Advies bij aanleggen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 07:22
Jarenlang hebben wij 1 PC in huis gehad maar dit gaat nu uitgebreid worden met de volgende apparaten:
  • 1 extra PC
  • 1 Xbox (de normale)
  • 1 Apple Macbook
De extra PC is een oudje en moet gewoon bedraad aangesloten worden. De Xbox moet ook bedraad aangesloten worden, deze gaat fungeren als externe HD / Media Centre. De Macbook (laptop) wil ik graag overal in huis (vrijstaand, geen dikke muren) draadloos kunnen gebruiken. Wij hebben Chello classic en ik heb al wel gelezen dat dit een verhaal appart is m.b.t. alles aan de praat krijgen en compatability met verschillende routers. Eventueel zou een printserver in de router handig zijn maar dit is geen verijste.

Welke router zouden jullie mij aanraden?
Waar moet ik op letten bij aanschaf van een router?
Hoe kan ik het beste mijn persoonlijke documenten beveiligen in het draadloze netwerk?

Verwijderd

Offtopic; bereid je voor op kritiek op je beginpost over het feit dat je niks hebt gezegd over kosten, eigen onderzoek, etc

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij Chello is het van belang dat het mac adres van de router aangepast kan worden, maar ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook zelf het bij Chello bekende mac adres aan kunt passen. Voor de rest moet je gewoon op zoek naar een draadloze router die ook een ingebouwde switch heeft. Dat geld voor de meeste routers. Met dit verhaal kun je verder keurig bijna elke copmputershop binnenstappen. Zeg ze welke apparaten je aan wilt sluiten en dat je chello hebt en ze geven je hetjuiste apparaat mee.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik gebruik linksys icm Chello. Werkt prima!

Money for nothin' and your chicks for free

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Kijk gewoon in de reclame blaadjes, daar zijn toch genoeg pakketjes te koop?!
Een draadloze router met usb stick ofzo, dan ga je naar google en typ je in: het model review

Dan weet je ineens of het goed gerief is.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-03 14:22
linksys wrt54g blijkt wel goed te zijn 4 port switch en wireless internet verder kun je Xlink kai er volgens mij ook op draaien. kun je lekker met je xbox online gamen (ik neem aan dat hij gemod is?)
Pagina: 1