[Vista] Is de upgrade versie 32 of 64 bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Als Vista uitkomt wil ik deze gaan aanschaffen. Als ik in de pricewatch kijk zie ik dat er bij de OEM versies verschil is tussen de 32 bit en 64 bit versie, terwijl er bij de upgrade (en retail) versie geen onderscheid wordt gemaakt.

Betekent dit dat er hier zowel de 32 bits als 64 bits versie op staat? Ik heb een XP MCE licentie die 32 bits is en zou graag upgraden naar een 64 bits Vista Ultimate. Ik begrijp dat ik deze niet zomaar kan upgraden en dat ik een herinstallatie moet doen van Vista, maar dat vind ik niet erg. Kan ik gewoon een Vista Upgrade versie aanschaffen en dan de 64 bits versie installeren?

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Zo ver ik gelezen heb, zal het betekenen dat je een 32 bit vista krijgt, omdat het een upgrade is van een 32bit windows XP.

bron

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:42:
Zo ver ik gelezen heb, zal het betekenen dat je een 32 bit vista krijgt, omdat het een upgrade is van een 32bit windows XP.

bron
Nou, ik vind dat wel teleurstellend. Dus wat heb ik nu aan die 64 bits CPU???
OK, had ik zelf meer onderzoek moeten doen, maar voor mij is Vista dan niet het OS voor de toekomst.

Na wat speurwerk wordt er aangeraden om de 32 bits versie van Vista te draaien, omdat er nog maar weinig drivers zijn voor Vista 64.

Verwijderd

Als het goed is krijg je bij Vista Ultimate Upgrade zowel de 32 en 64 bit versie. Bij de andere alleen de 32 bit en kun je de 64 bit nabestellen.

• Twilight Burn
Drivers zijn het probleem niet, voor al mijn hardware zijn er 64 bits drivers.
Echter las ik op de frontpage dat je een geinstalleerde windows XP installatie moet hebben om de Vista upgrade te installeren. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken om dan de 64 bits versie te installeren.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Supremo schreef op maandag 29 januari 2007 @ 06:24:
Nou, ik vind dat wel teleurstellend. Dus wat heb ik nu aan die 64 bits CPU???
OK, had ik zelf meer onderzoek moeten doen, maar voor mij is Vista dan niet het OS voor de toekomst.
Niemand zegt dat je geen 64bits versie van Vista kunt kopen hoor? :)
Het is blijkbaar alleen niet mogelijk om van een 32bits XP -> 64bits Vista te gaan, wat op zich wel logisch is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
windows xp 32bit kan je upgraden naar vista 32bit.
Windows XP 64bit kan je upgraden naar vista 64 bit.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
en zover k las, kan je mbv een 64bits upgrade wel net zoals XP opstarten (omdat de setup van 64bits niet in je 32bits os wil starten ;))

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Er is geen enkele Windows versie die je kan upgraden naar Windows Vista x64

Bron : http://www.microsoft.com/...upgrade/upgradepaths.mspx?

Dit i.c.m. het nieuwsartikel nieuws: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie kan je afleiden dat het dus onmogelijk is om een upgrade uit te voeren naar Vista x64

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze omgaan met het bovenstaande voor de 64 bits versies, omdat ze het volgende over upgrade zeggen :
If you are currently using Windows 2000 Professional or Windows XP Professional x64, you are eligible for an upgrade copy to a corresponding or better edition of Windows Vista, but a clean install is required.

[ Voor 28% gewijzigd door Luppie op 29-01-2007 11:45 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Twilight Burn
Het gaat me er niet om dat ik een in-place upgrade kan doen, dat dat niet kan vind ik logisch. De vraag is echter of ik een clean-install naar een 64 bits versie kan doen, met mijn 32 bits licentie, als ik een upgrade aanschaf. Helemaal nu bekend is dat je de upgrade versie alleen kunt gebruiken als je een geinstalleerde XP hebt (en de versie die ik van XP MCE heb is dus 32 bit)

De enige verwijzing naar 32 bit en 64 bit die ik van Vista kon vinden heeft betrekking op de OEM versies, bij de upgrade en volledige retail versies wordt er met geen woord over gesproken.
Pagina: 1