Ik ben op zoek naar een antwoordapparaat met nummer herkenning welke afhankelijk van het ontvangen nummer (groep) een actie onderneemt.
Voorbeeld:
Groep A: geheime nummers 00000000 -> antwoordapparaat na 1x op laten nemen en bericht A afspelen (Spreek naam en tel nummer in)
Groep B: Bekende nummers -> antwoordapparaat na 20x op laten nemen (bericht B )
Groep C: overige nummers -> antwoordapparaat na 5x laten opnemen. (bericht C, (bel terug)
Nu weet ik dat er telefoons bestaan die afhankelijk van de beller (groep) een andere beltoon laten horen maar ik vraag me af of er ook een (DECT) antwoord apparaat bestaat welke nummerafhankelijk reageert.
Het is voor thuis, enkele lijn en mag geen honderden euro's kosten.
Minimaal aantal groepen is 2 maar 3 of meer verdient de voorkeur.
Via google heb ik in iedergeval niets kunnen vinden.
EDIT:
Een type gevonden wat er een klein beetje in de buurt komt:
Philips 5251
Heeft groepen en kan een uitgaand VIP bericht per groep weergeven.
mist alleen nog aantal maal overgaan voordat antwoord apparaat ingrijpt en mogelijkheid tot wel of niet opnemen.
@teigetjuh (hieronder)
een oude PC die 24/7 aanstaat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn maar vindt ik in mijn geval een beetje overbodig. Een dect telefoon met een antwoord apparaat heeft bovendien alle hardware al in zich, "alleen" dat kleine beetje software moet bestaan.
Voorbeeld:
Groep A: geheime nummers 00000000 -> antwoordapparaat na 1x op laten nemen en bericht A afspelen (Spreek naam en tel nummer in)
Groep B: Bekende nummers -> antwoordapparaat na 20x op laten nemen (bericht B )
Groep C: overige nummers -> antwoordapparaat na 5x laten opnemen. (bericht C, (bel terug)
Nu weet ik dat er telefoons bestaan die afhankelijk van de beller (groep) een andere beltoon laten horen maar ik vraag me af of er ook een (DECT) antwoord apparaat bestaat welke nummerafhankelijk reageert.
Het is voor thuis, enkele lijn en mag geen honderden euro's kosten.
Minimaal aantal groepen is 2 maar 3 of meer verdient de voorkeur.
Via google heb ik in iedergeval niets kunnen vinden.
EDIT:
Een type gevonden wat er een klein beetje in de buurt komt:
Philips 5251
Heeft groepen en kan een uitgaand VIP bericht per groep weergeven.
mist alleen nog aantal maal overgaan voordat antwoord apparaat ingrijpt en mogelijkheid tot wel of niet opnemen.
@teigetjuh (hieronder)
een oude PC die 24/7 aanstaat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn maar vindt ik in mijn geval een beetje overbodig. Een dect telefoon met een antwoord apparaat heeft bovendien alle hardware al in zich, "alleen" dat kleine beetje software moet bestaan.
[ Voor 24% gewijzigd door W.Wonderland op 26-01-2007 16:15 ]