Asus P4S800D-X + Intel PRO/1000 MT

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Beste tweakers ik zit met een heel raar probleem.

Afgelopen week heb ik voor mijn server een Intel PRO/1000 MT netwerkkaart op de kop getikt, en die is vandaag met de post binnengekomen. Natuurlijk wilde ik die meteen inbouwen, en heb dat ook gedaan.

Toen de kaart eenmaal was ingebouwd en ik de server weer aanzette, gebeurde er niets. Ik heb daarom de netwerkkaart eens getest in een andere pc, waar ie het perfect deed. (deze pc heeft hetzelfde moederbord aanboord als wat er in de server zit, de Asus P4S800D-X).

Omdat het server-moederbord een tijdje terug een statische optater gehad heeft op de onboard-LAN-poort (defect nu) en er wat USB-poortjes uitvielen was het al zo'n beetje gaar, maar het werkte nog perfect. Daarom heb ik het moederbord uit het werkstation gehaald en vervangen met het moederbord in de server.
Eenmaal alles geïnstalleerd, en de netwerkkaart aangesloten zette ik de server weer aan. Weer gebeurde er niets, zodra ik de netwerkkaart er weer uittrok werkte het systeem weer, meestal concludeer je dan dat de netwerkkaart kapot is, maar het gekke is dat ie gewoon werkt in de andere pc.... :?

Mijn server-config bestaat uit:
- Intel P4 2.4GHz (s478)
- Asus P4S800D-X
- nVidia TNT2 32MB AGP
- Promise FastTrak TX2300 (met 2x 320GB in RAID0) (PCI-sleuf 2)
- 3Com 10/100Mbit netwerkkaart (PCI-sleuf: 3), deze zou vervangen worden door de PRO/1000 MT..
- 2x 80GB in RAID1 (op de onboard SATA-poortjes)
- 1x 40GB IDE + 1x 160GB IDE
- Cd-rom speler
- 300W Aopen voeding

Heeft iemand een verklaring of oplossing hiervoor?

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Probleem is opgelost ;) . Het bleek dat de gbitkaart net wat te veel vermogen trok van de voeding, waardoor het systeem niet opstartte.