Toon posts:

[opera] cache probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website waarop ik in een bepaalde php-pagina gebruik maak van een unieke code. Deze code kan maar aan keer gebruikt worden anders werken bepaalde zaken niet. De code wordt als volgt samengesteld:
code:
1
$Code = session_id() . time();

Het probleem is dat opera de php-pagina die de code genereert cacht, waardoor de code niet steeds opnieuw gegenereert wordt. Als de php-pagina die de code hoort te genereren dus voor de tweede keer in dezelfde sessie wordt opgevraagd dan wordt er geen nieuwe code gegenereert.

De code wordt meegestuurd aan een volgende pagina die er wat mee moet gaan doen:
code:
1
video.php?C=<?=$Code?>

Dit gaat dus echter de tweede keer in opera niet goed, omdat er met dezelfde code gewerkt wordt.

Ik heb in beide pagina's (degene die de code genereert en degene die de code gebruikt) het volgende helemaal bovenaan staan;
code:
1
2
3
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); 
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); 
header("Pragma: no-cache");

Dit helpt echter niet het probleem oplossen. Ik heb weleens vaker problemen met het cachen van opera gehad, maar dan was het probleem opgelost als ik met het bovenstaande probeerde het cachen tegen te gaan.

Ik weet zeker dat het aan het op een of andere manier aan het cachen van opera moet liggen, want als ik mijn pagina in IE6/IE7 of FF test dan werkt ie prima! Als ik Opera helemaal afsluit en dan opnieuw test dan werkt het de eerste keer wel weer in opera (en de tweede keer weer niet). Het lijkt er dus op dat er alleen iets misgaat in opera binnen dezelfde sessie...

Verwijderd

Kijk es of je opera proxy's gebruikt of niet. Kan aan de proxy liggen die de pagina cached en niet je browser. Moet ergens in instellingen staan van opera onder verbindingen of zo...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de instellingen ff gecheckt, zoeken op proxy en dan krijg je alle instellingen die voor proxy van toepassing zijn. Hiervan staat alleen "No Proxy Servers Check" aangevinkt, de rest van de vinkjes staan uit en in de tekstvelden is niks ingevuld.

Ik vraag me dus sterk af of het met de proxy te maken heeft. Kan het aan dat ene vinkje liggen of ligt een andere oorzaak meer voor de hand?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

Als de php-pagina die de code hoort te genereren dus voor de tweede keer in dezelfde sessie wordt opgevraagd dan wordt er geen nieuwe code gegenereert.
Hoe wordt die pagina dan opgevraagd? Handmatig vanuit de adresbar? Met de back-button? Eventueel history.go(-1) in javascript?

Weet je zeker dat je headers ook wel goed doorkomen (geen onderdrukte 'headers already sent' PHP-error?)

Intentionally left blank

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kijk ff met Fiddler of al je headers doorkomen zoals verwacht. En, ben je de Expires header niet vergeten? Gewoon Expires op NU zetten en de browser invalideert em op het moment van downloaden.

日本!🎌

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

_Thanatos_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:23:
Kijk ff met Fiddler of al je headers doorkomen zoals verwacht. En, ben je de Expires header niet vergeten? Gewoon Expires op NU zetten en de browser invalideert em op het moment van downloaden.
Expires is HTTP/1.0, in een HTTP/1.1 capable client zal Cache-Control deze overriden.

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

En een random getal achter de url plaatsen is geen optie?
Pagina: 1