[PDF]Realtime PDF viewer

Pagina: 1
Acties:

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik gebruik voor het schrijven van m'n verslagen en scriptie LaTeX (onder Windows) en zet altijd meteen m'n bestanden over in PDF. Nu is het bij LaTeX wel zo handig als je wijzigingen die je aanbrengt in de code ook meteen terug kan zien in je PDF.

Tot nu toe gebruikte ik altijd 'gewoon' Adobe Acrobat, maar die houdt en je PDF bestand in gebruik, zodat je er niet meer naar kan schrijven, en kan (daardoor) niet realtime wijzigingen weergeven.

Nu heb ik zelf al wat op internet gezocht, maar ik ben nog geen programma tegen gekomen dat wel wijzigingen in de PDF's meteeen weer kan geven zonder de PDF te hoeven sluiten en opnieuw te openen. De enige die dit kon is GSView, maar die werkt (naar mijn mening) erg arelaxed onder Windows.

Iemand een idee welke PDF viewer wel aan deze eisen voldoet?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50

Reptile209

- gers -

Ik heb voor mijn verslag de combinatie van MikTeX met WinEdt gebruikt. WinEdt heeft de optie om een selectie te compileren en met Yap een preview te geven. Beperking is dat de preview geen "weet" heeft van de rest van het document (dus hoofdstukken nummeren "opnieuw" vanaf 0, figuren ook, etc.), maar je krijgt wel de juiste opmaak van je code te zien, zonder dat je PDF helemaal gecompileerd en geopend hoeft te worden.

Zo scherp als een voetbal!

• Tees
  • Niet online
Reptile209 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:42:
Ik heb voor mijn verslag de combinatie van MikTeX met WinEdt gebruikt. WinEdt heeft de optie om een selectie te compileren en met Yap een preview te geven. Beperking is dat de preview geen "weet" heeft van de rest van het document (dus hoofdstukken nummeren "opnieuw" vanaf 0, figuren ook, etc.), maar je krijgt wel de juiste opmaak van je code te zien, zonder dat je PDF helemaal gecompileerd en geopend hoeft te worden.
Dankjewel voor de tip, maar ik werk nu met PDFLaTeX en WinEdt lijkt voor die preview te werken met 'normale' LaTeX. En laten die nou net ff andere syntaxis hebben (vooral voor plaatjes), dus dat zou betekenen dat ik een aardig aantal pagina's moet herschrijven en dat is me ff teveel moeite hiervoor.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Tees
  • Niet online
Schopje, iemand nog een tip, of is dit gewoon niet bestaand danwel niet mogelijk?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit is niet echt een fout van Adobe Reader, eerder een beperking van Windows vrees ik. Ik loop er zelf ook tegenaan :)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

een programma hoeft in windows heus niet een bestand in gebruik te houden als je hem bekijkt hoor, dit is gewoon lekker een onhandig geprogrammeerde acrobat. Praktisch alle webdev- en wat dat betreft programmeerprogramma's leggen geen beslag op je bestanden en als je bestanden uitwendig worden bewerkt wordt direct de optie in het programma gegeven om het bestand bij te werken naar de huidige situatie. Dus ik ontkracht hierbij XTerm :) no hard feelings.

Verwijderd

@XTerm: (gokje, een linux fanboy?)

Hoe is dat een fout aan Windows?

Je kan in Windows ook een bestand inlezen zonder deze exclusief te locken hoor...

Sterker nog, als je een programma write lockt, maar read beschikbaar houdt dan weigert Adobe em in te lezen terwijl dat in principe geen probleem moet zijn.

Adobe vind het gewoon leuk bestanden volledig te locken zonder reden.
Je zou gewoon even alle losse PDF readers na moeten lopen (er zijn er verschillende)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 22:45 ]

• Tees
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:45:
Je zou gewoon even alle losse PDF readers na moeten lopen (er zijn er verschillende)
Even... 8)7

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Idd, ik ben ook al een tijdje op zoek... als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag!

Helaas ondersteunt FoxIt het ook niet, op hun forum wordt deze functie ook al gesuggereerd voor een nieuwe versie.

Verwijderd

Kost waarschijnlijk minder tijd als hier wachten op een kant en klaar antwoord :P

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Een redelijk 'nieuwe' reader: http://www.docu-track.com/home/prod_user/pdfx_viewer/
Kun je eens proberen

• Tees
  • Niet online
Bedankt voor de tip, maar deze heeft dezelfde vervelende eigenschappen als Acrobat :(

Ik heb de komende dagen weer wat meer tijd om handen, dus ik zal eens wat verschillende viewers uitproberen en het resultaat hier posten.

Pagina: 1