Toon posts:

[XP] RMA of doe ik iets fout (Non Raid,Raid5) niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week ben ik in het bezit van een nieuw systeem en om RMA(s) te voorkomen heb ik hem laten assembleren.
Na ontvangst probeer ik XP op de non raid disk (Raptor op prt 1) zichtbaar te maken zodat ik die kan gebruiken als boot disk.
Helaas met de raidcontroler aan (onboard Marvell) zijn alle disks niet zichtbaar.
De F6 functie is gebruikt voor het laden van de raid drivers (cd mobo + nw internet) maar steeds krijg ik dat setup geen disks kan vinden.
Met de raidcontroler uit en alle (4) schrijven gewoon als SATA dan kan ik installeren.
De leverancier zegt het telefonisch niet te kunnen verhelpen en stellen RMA voor.
Het lijkt mij geen RMA issue maar ik kan iets over het hoofd zien.
Ik ben al wezen kijken bij F6 topics maar nergens het juiste antwoord kunnen vinden.
Hopelijk kan iemand mij helpen voordat mijn RMA tijd over is (gratis heen en terug sturen).

Mobo: ASUS WS 64 pro
1ste HDD : Raptor
Raid 5 : 3x WD YS

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40

Shaggy

Misantroop pur sang

Even vragen voor de zekerheid.

Heb je in je BIOS de Marvel chip alszijnde RAID ingesteld?
Heb je de correcte drivers? ( zijn vaak verschillende drivers voor RAID gebruik en los S-ATA gebruik etc.
Zet de juiste drivers op floppy, en instaleer windows opnieuw. Dan idd F6 dan zou hij moeten herkennen en doen als het goed is.

Ik heb zelf wel eens problemen ondervonden met onjuiste drivers en het leuke geintje dat sommige zaken geen genoegen nemen met WinXP SP1, maar persé WinXP SP2 moeten hebben voor te instaleren.

Ik denk gewoon dat het een klasiek gevalletje drivers en instellingen MoBo is.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy,

Het bios stond goed en ook het Raid menu gaaf geen bezonderheden aan, daarom twijfelde ik ook over het RMA aanbod.
Ik heb een stapel floppies gepakt vanmiddag en alle drivers die meegeleverd waren geprobeer en nu blijkt dat de Intel driver wel werkt 8)7
Ik snap niet dat de Marvell drivers gewoon niet werken :?
Ik ben wel blij dat het werkt en kan nu gaan installeren en kijken wat de DC 6600 en de 2 Conair reepjes kunnen op deze Mobo.
Bedankt voor je reactie.

Mod : Slotje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom een slotje, dat doen we meestal niet als een vraag beantwoord is. Mocht nou nog eens iemand het zelfde probleem hebben, maar het toch niet op kunnen lossen door de andere driver te pakken, kan die eventueel hier nog reageren. Met een slotje kan dat niet meer :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit wat in :+
Mijn horizon was even beperkt tot mijn probleem 8)