Het punt is dat dat Micron D9 geheugen nogal opgeraakt is, en de meeste fabrikanten dus andere chips moeten gaan gebruiken. De snelle Micron chips zullen ze vooral nog gebruiken voor dingen als PC8500 en sneller geheugen. Wat zo mooi is aan Team is dat ze zelf duidelijk aangeven dat hun PC6400 C4 ram nog steeds de juiste chips gebruikt. Ze gingen daar zelfs zo ver in dat ze de heatspreaders nog niet op het geheugen plakken maar dat je dat zelf kan doen, zodat je niet alleen kan kiezen of je ze er op wilt, maar je kan ook precies zien wat voor chips ze hebben gebruikt. Doen ze nu niet meer, aangezien ze te veel problemen gekregen met mensen die dat verneukten, maar het geeft wel hun stijl aan.
Check dit topic maar eens:
jjwa op het TeamGroup support forum op de XtremeSystems forums.
En dat terwijl hun ram een erg goeie prijs heeft EN goed leverbaar is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het PC6400 geheugen in de HZ-variant van G-Skill bijvoorbeeld.
Het geheugen wat ik zelf heb en weer zou aanraden is dus Team Xtreem PC6400 C4 ram, TXDD2048M800HC4DC.
Linkjes over welke chips op welk ram:
DDR2 ram list
Micron DDR2 IC info
Niet altijd 100% kloppend en up-to-date, maar een stuk meer info dan je normaal over je ram krijgt.
Naar mijn weten zijn op het moment de enige goeie Micron D9 chips (er zijn bijv. ook Micron D9 chips die bedoeld zijn voor PC5300 bedoeld zijn en die hoge snelheden echt niet halen) die op het moment nog verkrijgbaar zijn op ram de D9GMH en de D9GKX. De GKX is volgens mij nog een stukje sneller dan de GMH, maar is ook weinig of niet te vinden op geheugen voor minder dan een euro of 350~400 (PC8500 en hoger enzo).
Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker voor je is.