewijzigd door SaN op 27-01-2007 14:11 ]

• SaN
Iemand?
Pagina: 1