Gegroet mede-forumbezoekers. Ik heb van een familielid een tijdje geleden de opdracht gekregen om eind januari/begin februari 2 PC's in elkaar te zetten. Ikzelf ben nu niet zo heel goed in het samenstellen van pc's en de bestbuy collumns op Tweakers.net voldoen net niet aan het prijskaartje wat ik zoek. Daarom vraag ik jullie om voor mij een redelijke samenstelling te bedenken, immers weten jullie hier een stuk meer af dan van mij.
Beide PC's hebben een budget van €1500, maar er is een verschil in de benodigdheden.
PC 1 heeft een Dx10 kaart nodig, maar geen besturingsysteem, of enige externe apparatuur zoals een toetsenbord of een beeldscherm.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor gamen.
PC 2 heeft tenminste alle basis apparatuur nodig (muis, speakers, beeldscherm, toetsenbord) en een premium versie van Vista.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor kantoorwerk en dergelijke, maar erop kunnen gamen is natuurlijk ook wel mogelijk met zo'n budget (neem ik aan).
Dank jullie voor je medewerking, enige updates aan de systemen post ik hieronder.
Zupah PC numero één Deze samenstelling is hevig gebasseerd op die van n0valyfe op dit moment. Deze prijzen zijn van Alternate.
Geheugen
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
€ 149,-
Processor
Intel® Core™ 2 Duo E6600
€ 315,-
Grafische kaart
Asus EN8800GTX/HTDP
€ 559,-
Harde Schijf
Harddisks 3,5 inch SATA
Maxtor DiamondMax 21
250 Gbyte
€ 69,-
Moederbord
Asus P5B Deluxe/WIFI
€ 189,-
Voeding
Zalman ZM600-HP
€ 109,-
Optische Drive
DVD-reWriters IDE -
AOpen DW1670
€ 35,-
Behuizing
CoolerMaster Centurion 5
Deze schat ik op € 59,-.
Totaal
€ 1485,-
Zupah PC numero twee Deze prijzen zijn van Alternate.
Geheugen
-
Harde Schijf
-
Processor
-
Grafische kaart
-
Moederbord
-
Voeding
-
Optische Drive
-
Behuizing
-
Totaal
€ 0,-
Beide PC's hebben een budget van €1500, maar er is een verschil in de benodigdheden.
PC 1 heeft een Dx10 kaart nodig, maar geen besturingsysteem, of enige externe apparatuur zoals een toetsenbord of een beeldscherm.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor gamen.
PC 2 heeft tenminste alle basis apparatuur nodig (muis, speakers, beeldscherm, toetsenbord) en een premium versie van Vista.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor kantoorwerk en dergelijke, maar erop kunnen gamen is natuurlijk ook wel mogelijk met zo'n budget (neem ik aan).
Dank jullie voor je medewerking, enige updates aan de systemen post ik hieronder.
Zupah PC numero één Deze samenstelling is hevig gebasseerd op die van n0valyfe op dit moment. Deze prijzen zijn van Alternate.
Geheugen
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
€ 149,-
Processor
Intel® Core™ 2 Duo E6600
€ 315,-
Grafische kaart
Asus EN8800GTX/HTDP
€ 559,-
Harde Schijf
Harddisks 3,5 inch SATA
Maxtor DiamondMax 21
250 Gbyte
€ 69,-
Moederbord
Asus P5B Deluxe/WIFI
€ 189,-
Voeding
Zalman ZM600-HP
€ 109,-
Optische Drive
DVD-reWriters IDE -
AOpen DW1670
€ 35,-
Behuizing
CoolerMaster Centurion 5
Deze schat ik op € 59,-.
Totaal
€ 1485,-
Zupah PC numero twee Deze prijzen zijn van Alternate.
Geheugen
-
Harde Schijf
-
Processor
-
Grafische kaart
-
Moederbord
-
Voeding
-