2 Game pc's (help 100%).

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Gegroet mede-forumbezoekers. Ik heb van een familielid een tijdje geleden de opdracht gekregen om eind januari/begin februari 2 PC's in elkaar te zetten. Ikzelf ben nu niet zo heel goed in het samenstellen van pc's en de bestbuy collumns op Tweakers.net voldoen net niet aan het prijskaartje wat ik zoek. Daarom vraag ik jullie om voor mij een redelijke samenstelling te bedenken, immers weten jullie hier een stuk meer af dan van mij.

Beide PC's hebben een budget van €1500, maar er is een verschil in de benodigdheden.
PC 1 heeft een Dx10 kaart nodig, maar geen besturingsysteem, of enige externe apparatuur zoals een toetsenbord of een beeldscherm.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor gamen.

PC 2 heeft tenminste alle basis apparatuur nodig (muis, speakers, beeldscherm, toetsenbord) en een premium versie van Vista.
Deze pc zal veel gebruikt worden voor kantoorwerk en dergelijke, maar erop kunnen gamen is natuurlijk ook wel mogelijk met zo'n budget (neem ik aan).

Dank jullie voor je medewerking, enige updates aan de systemen post ik hieronder.

Zupah PC numero één Deze samenstelling is hevig gebasseerd op die van n0valyfe op dit moment. Deze prijzen zijn van Alternate.

Geheugen
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
€ 149,-

Processor
Intel® Core™ 2 Duo E6600
€ 315,-

Grafische kaart
Asus EN8800GTX/HTDP
€ 559,-

Harde Schijf
Harddisks 3,5 inch SATA
Maxtor DiamondMax 21
250 Gbyte
€ 69,-

Moederbord
Asus P5B Deluxe/WIFI
€ 189,-

Voeding
Zalman ZM600-HP
€ 109,-

Optische Drive
DVD-reWriters IDE -
AOpen DW1670
€ 35,-

Behuizing
CoolerMaster Centurion 5
Deze schat ik op € 59,-.

Totaal
€ 1485,-

Zupah PC numero twee Deze prijzen zijn van Alternate.

Geheugen
-

Harde Schijf
-

Processor
-

Grafische kaart
-

Moederbord
-

Voeding
-

Optische Drive
-

Behuizing
-

Totaal
€ 0,-

[ Voor 37% gewijzigd door Tijnisch op 26-01-2007 19:33 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:11
Op GoT wordt enige eigen inzet verwacht.

Dus bedenk eerst zelf iets

en lees de policy

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Hmm je zegt niet zo goed in systemen samenstellen, heb je zelf niks bedacht?.

Best Buy Guide helpt misschien ook wel 'n handje, er staan in dit subforum genoeg systemen met dit budget lijkt me :X

Verwijderd

Even offtopic, maar aangezien je niet zo goed bent in systeem samenstellen zoals je aangeeft, is het dan wel verstandig als je zelf een PC gaat bouwen? :-/
(ps. qua kopen trouwens wel verstandig dat je minderjarig bent, mocht je een fout maken kunnen je ouders altijd geld terugeisen:))

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:30 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

je zegt niet eens, waar de pc's voor nodig zijn.

pc1 lijkt mij iets van een game pc te worden.
en pc2 home office achtige iets.

maar zoals gezegd beetje meer inzet.

iRacing Profiel

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
Tijnisch schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:21:
de bestbuy collumns op Tweakers.net voldoen net niet aan het prijskaartje wat ik zoek
Daar valt wel iets aan te doen. Je neemt de PC's van de Best Buy Guide die net niet voldoen en verandert ze tot ze net voldoen. Vandaar dat het een "guide" is, een gids, een leidraad.
Dan plaats je die configuraties hier en dan kan je vragen wat wij er van vinden.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik ga geen heel systeem voor je op schrijven maar, ga naar de pc-builder van alternate. Zet in bijde systemen een Intel E6600 als proc. En de rest is zelf in te vullen.
Succes

• n0valyfe
  • Laatst online: 02-10-2025
Kzou zeggen sluit je aan op mijn topic ;)

Ik heb op alternate een pc samengesteld (zonder behuizing)

Het is een Game PC, er zit de beste videokaart in die er momenteel beschikbaar is, een zeer goed moederbord, goed voor overcocking, een E6600 Processor van intel, Er zit heelaas ook geen geluidskaart in =(

Als je geluidskaart erbij rekent dan zit je aan 1500 euro, Dan heb je 2GB ram aan 800MHz, die je kan downgraden naar 2GB aan 553Mhz voor 80 euro minder,

Verder is er nog het moederbord (van 180 euro) Dit heeft 2 PCI-e aansluitingen, wat je wat overbodig kan noemen, koop die van uit de BBG voor 109, en je hebt ene kwliteits moederbord, ook goed voor overclocking voor nog eens 80 euro minder

We zitten aan 1340 euro.

Er zit een 160 GB hardeschijf in, van 70 euro je kan er ene van 80 kopen voor 40 euro minder.

1300 euro.

En dan als laatste kan je ook je voeding downgraden, er zit nu een 600 Watt voeding in van Zalman. Eentje van 500 zou moeten volstaan en dan ben je ongeveer 90 euro kwijt, das nog eens 55 euro minder.

Dus voor 1245 euro heb je een goede game PC, die je kan overclocken. Doe hier een behuizing bij, en verzendkosten. Dan zit je aan 1320 euro ongeveer.

1320 euro voor een Game PC lijkt me echt zot:

Dit is mijn configuratie, die van 1500 euro ongeveer:

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=37724

- Memory
- Motherboard
- Processor
- Hard Disk
- Graphic Card
- Optical Drive
- Power Supply

- Buffalo 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2, PC2-6400 / DDR2-800, CL5
- Socket 775 Asus P5B Deluxe/WIFI / Intel® P965, ATX, 1066 MHz
- CPUs Socket 775 Intel Core 2 Duo E6600
- Harddisks 3,5 inch SATA Maxtor DiamondMax 17 / 160 GB, 8,9 / 8 / 7200
- 768 MB GDDR3, GeForce 8800GTX, PCIe x16, 575 MHz / 1800 MHz
- AOpen DW1670 16/8x, 8/-x(DL), 16/6x, 4/-x(DL), 2048 KB, ATAPI
- Zalman ZM600-HP ATX2, EPS, 600 Watt

Prices:

- Memory : € 209,-
- Motherboard : € 189,-
- Processor : € 315,-
- Hard Disk : € 59,-
- Graphic Card : € 559,-
- Optical Drive : € 35,-
- Power Supply : € 109,-

Total: € 1.475,-

Note: mijn schatting kunnen en zullen waarschijnlijk verkeerd zijn, maar ze liggen er dicht bij.

• Tijnisch
  • Laatst online: 27-12-2019
Ah, een hele uitgebreide post, bedankt.
En ik zal nu eerst even het advies van velen uitproberen en de alternate pc-builder gebruiken.

• n0valyfe
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik ben even opnieuw een systeem 1 en 2 aan het samenstellen.

Voor die PC 1, hier ga ik het moederbord pakken dat ze in de Best Buy Guide gebriuken, dit is goedkoper maar ook ietsjes minder dan dat wat ik momenteel heb, dit omwille van het aantal PCI-e slots, maar met 1 kom je toe, volgens alle andere Tweakers, maar dan kan je er wel geen 2 videokaarten in SLI in steken, wat toch een grote waste zou zijn.

Dus ik heb er even eentje samengesteld, prijzen zijn inc. 19% BTW.

Geheugen
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit
€ 149,-

Processor
Intel® Core™ 2 Duo E6600
€ 315,-

Grafische kaart
Asus EN8800GTX/HTDP
€ 559,-

Harde Schijf
Harddisks 3,5 inch SATA
Maxtor DiamondMax 21
250 Gbyte
€ 69,-

Moederbord
GigaByte 965P-DS3
Intel® P965, ATX, 1066 MHz
€ 119,-

Voeding
Zalman ZM600-HP
€ 109,-

Optische Drive
DVD-reWriters IDE -
AOpen DW1670
€ 35,-

Behuizing
CoolerMaster Centurion 5
Deze schat ik op € 59,-.

Totaal
€ 1414,-

Wat dus wil zeggen dat je nog 86 euro over hebt... Deze gaan we gebruiken voor de tweede PC.
Wat niet nodig is als we er geen DX10 videokaart in steken. Hij heeft al een Game pc met de snelste videokarat van dit moment, dus we zullen er een andere in steken aangezien dit meer een Work Station gaat zijn.

Voordat ik deze ga maken, kan je even zeggen of hij zware videobewerking gaat doen etc...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Aan bovenstaande link voldoet dit topic niet. Zoals je daar kunt lezen is het de bedoeling dat je eerst zelf even rondkijkt alvorens je een topic aanmaakt. Zoek dus zelf wat benchmarks, reviews en ervaringen over de hardware. Bekijk vervolgens hoe de prestaties t.o.v. de prijs staan en maak je keuze :).

0% input = 0% help. Dicht dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.