Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op, herinstallatie onmogelijk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Van het ene op het andere moment startte windows niet meer op ik kom nu alleen nog maar tot het scherm waar je veilige modus kan selecteren. het maakt vanaf daar niet uit wat ik kies want dan start er niets op en komt er een knipperend streepje in beeld (rechtsboven).

Ook een nieuwe instal lukt niet omdat ik niet verder kom dan het blauwe scherm waar de drivers geladen worden. daarna eveneens een knipperend streepje rechtsboven

Is dit nu een hardware probleem ( heb de proc, geheugen en hdd al in een andere pc getest, dat werkte allemaal), of heb ik te maken met een software probleem en zo ja hoe is dit op te lossen.

Mijn config is:
MSI P965F
Core 2 Duo 6300
1 gb ram kingston dd2 cl4
320 gb seagate hdd sata II
lg brander en cd-speler
nvidia 7600gs

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er nog bij zeggen dat ik de fsb gisteren had overgeklockd naar 299 mhz ipv 266 mhz. heb dit later teruggezet omdat windows niet meer stabiel liep

ok sorry wist niet dat ik alleen mag editten maar ben naderhand nog in windows geweest en heb alles teruggezet zoals het was pas daarna deed windows het niet meer. ben nu mijn cmos aan het clearen en heb de harde schijf in een andere pc gemonteerd en daar geformateerd. zal kijken of dat het nu wel lukt.

CMOS geclearden en de harde schijf geformateerd nog steeds niets.Kan windows ook niet instaleren want na het blauwe scherm waarin windows setup alle drivers laadt gebeurt er niets meer.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 14:55 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 11:26

ScSi

Belg.

CMOS al gecleared?

Verwijderd

Van het ene op het andere moment startte windows niet meer op
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:56:
Ik moet er nog bij zeggen dat ik de fsb gisteren had overgeklockd naar 299 mhz ipv 266 mhz. heb dit later teruggezet omdat windows niet meer stabiel liep
Die latere info is wel handig.. na het overclocken, ben je toen nog een keer in windows geweest of kon ja na het terugzetten niet meer windows opnieuw opgestart krijgen?

EDIT: voordat andere mensen het op een ehhrr 'harde' manier brengen; je mag pas na 24uur je topic bumpen, tot die tijd alleen edit gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:59 ]

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Heb je niet toevallig een live cd-tje liggen (knoppix/ubuntu) probeer het daar eens mee. Als dat ook niet wil is er n.a.v. het overklokken toch misschien iets niet meer ok met je hardware?
Niet goed gelezen dat je je hardware al had getest. Anywayz. Lifecd-tje kan uiteindelijk toch handig zijn als je nog wat wilt backuppen van je systeem ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Master FX op 26-01-2007 13:03 . Reden: beter lezen!!! ]

Stay safe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het gaat hier over Windows XP gok ik?

In ieder geval - als je Windows al niet meer wil installeren is het inderdaad aannemelijk dat het iets met de hardware is - zeker als deze Windows hiervoor wel goed installeerde :)

Nu heb je de componenten afzonderlijk wel getest in een andere PC, maar heb je ook in je huidige PC al eens de zaken getest met bijvoorbeeld memtest86 en een HDD diag tooltje van de fabrikant? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Er stonden inderdaad een aantal fouten op de harddisk (wist niet dat dit ook na formatteren mogelijk was). Toch waren deze fouten in de andere pc geen probleem. Beetje vreemd maar nu doet alles het dan toch weer.

het topic mag wat mij betreft dicht.
Pagina: 1