Toon posts:

Linksys wrt54G veredelt hubje?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister de Linksys wrt54G gekocht.

Installeren gaat enorm makkelijk.
Instellen beveiliging gaat enorm makkelijk.

Maar ik heb wel problemen met het bereik...
De router staat op zolder (pc-kamer).

Als ik met mijn laptop (acer Aspire 3050, Broadcom 802.119-netwerkadapter) binnen een straal van 1 meter van de router zit heb ik verbinding.
Als ik met de laptop de kamer uitloop is er geen verbinding meer mogelijk.

(Met dezelfde laptop had ik verbinding met de Sweex LC000070 tot de begane grond, maar niet in de woon kamer, vandaar mijn overstap naar de Linksys wrt54G omdat zijn bereik groter zou zijn).

Heb ik nu een miskoop gedaan?

Edit..., met q-teck mobile foon, waarschijnlijk niet waar..., was ander netwerk hoogst waarschijnlijk, nu kan ik hem namelijk niet meer vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 14:15 ]

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je mobiele telefoon wel werkt ligt het niet aan de router lijkt mij :)

je kan op http://www.linksysinfo.org kijken voor modified firmwares met een groter bereik meer vermogen.
Ik weet niet welke versie je hebt, maar de eerste modellen waren supergoed, de latere eigenlijk wat minder.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 15:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

tja om het dan gelijk een veredelt hubje te noemen.... :X

Maar wat heb je al geprobeerd?
Probeer:
  • beveliging uit
  • ander kanaal
  • andere ontvanger
  • met netstumbler je signaal checken
  • router ergens anders zetten
  • reboot
en dan mag je het met recht een veredelt hubje noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:41:
tja om het dan gelijk een veredelt hubje te noemen.... :X

Maar wat heb je al geprobeerd?
Probeer:
  • beveliging uit --- Ja geen verbetering ---
  • ander kanaal --- naar kanaal 1 gezet, inderdaad verbetering, maar tot te begane grond, maar dan de huiskamer binnen, dan is het afgelopen...---
  • andere ontvanger --- Ik denk er over om de WPC54G PCA card aan te schaffen voor mijn eigen labtop, bedoel je dat misschien? (de acer aspire is van mijn vader met een ingebouwde card.---
  • met netstumbler je signaal checken --- Is dit een proggie?---
  • router ergens anders zetten --- Ja geen verbetering ---
  • reboot --- Ik heb hem helemaal opnieuw geinstalleerd.---
en dan mag je het met recht een veredelt hubje noemen :) --- Ik ben al iets positiever... ;), maar als ik op de bank beneden kan internetten dan ben ik pas echt blij...---
@Viper, ik heb versie 7 (staat onder de router tenminste), de firmware gedownload, en geopend, maar geen idee wat ik er mee moet doen (het is een bin-bestand).... ---help---

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
Even inlogge via een webbrowser op je hubje en dan de firmware updaten.
zijn standaar ip is geloof ik 192.168.1.1.
en een miskoop, nee dacht het niet. tis een fijne router met veel custom firmwares:
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php

[afbeelding]

[ Voor 63% gewijzigd door GoVegan op 26-01-2007 15:24 ]

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
hier ging wat mis :)

[ Voor 93% gewijzigd door GoVegan op 26-01-2007 15:24 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Linksys WRT45G gehad en daarmee haalde ik de andere kant van het woningblok nog net (ongeveer 50 meter)...

Heb er toen ook de dd-wrt firmware opgezet en het liep als een trein! :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
GoVegan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:19:
Even inlogge via een webbrowser op je hubje en dan de firmware updaten.
zijn standaar ip is geloof ik 192.168.1.1.
en een miskoop, nee dacht het niet. tis een fijne router met veel custom firmwares:
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php

[afbeelding]
helaas

maar geen custom voor de V7 ;-)

heeft geen broadcom chipset :P

V1-5 ken je de normale dd-wrt op zetten, V6 een zwaar afgeslankte, en op de V7 dus NIET!~

daar heb je de WRT54GL voor nodig..

Verwijderd

Das inderdaad balen, maar met mijn standaard firmware van een V5 kwam ik toch ook minstens tot de zolder (vanaf de begane grond), dus misschien is er iets anders mis, misschien dat de muur jouw signaal tegen houd? Ik weet natuurlijk niet wat voor muur je om je heen hebt! ;)

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
voor zover mij bekend pakt de versie 5 al geen linux based third party firmware ?

Verwijderd

DD-WRT word gewoon gedraait door mijn versie 5 WRT45G hoor... :/

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:28:
Das inderdaad balen, maar met mijn standaard firmware van een V5 kwam ik toch ook minstens tot de zolder (vanaf de begane grond), dus misschien is er iets anders mis, misschien dat de muur jouw signaal tegen houd? Ik weet natuurlijk niet wat voor muur je om je heen hebt! ;)
Lijkt me niet als 't met een Sweex wel ging. Maar die nieuwe firmware maakt een hele hoop goed, daar heb ik ervaring mee. Zou dat echt maar even proberen, maar alleen flashen als je met een UTP-kabel bent verbonden, niet via WiFi!

[ Voor 5% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 26-01-2007 15:34 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
ERIKvanPAASSEN schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Lijkt me niet als 't met een Sweex wel ging. Maar die nieuwe firmware maakt een hele hoop goed, daar heb ik ervaring mee. Zou dat echt maar even proberen, maar alleen flashen als je met een UTP-kabel bent verbonden, niet via WiFi!
maakt eigenlijk NIETS uit, want..

je verstuurd dat als het goed via TFTP/UDP, en die firmware verstuurt ie 2x zodat ie van verifieren of alles goed is ;), mijne WRT54GC geupdate, en had zichzelf niet eens reset :)

Verwijderd

Maar tijdens het updaten van de firmware word WiFi toch uitgeschakeld? Dus is het niet handig als je dat doet via WiFi... :/

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk dank voor input...

Vandaag weer een hoop geleerd...

Van geen verbinding in de huis kamer naar goede signaal sterkte (5 streepjes), in twee uurtjes tijd via dit forum vind ik echt heel erg top...

De firmware door Govegan (bedankt voor de printscreen) geoppert geinstalleerd..., en alles werkt...

De oudste zoon is nu benenden aan het surfen...(kijken hoe stabiel het is en blijft)

Nogmaals iedereen hartelijk dank voor de input... :)

Het "veredelde hubje", is op dit moment een prima wireless router met signaal sterkte op en top daar waar ik het wilde hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. misschien iets te vroeg gejuicht...

Nu regelmatig geen verbinding (op wireless laptop maar ook bekabelde desktops)..., altijd maar van zeer korte duur..., en (nog) nog niet storend..

Optie's?

Pagina: 1