Wat is een beetje goede configuratie voor HD tv??

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 16:59
Hoi hoi

Ik wil een configuratie samen stellen, voor goeie prestatie.

Het gaat mij voornamelijk voor gebruik van Sateliet TV kaarten om HD TV te bekijken.(Via de schotel en ook gelijk die op te nemen.Misschien zelfs een media center en PC in 1 te maken.
Voor spelletjes spelen.
En eventueel applicaties draaien, zoals foto bewerkings programma's etc:Pinacle studio.

Heb ik aan een Asus+ dual core 6700 voldoende met 2 giga ram gegeugen??

En ook gelijk kijken in de toekomst.
Kan die dan voorlopig mee?

Of zit ik dan helemaal naast?

Ik heb nu in mijn machine Asus P4p800delux+Intel 3.2 met 1 giga ram werk gegeugen.

Gaarne jullie advies :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sathumax op 26-01-2007 13:58 ]

Verwijderd

Ik denk dat je met die configuratie die je nu hebt samengesteld, (zeer) goed kan doen wat je van plan bent. Het enigste dat je nog bent vergeten is een grafische kaart.

Daar mag je toch niet op besparen, en al zeker niet als je high-definition wilt kijken en spelletjes wilt spelen.

Eventueel zelfs een kaart met HDMi-aansluiting?

Gerritske

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 15:27 ]

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:26:
Ik denk dat je met die configuratie die je nu hebt samengesteld, (zeer) goed kan doen wat je van plan bent. Het enigste dat je nog bent vergeten is een grafische kaart.

Daar mag je toch niet op besparen, en al zeker niet als je high-definition wilt kijken en spelletjes wilt spelen.

Eventueel zelfs een kaart met HDMi-aansluiting?

Gerritske
Klopt :P HDMI ook.
Ik zat ook te kijken naar Pentium® D 945 3400mhz 4096L2 cache+een asus multimedia mainboordje _/-\o_

Natuurlijk mainboordje wordt zowiezo asus, want die heb ik altijd al gehad. :D en altijd toppie

[ Voor 18% gewijzigd door Sathumax op 26-01-2007 15:59 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Sathumax schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Ik zat ook te kijken naar Pentium® D 945 3400mhz 4096L2 cache+een asus multimedia mainboordje _/-\o_

Natuurlijk mainboordje wordt zowiezo asus, want die heb ik altijd al gehad. :D en altijd toppie
je huidige config kan ook prima HDTV aan hoor. Fotobewerken enzo zal er ook op gaan. Een E6700 is veel en veelste veel overkill om daarvoor aan te schaffen. Zelfs een E4300/E6300 doet dat namelijk op z`n sloffen. Doe er een kaartje in wat hardwarematig HDTV kan versnellen door bijvoorbeeld purevideo of avivo.

Wat die opmerking over je moederbord betreft, koop gewoon de beste kwaliteit voor je geld. Staar je dus niet blind op 1 merk

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sathumax schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Een C2D is stukken sneller dan de Pentium D die je hier noemt.
Desalniettemin is je huidige config PRIMA geschikt om HD content mee af te spelen, gooi er een PureVideo ondersteunend kaartje (vanaf Geforce 6 serie muv de 6800) en je kunt gaan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Weet je wat jij zou moeten doen!? Even zoeken met de search op de termen HTPC en HDTV. Dan krijg je heel wat relevante informatie terug. Serieus, hier is genoeg over te vinden :)

Vragen over 'Is dit een goed systeem' zijn hier niet de bedoeling, behalve in CSL maar daar moet je een topic dan ook aan wat voorwaarden laten voldoen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.