Geen 16:10 (1680x1050) op Geforce 6200?

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb in mijn HTPC een recent gekochte XFX Geforce 6200.

Nu heb ik een Iiyama 22" E2200WS-B1 gekocht welke een resolutie van 1680x1050 aankan. Ik kan echter niet een hogere resolutie selecteren dan 1600x1024.

Ik heb hier op GoT en op Google al gezocht. De oplossing moest via het programma Powerstrip en Rivatuner kunnen, ik kreeg dit echter niet voor elkaar.

Hoe kan ik met bovenstaande programma's ervoor zorgen dat ik toch die resolutie krijg? Is er een andere manier om die resolutie te krijgen? Of kan mijn videokaart het gewoon niet aan?

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://www.google.nl/search?q=custom+resolution
?

[ Voor 40% gewijzigd door roan op 26-01-2007 19:02 ]

Verwijderd

Als Windows het via de drivers niet pakt lijkt het me niet gezond dit via andere programma's te forceren (want dat duid meestal op een niet correctie installatie van 'iets' wat misschien dan wel door een ander programma verholpen kan worden maar een andere applicatie kan weer rare kuren gaan geven).

Nvidia en monitor drivers al naar gekeken?

• roan
  • Niet online
Ik snap niet wat er schadelijk kan zijn aan een custom resolutie. Probeer gewoon de eerste hit uit die link die ik je gaf. :)

Edit: ik heb overigens die resolutie ook niet, dus zal mij niets verbazen als het een ongebruikelijke resolutie is?

[ Voor 32% gewijzigd door roan op 26-01-2007 19:10 ]

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Heb je de drivers al eens geinstalleerd? Misschien moet je ze anders updaten? Lijkt me raar dat zo'n moderne kaart geen widescreen resolutie pakt.

Goud is geen geld

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
Wat van kabel gebruik je, kan best daar aan liggen.

Vindt die costum resoluties ook maar niks. Een scherm geeft zelf aan wat zijn max resoluties zijn bij welk aantal hz, en die moet je zonder moeite in kunnen stellen.

Specs!

Verwijderd

Hier is gewoon op GoT een hele hoop over te vinden hoor!
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb de drivers al geupdate.

Ik had de monitor op de D-SUB kabel aangesloten, nu heb ik net een DVI kabel gehaald en de monitor daar aan gehangen. Dan werkt het perfect! :)

Oplossing is dus gewoon het kopen van een DVI kabel. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1