[2003] User aanmaken via telnet

Pagina: 1
Acties:

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
we moeten van een leraar users aanmaken in telnet.....

nu hebben we half internet afgezocht op mogelijke commando's etc etc

nu vragen wij ons af:
is het uberhaupt wel mogelijk?

we hebben ook al deze lijst nagezocht maar daar staat ook niets logisch tussen...

http://technet2.microsoft...29b-97774bce68871043.mspx

[ Voor 34% gewijzigd door misterw op 26-01-2007 14:29 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je in telnet? En heb je al een telnet server en heb je al verbinding? Zo ja: kijk gewoon hoe de commandline werkt. Zo nee: richt die even in volgens de handleiding en denk goed aan de beveiliging, incl encryptie!

offtopic:
smurver? Ik pas de titel even aan. Als je zoch op smurfen kan ik me voorstellen dat je geen handleiding kan vinden..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• misterw
we hebben een telnet verbinding en met die verbinding moeten wij een user aanmaken (in de cli).
het gaat verder ook niet om beveiliging ofzo (het zijn gewoon 2 pc's met een cross). maar het gaat echt om het aanmaken van een nieuwe gebruiker.

we hebben alle boeken hier bekeken, windows help gezocht, microsoft online gezocht, google gezocht, en in telnet help gekeken.

het lijkt mij dat het niet mogelijk is anders hadden we het vast wel ergens tegengekomen...maar ik dacht misschien heeft iemand dit al eens gedaan oid.

we hebben gewoon gezocht op server maar smurver klinkt zo leuk

[ Voor 23% gewijzigd door misterw op 26-01-2007 14:45 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

[google=command line "create user" windows 2003] ==> http://www.windowsnetwork...untsfromcommand-line.html
The addusers syntax is:

AddUsers {/c|/d{:u}|/e} filename [/s:x] [/?] [\\computername|domainname] [/p:{l|c|e|d}]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• misterw
extreem wazig dat dat commando nergens voorkomt in de lijst met commando's van telnet

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

je maakt met telnet een verbinding met een server over een cross-cable (of normaal LAN, maakt niet uit). Je hebt dan dus een soort dos-box op afstand waarin je commando's kan uitvoeren.

Als je help in telnet doet, dan zie je de standaard mogelijkheden van het telnetprogramma. Het zegt dan niet dat je geen normale .exe//vbs enz kan starten...

https://powershellisfun.com

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Precies; je hebt gewoon een commandprompt op de server... en met dsadd kun je gewoon objecten toevoegen zoals users, groepen, ou's etc.

http://technet2.microsoft...fa9c5571033.mspx?mfr=true
Maar meer info over via de commandline Active Directory te onderhouden.

[ Voor 40% gewijzigd door Krypt op 26-01-2007 15:14 ]

Pvouput live

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het heeft dan ook niets met telnet ter maken en alles met de cli :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En op een standalone kan dit toch net als lokaal gewoon met Net user ? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1