[BF2142] slechte schaduw

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb altijd BF2142 op 1024*768 gespeeld op low details. Nu heb ik een nieuwe computer (voor specs zie sig) dus ik knal de details omhoog. Ik speel nog wel op 1024*768 omdat dit een goede resolutie is en nu kunnen de details omhoog.
Maar nu dus mijn probleem:
Imageshack plaatje

Mijn settings zijn allemaal op medium en sommige high. Ik heb dynamic lighting aan staan en shadow op high staan. Mn AA candy staat op 4x.
Ik haal ongeveer 70 - 80 FPS en het speelt gewoon goed, alleen dus die schaduw.

Op het plaatje kan je het goed zien.
- Schadow is heel slecht en blokkerig, terwijl de boxes en de gun gewoon mooi en goed van detail zijn.

Ik heb de nieuwste drivers van Alles, (Moederbord, GPU). ook update van BF2142 staat erop.

Specs:
E6400
Gigabyte DS3
2Gb PC5400 Cas4
Club3d X1950Pro 256MB

het is nu niet zo dat ik niet kan spelen maar ik zou het graag verhopen zien. Ik heb al gezocht in GoT naar BF2142 met Schaduw echter ik kan niets vinden.
Heb ook al gegoogled maar dan kom ik bij andere gedeeltes waar ik niet mee te maken heb.

Is dit een bekend probleem bij ATi kaarten, zo ja hoe is het op te lossen.
Zo nee heeft 1 van jullie een idee.

• Bertuz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 22:01
Waarschijnlijk je AA (anti-aliasing). Ik weet niet of je het in BF2142 in de menu's kunt wijzigen. Je moet het dan ff op 2x/4x of 8x zetten. Als die optie niet te zien is moet je het in windows bij je videokaart instellingen wijzigen. Het zou ook nog een aparte optie in BF2142 kunnen waar je de kwaliteit van je shadows/schaduwen kunt instellen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
bedankt ik ga er naar kijken

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Zover ik weet kun je daar niets aan doen. Dat zijn gewoon een soort artifacts. In dit artikel over ray tracing die ik in het ATI discussie topic heb gevonden zie je hier meer voorbeelden van.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 17:43

Bravo

Second Best

Griffin schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:28:

Op het plaatje kan je het goed zien.
- Schadow is heel slecht en blokkerig, terwijl de boxes en de gun gewoon mooi en goed van detail zijn.
Nou het kan aan mij liggen maar ik zie op dit plaatje ook duidelijk een kartelrand langs de gun
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/7462/bf2142schaduwoj5.jpg
Dus het ligt niet alleen aan de schaduw, hier is het alleen wat erger. Weet je zeker dat je AA aan hebt staan?

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Verwijderd

Hoort die loop van die gun niet gewoon gekarteld te zijn?

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 10:08
De loop van de gun hoort gekarteld te zijn :)

edit: te laat

[ Voor 27% gewijzigd door TRASH_LORD op 26-01-2007 17:40 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem in meerdere games, onder andere:
- BF 2
- BF 2142 (demo)
- Just Cause
- Need for Speed Most Wanted
- Ghost Recon Advanced Warfighter
- Splinter Cell Double Agent
- Rainbow Six Vegas
- GTA: San Andreas (geloof ik, niet helemaal zeker meer)

Tot nu toe heb ik er nooit echt een oplossing voor gevonden. Het gaat om de 'dynamic shadows' hé? De schaduw die met name door zonlicht o.i.d. wordt gemaakt. Ik zie het vooral goed bij de schaduw van auto's, op mijn geweren etc.

Er zijn echter meer mensen met dit probleem hoor:
- Voorbeeld 1
- Voorbeeld 2
- Voorbeeld 3

Ik heb het zelf al lang geleden voor de eerste keer geconstateerd en heb me na een lange zoektocht er maar bij neergelegd dat de schaduws in sommige games er gewoon niet uitzien. Soms wil het trouwens wel helpen om de schaduws (als het kan) zo ver mogelijk uit te zetten.

Het ligt trouwens niet aan AA hoor, die staat bij mij altijd vol aan :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 17:42 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
De gun is inderdaad niks mis mee, maar die schaduw is natuurlijk niet helemaal gezond. Maar heb je al eens een andere resolutie (of eventueel een ander spel, met schaduwen :P) geprobeerd?

edit:
Lijkt me een vrij ATi-specifiek probleem, zo te horen dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 26-01-2007 17:41 ]

The devil is in the details.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Wat Jiggleman zegt, het ligt niet aan anti-alliasing. Het is puur de manier waarop gerendert wordt (de shadows) die gewoon barslecht is. Als consument kun je hier niets aan doen, behalve het spel opnieuw maken :P. Het is jammer, maar het ligt echt bij de game-developers wat er mee gedaan wordt.

edit:

nee is geen ati probleem, zelfde geldt voor nVidia. Ik heb het zelf ook in veel games (vooral goed merkbaar in BF2).

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 26-01-2007 17:43 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb BF2 geprobeerd en ook daar was het probleem.
Ik heb mn settings gewoon iets veranderd en werkt nu beter.

Alles op high behalve 'Dynamic Shadow' deze heb ik uit gezet. En de 'Anti-Aliasing' staat op 4x. Heb geprobeerd deze op 6x te zetten echter hij verspringt terug.
Momenteel draai ik dus 1024*768 alles high (op de bovenstaande dingen na) en krijg 60-80FPS. de schaduw is nu mooier echter niet meer dynamic, maar de kartels zijn erg verminderd en het ziet er niet veel slechter uit.

bedankt voor de hulp

[edit]
Net even BF2 opgepoetst en daar staat alles op high op 1024*768 en ook 'Anti-Aliasing' staat op 6x. alleen ook hier de 'Dynamic Shadow' uit gezet. De kartels zijn er nogsteeds alleen weer iets minder

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin op 26-01-2007 18:29 ]

Pagina: 1