yess... ik heb Microsoft windows Vista....... Yeah...
meteen maar installeren he.. kijken of mijn betaalde gage het ook waard is om vista te nemen...
en daar stuit ik meteen na installatie op een probleem...... de Drivers voor mijn hardware..
mijn computer bestaat uit de volgende hardware:
Mobo = Asus p4p800-E deluxe
geheugen = 2 Gb Dane Elec geheugen pc3200 400 mhz
2 x 160 Gb spinpoints van samsung
en een kaartje die verantwoordelijk is voor het superieure geluid is de Creative soundblaster audigy se
dan hebben we nog een DVD brandertje van philips er in hangen om mijn filmpjes te fakkelen.
maar nu............................
tot grote ergernis wordt de IDE en de SATA controllers niet herkend, misschien zelfs de chipset van mijn mobo ook al niet....
waardoor de vitale hardware niet werkt
zo onderandere mijn geluidskaart..... videokaart werkt dan ook al niet...
nog minder vind ik dat de lan on board niet werkt.. de promise controllers niet...
kortom niks werkt
na lange zoekacties is er nog steeds niks gevonden om de vista aan de lungel te houden...
ik heb de zooi er weer vanaf gehaald en in de kast gelegd.
maar mijn vraag is eigenlijk wordt mijn hardware in de toekomst ondersteund ?? of gaan deze stukjes hardware als antiek de toekomst in ? en ik dus toe ben aan een veel duurdere upgrade ???????
Groetjes bakkesie
meteen maar installeren he.. kijken of mijn betaalde gage het ook waard is om vista te nemen...
en daar stuit ik meteen na installatie op een probleem...... de Drivers voor mijn hardware..
mijn computer bestaat uit de volgende hardware:
Mobo = Asus p4p800-E deluxe
geheugen = 2 Gb Dane Elec geheugen pc3200 400 mhz
2 x 160 Gb spinpoints van samsung
en een kaartje die verantwoordelijk is voor het superieure geluid is de Creative soundblaster audigy se
dan hebben we nog een DVD brandertje van philips er in hangen om mijn filmpjes te fakkelen.
maar nu............................
tot grote ergernis wordt de IDE en de SATA controllers niet herkend, misschien zelfs de chipset van mijn mobo ook al niet....
waardoor de vitale hardware niet werkt
zo onderandere mijn geluidskaart..... videokaart werkt dan ook al niet...
nog minder vind ik dat de lan on board niet werkt.. de promise controllers niet...
kortom niks werkt
na lange zoekacties is er nog steeds niks gevonden om de vista aan de lungel te houden...
ik heb de zooi er weer vanaf gehaald en in de kast gelegd.
maar mijn vraag is eigenlijk wordt mijn hardware in de toekomst ondersteund ?? of gaan deze stukjes hardware als antiek de toekomst in ? en ik dus toe ben aan een veel duurdere upgrade ???????
Groetjes bakkesie