Toon posts:

lcd-tv gebruiken als primaire monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben wij een track and trace applicatie draaien. De baas wilt graag een groot scherm aan de muur met daarop alle auto's op de landkaart van Nederland.

De goedkoopste oplossing hiervoor is naar mijn inzicht een lcd-tv met een resolutie van 1366x768.

Kan iemand mij adviseren in deze kwestie. Ik heb namelijk eens een keer bij mij kennis zoiets gezien en dacht dat de kwaliteit echt beroerd was.

Ik heb op google gezocht en op verschillende vergelijkingssites. Deze gaan echter niet echt op het gebruik van een dergelijke tv als primair monitor.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:52

M-ThijZ

Riding on Rails

Een scherm aan de muur maar daarop Track&Trace informatie (met misschien een iets grotere resolutie) is prima te doen, echter zou ik het niet als primaire monitor voor tekstverwerking willen gebruiken.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

waarom persé een LCD-TV?
Wat is er mis met een "gewoon" 2X inch computerschem (dus zonder ingebouwde tuner)?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de namen van onze monteurs vrij klein zijn weergegeven. Misschien is een grotere resolutie dan inderdaad een betere optie.

Het is de bedoeling dat de scherm een soort psychologisch effect heeft op de monteurs. De baas heeft dus het liefst een groot scherm. Bij een computerscherm van 24" zal dit effect naar mijn mening kleiner zijn.

Het budget voor het scherm ligt ongeveer rond de € 1000,-

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:47
Dan zou ik een beamer nemen. Als het hele blikveld wordt gevuld, zal het effect ook groter zijn denk ik.

Ik zit in de bios altijd op rij 5..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-07 12:31
http://www.alternate.nl/h...=EL7O07&showTechData=true

Dit is een 37'' Inch scherm met een resolutie van 1920 * 1080 het is redelijk groot.
Maar een beamer met grotere resoluties zijn al gauw 4.000 euro

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:06:
Het probleem is dat de namen van onze monteurs vrij klein zijn weergegeven. Misschien is een grotere resolutie dan inderdaad een betere optie.

Het budget voor het scherm ligt ongeveer rond de € 1000,-
Bij een hogere resolutie (en een gelijke beelddiagonaal) worden de namen alleen maar kleiner...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou gewoon voor een LCD scherm gaan met een HD Ready Panel, dus 720p 1366x768.
Ik heb in mijn woonkamer ook een machine via VGA zo aangesloten, en zelfs op redelijke afstand is alles nog haarscherp. Probleem is dat in een grotere ruimte tekst al snel klein word op een afstand...een beamer van 1000 euro zal niet al te scherp zijn.

Verwijderd

the squaler1 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:57:
http://www.alternate.nl/h...=EL7O07&showTechData=true

Dit is een 37'' Inch scherm met een resolutie van 1920 * 1080 het is redelijk groot.
Maar een beamer met grotere resoluties zijn al gauw 4.000 euro
tjesus wat zijn die dingen tegenwoordig goedkoop :D

of zit hier een addertje achter, want als je gewoon in de winkel gaat kijken heb je voor deze prijs in deze maat echt geen full hd model :?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:17:
Ik zou gewoon voor een LCD scherm gaan met een HD Ready Panel, dus 720p 1366x768.
Ik heb in mijn woonkamer ook een machine via VGA zo aangesloten, en zelfs op redelijke afstand is alles nog haarscherp. Probleem is dat in een grotere ruimte tekst al snel klein word op een afstand...een beamer van 1000 euro zal niet al te scherp zijn.
Zou jij misschien zo vriendelijk willen zijn om een aantal foto's te nemen van het scherm. Het probleem in de winkel is dat ze meestal geen computer hebben aangesloten op een lcd-tv.
Pagina: 1