Toon posts:

WRT54G snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik dacht zet hier maar iets neer want via de officiele wegen kom ik er niet uit.

Ik heb de WRT54G router van Linksys, vorige week vrijdag heb ik de speedlinq
20000 comfort opgeleverd gekregen... Maar nu kom ik er achter dat ik via de
draadloze verbinding niet de volledige snelheid benut. Als ik mijn laptop aansluit
op de router zelf heb ik wel de volledige snelheid.

?????? hoe is dit mogelijk... Weet iemand dit misschien... of heeft iemand een
goede firmware voor mij waarmee ik zou kunnen werken zodat de draadloze
snelheid wel goed is.

Echter heb ik de V2 van de linksys WRT54G router.

Alvast mijn dank.

Verwijderd

deze shit heb je altijd als je wireless werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:52:
Erg onnodige post en ook erg onzinnig.

Ik heb zelf ook draadloos en dit werkt harstikke goed, heb gewoon een goede snelheid.

Ik weet dat er topics zijn die flink commentaar geven op WRT54G routers van Linksys.

Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? En een firmware upgrade gedaan van je modem?
En heb je het zo ingsteld dat de verbinding unlimmited/auto is voor draadloos?

En hoe zit het met de signaalsterkte? Is deze 100%?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:52:
Of als je huis van poreus materiaal is... ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:54:
[...]

Erg onnodige post en ook erg onzinnig.
Nou... Niet helemaal... 99% van de mensen weet dat de je theoretische snelheden van WLAN nooit zal halen in veel gevallen.

Helaas is het wel zo dat de topicstarter 0.0 info geeft over wat hij zelf al geprobeerd heeft, hetzij aan het modem, hetzij aan de client-settings, dus dan blijft het gokken wat hij "shit" vindt wat een ander misschien "acceptabel" vindt.

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2007 15:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Kijk eens hiernaar:

- Heeft je laptop een B (11 Mbit) of G (54 Mbit) kaartje
- Wat is de signaalsterkte (ontvangstkwaliteit)
- Op welke snelheid werkt je Wifi-kaartje?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Ik zie alleen versie 1-3-5-7 van die serie staan?
Nou... Niet helemaal... 99% van de mensen weet dat de je theoretische snelheden van WLAN nooit zal halen in veel gevallen.
Zijn post was nou niet echt bruikbaar.. En ja, natuurlijk zul je nooit volledige snelheid hebben. Maar de topicmaker zal het hier vast niet over een 10% minder geval hebben O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 15:58 ]

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
ik heb hier thuis ook speedlinq via KPN comfort. en gebruik ook een WRT54G achter de adsl modem. Op de speedlinq modem staat dat ik max 15000 bit signaal heb. ik haal via wireless ongeveer 1,45 MB/s zelfde haal ik ook via draad. Dus de router moet het zowieso wel aankunnen.
Heb je de goede wireless drivers gebruikt? welke firmware gebruik je? ik gebruik HyperWRT Thibor laatste versie en draait uitstekend stabiel! router moet geen probleem zijn dus, eerder software/instellingen.

Verwijderd

Ik heb zelf alles van de laatste versies van de router EN de modem van speedtouch.

Waar kan ik die HyperWRT Thibor firmware downloaden? want ik kom echt niet
verder met die firmware doe ik nu heb.

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Ik heb ook een WRT54G gehad (slechte router, 'k heb nu een WRT54GL) en die haalt 54Mb hoor.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

En hebben ze deze ook voor de 2.0 Versie?

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
PhoenixT schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:55:
Ik heb ook een WRT54G gehad (slechte router, 'k heb nu een WRT54GL) en die haalt 54Mb hoor.
Een WRT54G vóór versie 4 is dacht ik qua hardware gelijk aan de WRT54GL. Vanaf versie 4 zijn de hardware specs van de WRT54G drastisch teruggedraaid omdat de 'gouwe ouwe' met andere firmware iets te krachtig was voor zijn zachte prijsje.

(Correct me if i'm wrong, want ik ben geen expert.)

Mijn advies is om DDWRT te draaien als firmware, heb ik ook gedaan, en het loopt als een zonnetje. Met de standaard firmware heb ik ook veel problemen gehad (hangende router enz.)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu alle firmware's erop gezet wat ik hier kon vinden, maar de snelheid
van draadloos blijft langzaam...

Zou het aan de router liggen? of moet ik gewoon een nieuwe kopen.

Want die ik nu heb is de wrt54g V2.

Wie kan mij helpen, want ik vind het niet leuk om wel snel internet te hebben
en er geen gebruik van te kunnen maken, omdat mijn draadloos het niet aan kan.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
@Rockafello: 15 Mbit is ongeveer 1,5 MB per seconde, alles lijkt te kloppen? Verdiep je eens in bits t.o.v. bytes.. Sry, dat snapte je wel :)

TS, je kanaal al eens veranderd? Schuif liefst minstens 3 stuks op, en blijf proberen tot het sneller is ;-)

En je kunt rekenen op ongeveer 600 kB/s via 11 mbit Wireless, en ik haal hier op aardig 54 mbit tot 2,3 MB/s..

[ Voor 58% gewijzigd door BèR op 29-01-2007 10:28 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:23:
Hoi,

Ik heb nu alle firmware's erop gezet wat ik hier kon vinden, maar de snelheid
van draadloos blijft langzaam...

Zou het aan de router liggen? of moet ik gewoon een nieuwe kopen.

Want die ik nu heb is de wrt54g V2.

Wie kan mij helpen, want ik vind het niet leuk om wel snel internet te hebben
en er geen gebruik van te kunnen maken, omdat mijn draadloos het niet aan kan.
Niemand kan je helpen, wat alle belangrijke info ontbreekt.

Op welke snelheid is je laptop verbonden ?
Welke beveiliging gebruik je ?
Welke snelheid haal je (zowel bedraad als draadloos een keer meten op basis van een grote ISO file van internet downloaden) ?

Welke snelheid veracht je draadloos te halen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
als je hyper firmware gebruikt gebruik je geen originele en is je garantie verlopen.
en wordt tevens de ruis op je wifi verbinding ook versterkt.
zitten er muren en dergelijke tussen die de verbinding omlaag haalt en heb je al zonder router geprobeerd mischien haal je dan ook niet de voledige snelheid omdat je te ver van de centrale zit.
wrt54g zijn draadloos niet de beste erg instabiel als het om de nieuwste versies gaat v5.1 6 en 7.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik breek er even in, heb een soortgelijk probleem als de topicstarter.

Ik heb een Linksys WRT54GS v1, met DD-WRT V23SP2 firmware erop. Die hang aan een Alcatel ADSL2+ modem, ik heb een ADSL Ultra 20mbit abo.

Het rare:
Met mijn oude P4 3GHz laptop met een miniPCI Wifi-kaartje van MSI haal ik moeiteloos 1800-2000KB/sec download vanaf ftp.knoppix.nl.
Op mijn gloednieuwe E6600 tower met de ingebouwde Wifi-controller van het Asus P5W DH Deluxe moederboard haal ik slechts 1200KB/sec, met af en toe een uitschieter naar 1300 tot 1400KB/sec.

Mijn punt: de oorzaak van het probleem van de topicstarter hoeft dus niet per sé in de Linksys-router te zitten.

• MMMMMM
  • Laatst online: 13-10-2025
pinockio schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:55:
Kijk eens hiernaar:

- Heeft je laptop een B (11 Mbit) of G (54 Mbit) kaartje
- Wat is de signaalsterkte (ontvangstkwaliteit)
- Op welke snelheid werkt je Wifi-kaartje?
volgens mij is dit de beste post tot nu toe. De WR54G V2 is een prima ding. Vanaf versie 5 liggen de wrt54g routers onder vuur. Bij mij viel de snelheid ook tegen, en idd ik heb een B kaart en tja dat gaat niet harder dan 11 8)7

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Pff... @TS >> WiFi = Half Duplex...
Als je niet weet wat het is, zoek er dan maar op.
Dan daarbij zoals ook al eerder vermeld is, mist er zooooooooooooooooooo veel relevante info mbt
- welke kaart je gebruikt.
- connectie snelheid
- eventueel ping tijden
etc etc...

@BamSlam_ >> Eventueel kan je MTU waarde net wat minder zijn. Probeer ff met TCP/IP Optimizer het balkje voluit te gooien. Wil vaak nog wel es helpen.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die het wil weten, ik heb een 54 mbps verbinding op mijn laptop. 1 muur tussen de verbinding, maar als ik met mijn neus de wifi antenne kan raken, is deze verbinding ook niet goed.

Voor deduidelijkheid, ik heb de speedlinq 20000/1024 K/bits verbinding en ik haal er via draadloos niet meer uit dan 1300 kb/sec en via de UPT kabel haal ik 1900 kb/sec. en ik zit 270 meter vanaf de KPN centrale dus ik moet er toch wel alles uithalen wat ik eruit kan halen.

ALLEEN met het draadloos haal ik dit niet......

54 mbps is bij mij 54 mbps en niet 11 mbps.... ik heb een WRT54G Versie 2 router.

WIE kan mij helpen, graag alleen serieuze reacties, anders heeft het reageren geen nut volgens mij.

Wie echt maar dan ook echt serieus wil reageren kan dat op: info@cvegt.speedlinq.nl

Dank u wel.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Mensen willen graag serieus reageren hoor. Het is alleen zo dat de actuele snelheid van de router vanaf 54 mbit kan terugschakelen naar 48-36-etc mbit als de ontvangst niet voldoende is. Als je op 36 mbit zit is het al moeilijk om nog 2 MB/s te halen. Hoewel het theoretisch hoger hoort te liggen heeft draadloos zoveel overhead dat er van die 54 mbit vaak nog iets van 20 mbit effectief overblijft. En het kan ook zijn dat je router meer moeite heeft om die 20 mbit zowel te routen als draadloos te versturen, waardoor de snelheid inzakt tov alleen routen en op een ethernetpoort achterlaten, en je een paar megabit achterblijft. Verder: probeer de driver van je wireless adapter in de laptop eens te updaten, misschien zelfs een firmware upgrade van je router te doen?

• MMMMMM
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:23:
Iedereen die het wil weten, ik heb een 54 mbps verbinding op mijn laptop. 1 muur tussen de verbinding, maar als ik met mijn neus de wifi antenne kan raken, is deze verbinding ook niet goed.

Voor deduidelijkheid, ik heb de speedlinq 20000/1024 K/bits verbinding en ik haal er via draadloos niet meer uit dan 1300 kb/sec en via de UPT kabel haal ik 1900 kb/sec. en ik zit 270 meter vanaf de KPN centrale dus ik moet er toch wel alles uithalen wat ik eruit kan halen.

ALLEEN met het draadloos haal ik dit niet......

54 mbps is bij mij 54 mbps en niet 11 mbps.... ik heb een WRT54G Versie 2 router.

WIE kan mij helpen, graag alleen serieuze reacties, anders heeft het reageren geen nut volgens mij.

Wie echt maar dan ook echt serieus wil reageren kan dat op: info@cvegt.speedlinq.nl

Dank u wel.
Pom pom pom, je draadloze netwerkkaart is nog steeds Wifi B, en ook als is je Linksys G, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Ik had precies hetzelfde probleem... En opgelost!!!

Zet eerst een custom firmware (HyperWRT op DD-WRT) op je Linksys. Zet vervolgens Frame burst: Enable en CTS Protection Mode: Disable. Pas vervolgens deze reg-tweak toe en start je computer opnieuw op.

Als het goed is heb je nu je volledige internet snelheid.

Succes!
Pagina: 1