op school hebben we 32 celeron 300's staan. nu is alleen het probleem dat er elke keer dat er opgestart wordt een nieuw image op komt, zodat je er niets op kunt zetten. ook is het registry gelockt en zitten ze achter een firewall. oplossingen??
Zet hem in de image, anders kun je het wel vergeten hé...
Virussen? Scan ze hier!
Stap naar de systeembeheerder toe en vraag of hij in de image gezet kan worden. Indien niet, probeer zelf op de image servcer te komen en hem zelf er in te zetten
vraag ook aan die systeembeheerder of de FireWall open mag, wel, zo handig!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
proxy= niet erg
configureer dan het koetje gewoon dmv die proxy, je kunt hem zo instellen dat de proxy denkt dat het http packets zijn, web shit, gewoon configgen op http/port 80
configureer dan het koetje gewoon dmv die proxy, je kunt hem zo instellen dat de proxy denkt dat het http packets zijn, web shit, gewoon configgen op http/port 80
naar mijn weten kan je gerust op port 80 flushen bij de keyservers. Anders zijn er genoeg proxy servers van de DPC die port 80 open hebben staan voor ontvangst van je blokjes
The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..
Een aantal van de DPC publieke proxy's (oa Energy en DSmarty, anderen waarschijnlijk ook wel, kijk voor hier voor de RC5-proxy's of de ogr proxy's ) hebben poort 80 open staan.
Wedden dat het van die sysop niet mag! Het valt wel tegen wat schoolcomputers doen btw. Ik denk dat die 300 MHzers ongeveer 200 workunits per week doen (als ze alleen aanstaan in de les).
Laaa laaa laa 
Draai ze lekker op school met proxy
gewoon ffies de firewall aanzetten in de dnetc client en dan je kennisnet.nl:8080 instelle
Draai ze lekker op school met proxy
gewoon ffies de firewall aanzetten in de dnetc client en dan je kennisnet.nl:8080 instelle
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
ja ik heb ze vandaag aan de praat gekregen
) alleen nog 1 probleem: ik kan ze niet automatisch laten opstarten. wij hebben (zeer) beveiligde nt-computertjes. het registry is gelockt, system.ini en win.ini doen niks. in c: staat een boot.ini maar daar kan ik ook niet bij 
maar ooit zal het me lukken
edit: ik heb de image kunnen omzeilen
Je kon natuurlijk ook gewoon het dnetc.exe in het opstartmenu planten
met een andere icoon en andere naam
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
system.ini, win.ini? hmmm. wel eens aan "regedit" bij "uitvoeren" onder het menu start gedacht? Zo heb ik dat ook gedaan bij ons op school (kennisnet dus).Op maandag 05 februari 2001 17:59 schreef lamer het volgende:
ja ik heb ze vandaag aan de praat gekregen) alleen nog 1 probleem: ik kan ze niet automatisch laten opstarten. wij hebben (zeer) beveiligde nt-computertjes. het registry is gelockt, system.ini en win.ini doen niks. in c: staat een boot.ini maar daar kan ik ook niet bij
Local_machine, Software, Microsoft, Windows, Current version, en dan zet je onder Run en RunServices de link naar het bestand die je bijv. in de program files hebt gekopieerd. Klaar is Kees, alleen die proxy dus.. Ik flush op poort 21, gaat perfect =)
Lightning_crew
je kunt niet in het registry 
ben een beetje aan het proberen exe's die automatisch opstarten te binden met dnetc.exe
opstarten onder het start menu is ook gelockt bij iedereen behalve jezelf
ben een beetje aan het proberen exe's die automatisch opstarten te binden met dnetc.exe
opstarten onder het start menu is ook gelockt bij iedereen behalve jezelf
Vaak valt hem assimileren v/d pc's achteraf wel mee. Zo ook bij mij.
Ze hebben bij mij op school nu een systeem dat elke (ja elke) gebruiker een eigen soort van windowzzz heeft (wat ze ook wel niet bedenken). De mapjes die dus aangevuld kunnen worden is bij iedereen dus anders. (belachelijk natuurlijk).
Gelukkig heb ik een minuut of 3 achter de hoofdpc (tijdens een open dag) mogen plaatsnemen. Zodoende draaien ze bij nu op school wel. De opstart zit gelokt in 1 v/d *.ini files. Ook heet het geen dnetc enzo en heb ik het icoontje verandert. Bovendien draait hij invisible.
Ik moet wel ff reageren op (volgens mij was het MOL
) die zei dat het aantal blokjes nogal tegenvallen ... en daar moet ik hem wel gelijk in geven. Bij mij op school staan 28 pc's, het zijn allemaal PII 350 mhz en ze draaien alleen als er les wordt gegeven.
Als ik nu op de proxy van ons team kijk dan kan ik concluderen van hij er gemiddeld 250 opstuurt (per dag/per 28 pc's).
Dus is het eigenlijk wel de moeite
Wel als je alle pc's in 1 keer kunt doen, maar als je ze allemaal appart moet doen, dan raad ik het eigenlijk af. (het is namelijk nog GEEN 10 units per pc/per dag)
Ze hebben bij mij op school nu een systeem dat elke (ja elke) gebruiker een eigen soort van windowzzz heeft (wat ze ook wel niet bedenken). De mapjes die dus aangevuld kunnen worden is bij iedereen dus anders. (belachelijk natuurlijk).
Gelukkig heb ik een minuut of 3 achter de hoofdpc (tijdens een open dag) mogen plaatsnemen. Zodoende draaien ze bij nu op school wel. De opstart zit gelokt in 1 v/d *.ini files. Ook heet het geen dnetc enzo en heb ik het icoontje verandert. Bovendien draait hij invisible.
Ik moet wel ff reageren op (volgens mij was het MOL
Als ik nu op de proxy van ons team kijk dan kan ik concluderen van hij er gemiddeld 250 opstuurt (per dag/per 28 pc's).
Dus is het eigenlijk wel de moeite
Wel als je alle pc's in 1 keer kunt doen, maar als je ze allemaal appart moet doen, dan raad ik het eigenlijk af. (het is namelijk nog GEEN 10 units per pc/per dag)
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
heb ik ook aan gedacht ja... en die beveiliging valt op zich ook nog wel mee maar ik krijg niks opgestart! ik ga ze nu gewoon op elke comp zetten en hopen dat ik een keer bevoegdheid krijg die boot.ini te editten. het zijn trouwens celeron 400's.
Pagina: 1