[CD] Koopadvies gevraagd voor miniset radio/cd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn moeder wil graag in de woonkamer naar cd'tjes of de radio luisteren, maar wil geen grote stereo-toren plaatsen. Daarom is ze op zoek naar miniset radio/cd-speler die in een kastje van 25cm hoogte past.

De kamer is erg groot, het is dus fijn dat er behoorlijk wat volume uit kan komen, daarom lijken externe boxjes (van minimaal 75 Watt) mij het beste.

Mijn moeder wil ongeveer 250-300 euro uitgeven, maar wanneer een model van 350 euro een stuk beter is, vindt ze dat niet erg.

Er zal voornamelijk naar softpop en rock geluisterd worden, dus het is niet erg belangrijk om een stevige bass te ondersteunen.

Mijn moeder is al naar een electronica-zaak geweest, maar heeft het idee dat de verkoper voornamelijk zijn eigen voorraad wil slijten en niet de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Op Kieskeurig werd de Sony CMT-CPZ1 het beste beoordeeld, maar deze werd door de verkopen afgekraakt omdat de kwaliteit niet zo goed zou zijn.

Heeft de verkoper daar gelijk in? Welke setjes in de prijsklasse zijn beter? Wat raden jullie mijn moeder aan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Girlgnome schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:19:
Op Kieskeurig werd de Sony CMT-CPZ1 het beste beoordeeld, maar deze werd door de verkopen afgekraakt omdat de kwaliteit niet zo goed zou zijn.
Ik neem aan dat de verkoper deze set toevallig niet had staan...

Tip: neem niet teveel van verkopers aan, zeker niet als ze geen argumenten hebben en je er zelf al snel een slecht gevoel bij krijgt. Loop dan liever de winkel uit voordat je je wat laat aansmeren. Beslis gewoon zelf. Neem wat leuke muziek mee en loop een wat grotere winkel binnen waar ze flink wat spul hebben staan zodat je kunt luisteren naar de verschillen. Is de enige manier om echt uit te vissen wat je goed vindt klinken. De gevestigde merken hebben kwalitatief best oke spul staan in deze prijsklasse.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Girlgnome schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:19:
Mijn moeder wil graag in de woonkamer naar cd'tjes of de radio luisteren, maar wil geen grote stereo-toren plaatsen. Daarom is ze op zoek naar miniset radio/cd-speler die in een kastje van 25cm hoogte past.

De kamer is erg groot, het is dus fijn dat er behoorlijk wat volume uit kan komen, daarom lijken externe boxjes (van minimaal 75 Watt) mij het beste.
boxjes van 75 watt? Dat zal toch of een grote stereo set worden, of een hele dure. Mini setjes die 75 watt leveren zijn er gewoon niet. Als het persé compact moet zijn, kun je speakers krijgen die minimaal 75 watt aankunnen, maar die zijn toch al gauw duurder dan 200-300 euro (JBL,mission). En dan heb je alleen nog maar luidsprekers.

Verder is 75 watt een belachelijk vermogen, en ook een belachelijke eis. Met 10 watt kan je moeder al doof worden, ook al is haar woonkamer 10 bij 10. Verder zegt vermogen nauwelijks iets over 'hoe hard tie gaat' en laat staan dat het wat over kwaliteit zegt.

Kijk, een verschil van 50 watt en 1000 watt kun je horen in volume, maar een verschil van ongeveer 15 watt en 75 watt hoor je echt niet.

Toch nog even wat aan mijn reactie toevoegen waar je wat mee opschiet:

Ga voor een mini-set bij een goede audiozaak kijken, want als je bij S&F, mediamarkt, modern elek. enzo gaat kopen, is de kans groot dat je met een knipperende LED-kerstboom thuiskomt, en daar zit je moeder niet op te wachten denk ik. Bij de betere zaken verkopen ze setjes met hout kleuren, waarbij flink wat zuiniger is gedaan met stomme knipperledjes.

Kijk naar merken zoals technics, kenwood, pioneer, deze merken zijn op miniset gebied behoorlijk degelijk, en ze de ontwerpen zien er goed uit. (geen lichtkanonnen dus)

[ Voor 19% gewijzigd door DJ Vincento op 26-01-2007 19:54 ]

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Yamaha Pianocraft 700 is een heel mooi compact setje, met voldoende vermogen. Zit wel aan de bovenkant van je budget, maar ik heb weinig setjes gehoord die het geluid konden evenaren in deze prijsklasse.