Hallo medetweakers,
Ik zit met een groot probleem aangaande het spel M2TW.
De singleplayer gaat alles prima maar online is het één groot drama.
Als ik een game van anderen join, dan kan ik gewoon starten maar daarna ben ik disconnected.
Om precies te zijn, je ziet wel het slagveld al met je units, maar dan nog wel het kadertje met de laadbalkjes van de anderen.
Daar loopt het vast.
Soms krijg ik een error dat iemand anders het probleem is, maar meestal ben ik het.
(in die andere gevallen zegt de rest dat het spel aangeeft dat ik het ben)
dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn:
-windows xp sp2 firewall
-modem Speedtouch 516i aangesloten op adsl comfort 6000/768
Wat ik al geprobeerd heb:
-spel 130 keer opnieuw geinstalleerd.
-modemfirmware geflashed, ook een paar keer (alleen 6105 firmware is te vinden, dat is ook de laatste volgens de site van speedtouch)
-windows xp firewall aan/uit gezet
-firewall van de speedtouch aan/uit gezet
-handmatig de volgende poorten toegevoegd (die van het spel)
-ook die poorten toegevoegd in de xp firewall
-upnp aangezet in de modem
Ik had dit vroeger ook al met Rome Total War. (is later wel opgelost maar vraag me niet hoe)
Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen, want ik heb zo ongeveer alles geprobeerd wat ik ervan weet.
Misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik handmatig de goeie poorten toevoeg (zie onderstaand plaatje) en of het echt de goede poorten zijn.

*klik* voor groter plaatje
Hopenlijk weet een van jullie het want het is belangrijk voor me in verband met clanlidmaatschap en tournooien.
Ik zit met een groot probleem aangaande het spel M2TW.
De singleplayer gaat alles prima maar online is het één groot drama.
Als ik een game van anderen join, dan kan ik gewoon starten maar daarna ben ik disconnected.
Om precies te zijn, je ziet wel het slagveld al met je units, maar dan nog wel het kadertje met de laadbalkjes van de anderen.
Daar loopt het vast.
Soms krijg ik een error dat iemand anders het probleem is, maar meestal ben ik het.
(in die andere gevallen zegt de rest dat het spel aangeeft dat ik het ben)
dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn:
-windows xp sp2 firewall
-modem Speedtouch 516i aangesloten op adsl comfort 6000/768
Wat ik al geprobeerd heb:
-spel 130 keer opnieuw geinstalleerd.
-modemfirmware geflashed, ook een paar keer (alleen 6105 firmware is te vinden, dat is ook de laatste volgens de site van speedtouch)
-windows xp firewall aan/uit gezet
-firewall van de speedtouch aan/uit gezet
-handmatig de volgende poorten toegevoegd (die van het spel)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| * 27750 (Medieval II - Total War) * 6667 (IRC) * 3783 (Voice Chat Port) * 27900 (Master Server UDP Heartbeat) * 28900 (Master Server List Request) * 29900 (GP Connection Manager) * 29901 (GP Search Manager) * 13139 (Custom UDP Pings) * 6515 (Dplay UDP) * 6500 (Query Port) |
-ook die poorten toegevoegd in de xp firewall
-upnp aangezet in de modem
Ik had dit vroeger ook al met Rome Total War. (is later wel opgelost maar vraag me niet hoe)
Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen, want ik heb zo ongeveer alles geprobeerd wat ik ervan weet.
Misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik handmatig de goeie poorten toevoeg (zie onderstaand plaatje) en of het echt de goede poorten zijn.

*klik* voor groter plaatje
Hopenlijk weet een van jullie het want het is belangrijk voor me in verband met clanlidmaatschap en tournooien.
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 27-01-2007 11:08 . Reden: even je plaatje wat kleiner en clickable gemaakt ;) ]