MSI PM8PM-V / PentiumD 915 / Twinmos DDR2-533

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb deze combinatie nu 2 keer gebruikt en beide geven dezelfde problemen: PC reboot spontaan op onduidelijke momenten. Soms is het na een paar minuten, soms na 1 uur.

Ik heb reeds allerlei maatregelen genomen maar uiteindelijk is de combinatie van deze 3 componenten ogenschijnlijk de boosdoener (de rest allemaal al eens vervangen en het feait dat 2 PCs hetzelfde gedrag vertonen is vreemd).

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Volgens de MSI CPU support web-site is de combinatie OK.

Iemand verder een goed advies?

Verwijderd

voeding?

• fishtank
Reeds 3 voedingen geprobeerd..... 350 watt en 550 watt versies ...

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
fishtank schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:41:
Reeds 3 voedingen geprobeerd..... 350 watt en 550 watt versies ...
wat boerenlater denk ik bedoeld is: wat voor voeding gebruik je? Merk + wattages. Je hebt nu wattages gegeven, maar het merk erbij is veel belangrijker. Zo heb ik liever een 380 watt Tagan dan een 650watt qtec ;)

Post ook de rest van je specs eens. Heb je ook alle updates van je software geinstalleerd? Programma`s als memtest en prime gedraait?

• fishtank
Ik heb inmiddels een vermoeden dat het met het geheugen en de compatibiliteit daarvan te maken zou kunnen hebben. Ik heb eens DDR2-667 geheugen geprobeerd en dat gaf meteen na het opstarteb identieke signalen (systeem in reset). Daarna het oude geheugen terug gestopt en met de instellingen "gespeeld" alleen biedt dit moederbord niet al te veel mogelijkheden.

Heb FSB eens terug gezet naar 200mhz maar dat leverde geen effect op. CL van 4 naar 5 gezet maar ook daar geeen effect.

Heeft iemand nog enige suggestie of het inderdaad het geheugen zou kunnen zijn en of een ander merk het zou kunnen oplossen? Een geheugentest programma geeft geen fouten, dus het zou enkel een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn. TWINMOS wil verder 1.8v hebben maar ikkan niet in de BIOS zien wat de werkelijke spanning is dioe het krijgt. De overige lijnen 5 en 3.5 volt krijgen vrijwel de ideale spanning van de voeding.

Verwijderd

Je bent een beetje vaag wat je allemaal wel en niet heb geprobeerd.
Heb je deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd?
Heb je dezelfde software op beide pc's staan? Dit kan evengoed een driverprobleem zijn. Ik draai zelf windows X64 en dat heeft heel wat driverproblemen en daaropvolgende reeboots tot gevolg gehad (goede drivers vinden voor x64 is een crime).

Heb je de auto recovery van windows al uit gezet?
"Om auto recovery uit te zetten en liever een blauw scherm hebt ga je naar : start->rechter muisknop op 'my computer'->naar tablad 'advanced' -> knop settings bij Startup and recovery -> en dan in het windowtje wat opent het vinkje bij Automaticly restart uitzetten. rebooten moet je toch."

Edit:
Als op de MSI site staat dat de compatibaliteit ok is zou ik daar niet te veel naar zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 10:55 ]

• fishtank
OP de ene PC ben ik windows aan het installeren maar tijdens de installatie "klapt hij er steeds uit", dus tot instellingen in windows wijzigen kom ik niet.

Wat ik me wel een beetje afvraag is od de volgende zaken compatibel zouden moeten zijn:

- Processor met 800mhz FSB
- Moederbord 1066 mhz FSB
- Geheugen 533 mhz

Is er iets in deze combinatie niet goed day ik in de BIOS nog zoukunne instellen?
Pagina: 1