Toon posts:

antec p150 vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen een paar weken koop ik mij een nieuwe pc.
Nu was mijn oog gevallen op de antec p150

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81500

Naar mijn mening is dit een prachtige case. Deze case gaat samen met een antec neohe van 430 watt. (modulair,sleeved)
Na wa googelen zijn over deze voeding nogal verdeelde meningen. Zeer supergoede reviews, maar ook mensen met slechte verhalen hierover.
Het blijkt dat deze voeding vroeger issues had met bepaalde moederborden maar dat deze nu wel zijn opgelost.

Doe ik er goed aan om mij deze case inc voeding aan te schaffen.
Er zou een e6600 lichtjes overclocked moeten inpassen, maar 1 hd, en een 8800gts.

Iemand hier ervaringen mee ?

Of is het toch beter om een iets goedkopere case te kopen (vb coolermaster centurion) en dan een iets ruimere voeding ca 500 watt ofzo.

Vind dit echt het lastigste deel van een pc samenstellen.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kwa wattage gezien zal die voeding het makkelijk trekken, de meerwaarde van een 500 watter is vrijwel nihil. Met de NeoHE 430 waren inderdaad in het begin nogal wat problemen, met name met bepaalde Asus bordjes. In het forum van SIlentPCReview is echter te vinden dat de problemen grotendeels opgelost zijn en dat er al een aantal maal een nieuwe revisie van de voeding is uitgekomen. Ik waag het er in ieder geval op, Zelf ben ik namelijk ook van plan om een soortgelijk systeempje samen te gaan stellen (echter zonder 8800).

Of de 8800 in de kast past dat zou ik niet durven zeggen, zal je even de afmetingen erbij moeten zoeken.

Belangrijkste reden waarom ik voor deze kast kies ? Stilte.

Verwijderd

Topicstarter
die 8800 gtx past er precies niet in, maar kan desnoods verholpen worden door klein beetje handigheid.
8800 gts is weer wat korter dus, dat is het probleem niet.

Inderdaad, hoofdzakelijk is de reden ook stilte.

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik vind de P150 een supermooie kast echter die 430W is wat aan de lage kant.

Ik heb al een mailtje naar Antec gestuurd om na te gaan of ze de P150 met een zwaardere voeding uit gaan rusten. (In lijn met de sonate III). Dit is voorlopig niet het geval.

Wanneer ik nu mijn PC samenstel kom ik op de site van Antec stroom te kort.

E6600
2900XT
2 x sata HDD
2 x DDR2
floppy
DVD RW drive
wat USB apparatuur en een geluidskaart trekt 442W :(

Nu is mijn vraag: Is er iemand die toch een soortgelijke configuratie draait met de Neo HE 430W antec voeding ??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind dat wel veel hoor (442watt) voor een vrij standaard pc. Of gebruikt die videokaart zo extreem veel?

Denk trouwens dat die berekening niet geheel objectief is als het via de site van Antec zelf is gedaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 22-06-2007 14:08 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:16

Theo

moederbord

Zilver schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:58:
Ik vind de P150 een supermooie kast echter die 430W is wat aan de lage kant.

Ik heb al een mailtje naar Antec gestuurd om na te gaan of ze de P150 met een zwaardere voeding uit gaan rusten. (In lijn met de sonate III). Dit is voorlopig niet het geval.

Wanneer ik nu mijn PC samenstel kom ik op de site van Antec stroom te kort.

E6600
2900XT
2 x sata HDD
2 x DDR2
floppy
DVD RW drive
wat USB apparatuur en een geluidskaart trekt 442W :(

Nu is mijn vraag: Is er iemand die toch een soortgelijke configuratie draait met de Neo HE 430W antec voeding ??
Als je de cpu goed overklok kom ik uit onder de 400 watt. De NeoHE430 moet jouw systeem daarom ook gewoon aankunnen.

wat is er trouwens mis met het Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 topic? :'(

Nu met WP, PV, EV en PC

• Zilver
Theodouma

Hoe kom jij uit onder de 400 Watt. Op een andere site? Met je eigen systeem dat vergelijkbaar is?

Zelf denk ik eigenlijk ook dat die 430 genoeg moet zijn. Tis alleen dat de 2900 XT nogal veel stroom schijnt te trekken.

• Zilver
Pukz0r

Heb jij inmiddels je systeem al aangeschaft??
Pagina: 1