[VBA] wegschrijven naar "database" (xls file?)

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 12:12
Wij zijn op mijn werk bezig met een applicatie te schrijven die een aantal gegevens bijhoud.
het gaan om een gesprek systeem.

We hebben tekstvelden:
- werknemer
- werkgever
- gesprek datum
- gesprek tijd
- besproken (groot tekst vak).

aangezien we alleen maar excel en word tot onze beschrikking hebben moet het met VBA
( het lieftst had ik het met php /mysql of met java gedaan)

Dus we vullen in een GUI de velden in en zodra er op verzenden gedrukt wordt moeten de ingevulde gegevens opgeslagen worden in een "database" zodat die later terug gehaal en evt gewijzigd kunnen worden.
Ik dacht zal aan in een excel file en dan wegschrijven.

Hoe doe ik dit ?

en dan nog iets, de database met ingevulde gegevens mogen alleen door de werkgevers benaderd worden dus moet beveiligd worden
(ik wil php :P maar dan kan daar niet)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe doe ik dit ?
Hoe was je dat van plan? GoT is niet bedoeld om aan het handje te nemen, het is de bedoeling zelf een opzet te doen waar wij dan vervolgens graag helpen meedenken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Wat zijn er verder voor een eisen? Hoeveel records moeten er tegelijk in? Of kan je gewoon een excelbestandje met login op de server zetten? Slingert er ergens Access rond (eventueel alleen op de server?)

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 19:28

Arethusa

Niet die server

Het doel heiligt alle middelen. Wil je bepaalde zaken die lastiger en/of niet mogelijk zijn qua beveiliging zul je toch over moeten stappen op andere methoden.

[ Voor 75% gewijzigd door Arethusa op 26-01-2007 17:01 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• wd200
onkl schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:00:
Wat zijn er verder voor een eisen? Hoeveel records moeten er tegelijk in? Of kan je gewoon een excelbestandje met login op de server zetten? Slingert er ergens Access rond (eventueel alleen op de server?)
ik wil een file op de server zetten en ik wil naar die file de waarde uit het invoervak daarna toe wegschrijven.
Arethusa schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:01:
Het doel heiligt alle middelen. Wil je bepaalde zaken die lastiger en/of niet mogelijk zijn qua beveiliging zul je toch over moeten stappen op andere methoden.
de beveiliging is meer een bijpuntje
F_J_K schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Hoe was je dat van plan? GoT is niet bedoeld om aan het handje te nemen, het is de bedoeling zelf een opzet te doen waar wij dan vervolgens graag helpen meedenken ;)
Ook dit snap ik ken GoT maar ik heb echt nog geen idee en van google wordt ik niet veel wijzer :(

Ik heb ervaring met java en php maar voor de rest.

[ Voor 49% gewijzigd door wd200 op 26-01-2007 17:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou er mee beginnen (een) op het oog nette en vooral gestructureerde Excel sheet(s) van te maken die je met de hand kunt invullen. Eventueel kan je er dan een schil overheen kunnen leggen. Maar als je echt alleen Excel en Word hebt (en geen Access): niet aan beginnen. Houd het bij een gewone Excel sheet met validaties etc. en eventueel wat scripts als het echt echt moet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wd200
F_J_K schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:39:
Ik zou er mee beginnen (een) op het oog nette en vooral gestructureerde Excel sheet(s) van te maken die je met de hand kunt invullen. Eventueel kan je er dan een schil overheen kunnen leggen. Maar als je echt alleen Excel en Word hebt (en geen Access): niet aan beginnen. Houd het bij een gewone Excel sheet met validaties etc. en eventueel wat scripts als het echt echt moet.
ooh ok ga ik op die termen eens zoeken.
dankje

had ik maar acces, dan had ik iets met een schakelbord gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 26-01-2007 17:49 ]

Pagina: 1