Hallo tweakers,
voor een schoolproject zijn we bezig een stagedatabase te ontwikkelen.
Ik ben verantwoordelijk voor het 'beveiligen' van de site.
De site heeft de volgende structuur:
'root'/login.aspx
'root'/student/main.aspx
in de 'root' map staat een web.config:
in de map student staat een web.config die er als volgt uit ziet:
als ik nu inlog op de login.aspx, dan wordt ik correct geredirect naar een pagina in de folder /student,
maar deze blokeert de redirect en redirect mij weer naar de inlogpagina.
ik weet hierbij zeker dat mijn role op 'student' staat
als ik nu in de web.config de <deny users="*" /> verwijder en het opnieuw probeer, wordt ik niet geblokkeerd. Dit vind ik nogal vreemd, want de volgorde (allow -> deny) is goed, maar toch kom ik er niet door...
Weet iemand waarom dit niet werkt of hoe ik kan omzeilen dat alleen studenten in kunnen loggen?
voor een schoolproject zijn we bezig een stagedatabase te ontwikkelen.
Ik ben verantwoordelijk voor het 'beveiligen' van de site.
De site heeft de volgende structuur:
'root'/login.aspx
'root'/student/main.aspx
in de 'root' map staat een web.config:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <configuration> <system.web> <authentication mode="Forms"> <forms name="STAGE" loginUrl="login.aspx" protection="All" path="/" /> </authentication> <authorization> <allow users="*" /> </authorization> </system.web> </configuration> |
in de map student staat een web.config die er als volgt uit ziet:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" ?> <configuration> <system.web> <authorization> <allow roles="student" /> <deny users="*" /> </authorization> </system.web> </configuration> |
als ik nu inlog op de login.aspx, dan wordt ik correct geredirect naar een pagina in de folder /student,
maar deze blokeert de redirect en redirect mij weer naar de inlogpagina.
ik weet hierbij zeker dat mijn role op 'student' staat
als ik nu in de web.config de <deny users="*" /> verwijder en het opnieuw probeer, wordt ik niet geblokkeerd. Dit vind ik nogal vreemd, want de volgorde (allow -> deny) is goed, maar toch kom ik er niet door...
Weet iemand waarom dit niet werkt of hoe ik kan omzeilen dat alleen studenten in kunnen loggen?