Toon posts:

geen cd/dvd-speler bij boot, wel in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag windows XP MCE geïnstalleerd, en ik kwam er nu achter dat ik dit verkeerd heb gedaan. Zo kon ik geen videokaart installeren en was er geen Internet Explorer aanwezig. Nu wil ik windows opnieuw erop zetten, maar bij de boot wordt de cd/dvd-speler niet herkend, terwijl hij wel in windows te zien is, en te openen. Ik heb vervolgens de boot volgorde bepaald: 1. cd/dvd 2. Hdd

als ik hem dan opnieuw opstart, krijg ik gewoon de harde schijf geopend. Ook de bootvolgorde aanpassen als: 1. cd/dvd 2. disabeld werkt niet. dan kirj ik te zien dat er in mijn boot station geen media zit. het ligt ook niet aan de cd , want die is net nieuw.

weet iemand hoe ik toch mijn harde schijf kan formatteren en opnieuw windows kan installeren?

computerspecs:

intel core 2 duo E6400
2x 1GB kingston ram
asrock conroe-x fire e-sataII
sapphire radeon 1950 pro, 256 mb
Western digital hd 250 GB, 16 mb.
NEC DVD +-R/+-RW AD-7170 DL Zwart OEM

Verwijderd

Is het wel een goede bootable schijf die je in je spelertje hebt zitten? Zo ja, doet de speler het dan wel? Zo niet of weet niet, check de schijf eens in een andere PC! :)

Verwijderd

Topicstarter
het is al opgelost. Oorspronkelijke bios-waarden weer geladen en cd/dvd als eerste boot-station gezet