[Windows XP] Proxy Settings buiten IE6

Pagina: 1
Acties:

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik heb al redelijk wat gezocht, ik heb scriptjes gevonden die automatisch van proxy kunnen wisselen, anonymizers etc. Maar niet wat ik zoek.

Ik loop stage en wil graag met Firefox internetten. Nu heb ik hier wel netjes firefox (firefox portable)maar niet de juiste proxy instellingen. De proxy instellingen zijn normaal te vinden in IE via tools, options, etc. maar dit is dus afgeschermd door de systeembeheerder zodat die gegevens niet veranderd kunnen worden.

Is er een manier om deze instellingen te vinden buiten IE om zodat ik met Firefox tabbed kan browsen?

offtopic:
Het gaat dus nadrukkelijk niet om het omzeilen van beveiligingen oid of het veranderen van de proxy

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Loop even bij je systeembeheerder binnen ?

Waarom wil je eigenlijk gebruik maken van FF ?

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 26-01-2007 14:31 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Sorry, vergeten te melden, de systeembeheerder zit hier niet op dezelfde locatie als dit kantoor!

Ik vind firefox gewoon veel prettiger. Ik moet nogal veel dingen zoeken (google, scholar google). En ik zoek gewoon duizend keer sneller met FF!

[ Voor 43% gewijzigd door LtMarx op 26-01-2007 14:32 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Lt. Marx schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:32:
Sorry, vergeten te melden, de systeembeheerder zit hier niet op dezelfde locatie als dit kantoor!

Ik vind firefox gewoon veel prettiger. Ik moet nogal veel dingen zoeken (google, scholar google). En ik zoek gewoon duizend keer sneller met FF!
Bellen ?
Mailen ?

Duizend keer sneller...? FF heeft een index op Google ofzo ? :P

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 26-01-2007 14:34 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Misschien heeft het systeembeheer een goede reden om geen FF te gebruiken?
Als je in mijn ogen de rechten hebt om lokaal alternatieve browsersoftware te mogen installeren (of te laten installeren) dan neem ik aan dat je ook de proxy-info wel van systeembeheer kunt krijgen. (ander gebouw is in mijn ogen een vaag excuus... mail of telefoontje zijn niet echt gebouwgebonden).

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 16:23
Start --> Run inetcpl.cpl
succes.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
hahaha dankje allemaal! ik zal hem dan wel even bellen, maar er moet toch gewoon een simpele manier zijn om die gegevens ergens te kunnen terugvinden?

En nee FF heeft geen ingebouwde index :) maar tabbed browsing met die quick searches werkt gewoon erg goed. Misschien is dat gewoon smaak en/of gewenning.

• The BlendMaster
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 16:23
Lt. Marx schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:40:
hahaha dankje allemaal! ik zal hem dan wel even bellen, maar er moet toch gewoon een simpele manier zijn om die gegevens ergens te kunnen terugvinden?

En nee FF heeft geen ingebouwde index :) maar tabbed browsing met die quick searches werkt gewoon erg goed. Misschien is dat gewoon smaak en/of gewenning.
inetcpl.cpl is toch simpel ?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ja is heel simpel maar die reactie zag ik pas nadat ik dit bericht postte. Daarnaast is dat ook afgeschermd.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 22:05
Lt. Marx schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:43:
Ja is heel simpel maar die reactie zag ik pas nadat ik dit bericht postte. Daarnaast is dat ook afgeschermd.
Je computer is afgeschermd met GPO's.
1 je beheerder zal niet blij zijn als jij zijn beveiliging probeerd te omzijlen.
Als ik je beheerder had geweest en ik kom er achter dat je dit zo probeert dan heb je binnen no time geen internet meer mag je alles via de telefoon gaan uitzoeken

2 GPO's zijn er niet om je te pesten maar om het bedrijfs netwerk veilig te houden.

3 jij kan niet uit jouw oogpunt bepalen of FF veilig is. je moet dit per mail of anders telefonisch vragen aan je beheerder en toesteming krijgen.

Mocht een gebruiker zijn onder mijn beheer dan is ie nog niet jarig. Ik beveilig het netwerk en jij gaat proberen dit te doorbreken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Dan mag dit topic dicht, het was niet mijn intentie om rond te klooien en volgens de policy mag ik dat ook hier niet vragen. Ik dacht dat die restricties simpel was om te beschermen tegen verandering van die data en niet zozeer het zien van de data zelf. Ik snap dat instellingen veranderen onveilig kan zijn, ik wou dan ook alleen maar die gegevens hebben om FF te kunnen gebruiken.

offtopic:
Op zich hoop ik dan dat ik een wat lievere beheerder heb :)
Pagina: 1