Het is weer eens tijd voor een nieuwe computer, dus ook een nieuwe casemod! Allereerst, de naam Shu. Daarmee bedoel ik niet de substantie die je over je prakkie heen gooit. Nee, Shu ('sjoe') is de Egyptische god van lucht. En daar koel ik toevallig m'n computer mee! Simpel toch? De kast krijgt verder geen Egyptisch thema ofzo - dit is alleen de naam. Wél zullen er simpele verwijzingen zijn naar de naam Shu. Dat was het weer voor de intro, kijk snel verder.

Mijn budget was niet heel erg groot, en een echte diehard hardware freak ben ik niet. Net zo min als een diehard gamer. Wel speel ik af en toe FarCry of Doom 3 enzo. De specs zijn natuurlijk niet het beste, maar ook niet slecht imo. Uiteindelijk heb ik dit er van gemaakt:
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ 2,2 GHz (Inmiddels overgeclockt naar 2,6 GHz)
Moederbord: MSI K9A Platinum
CPU-koeling: Arctic Freezer 64 Pro
Geheugen: 1 GB Kingston HyperX (2 x 512 MB)
Videokaarten: 2 x MSI ATI Radeon RX1950 Pro 256 MB
GPU-koeling: 2 x Accelero X2
Hardeschijf: Seagate Barracuda 320 GB
DVD-brander: HP dvd840i
Behuizing: Silentium T2 Pro
En als ik weer geld heb;
Monitor: Samsung SyncMaster 740BF
Keyboard/muis: geen idee
Speakers/headset: geen idee

Kabels.
Als eerste wil ik die blije gekleurde kabels uit het zicht hebben. Daar heb ik het volgende op bedacht; ik werk ze 'weg' in pvc buisjes. Dat neemt misschien wel meer plaats in beslag, maar het ziet er strakker uit, en een fan van een lege kast ben ik niet.
Na even prutsen in SketchUp;

Het verticale buisje is voor de hardeschijf en de dvd-brander. Het horizontale buisje is voor twee stroom aansluitingen op het moederbord.
Zijpaneel
Nu had ik in mijn vorige mod, hetzelfde ontwerp dat je hieronder ziet. De reden dat ik deze weer gebruik is vanwege de vorm - die heeft grofweg iets weg van drie cartouche's. (Daarin stonden de namen van farao's etc. Die vorm stond voor eeuwigheid.)
Nog meer gepruts in SketchUp!

In iedere window wil ik wat graveren. In hierogliefen 'Shu' en 'Jay' (mijn eigen naam). Ook wil ik er nog een afbeelding van Shu op kwijt.
Voorkant
Tja, mijn idee hierover is lastig uit te leggen, kijk maar even naar het plaatje hieronder. Dat blauwe is dus plexiglas met neon / leds oid. erachter

Zoiets moet het worden, maar dan natuurlijk ook het bovenste gedeelte
Daarmee zijn we aan het eind gekomen van mijn ideeën tot nu toe. Er zullen vast nog wat kleine dingen volgen, maar ik denk dat we het hiermee de grote lijnen wel hebben gehad

Update 1:
Vrijdag 26 januari 2007
Update 2:
Zondag 28 januari 2007
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 22:40 ]