[XP] Waar worden usernames en passwords gesaved?

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Bij discussie sites zijn er vaak dingen die ingetypt moeten worden zoals username en password.
Als ik dan later terugkom op die site moet ik vaak opnieuw inloggen en weer username en password intypen.

Ik gebruik crapcleaner om een heleboel dingen schoon te maken en dan zijn ineens al die usernames weg. Dat komt omdat crapcleaner ook die dingen schoonmaakt, dat kan ik misschien afzetten maar hoe, want ik weet niet waar en in wat voor vorm die usernames en passwords worden opgeslagen. Zodoende de vraag.....

Waar en hoe in windows worden die usernames en password gegevens opgeslagen? Zodat ik ze zelfs mee kan nemen naar volgende windows installaties, zodat ik eigenlijk nooit meer een username hoef in te typen of hoef in te loggen.

Verwijderd

Gewoon in cookies

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Deels; maar niet de usernames en passwords die IE voor de Autocomplete en Auto-invul opties gebruikt:

http://www.nirsoft.net/utils/internet_explorer_password.html
# AutoComplete Passwords: These passwords are saved in the following location in the Registry: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IntelliForms\Storage2
The passwords are encrypted with the URL of the Web sites that asked for the passwords, and thus they can only be recovered if the URLs are stored in the history file. If you clear the history file, IE PassView won't be able to recover the passwords until you visit again the Web sites the asked for the passwords.

# HTTP Authentication Passwords: These passwords are stored in the Credentials file under Documents and Settings\Application Data\Microsoft\Credentials , together with login passwords of LAN computers and other passwords.

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb internet explorer 6 en die doet het weer anders saven.

Ik dacht dat die het deed in protected storage maar het lukt me niet:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

Ik heb gesaved de cookies en Protected Storage en de Credentials. Vervolgens gebruik ik crapcleaner en inderdaad kom ik niet meer zomaar in een forum. Vervolgens zet ik dan bovenstaande files terug zonder restart of afmelden en het werkt dus niet.

Wel heb ik nu een programma gedownload die al die passwords onthoudt, maar ik weet niet zeker of het zal bevallen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Protected Storage System Provider is volgens mij ook niet zomaar te backuppen - als je er namelijk naar kijkt zal je zien dat die altijd leeg lijkt - vziw komt dat omdat de rechten standaard zo staan dat jij er zelf niet in mag :)

Verwijderd

Probeer FireFox eens :)

Heeft een ingebouwde password manager waardoor je inloggegevens niet verloren gaan bij opschonen van cookies en andere troep. En je kan "Master Password" instellen zodat niemand die achter je PC zit zomaar je inloggegevens kan zien/gebruiken. Zeer handig !
Pagina: 1