Toon posts:

Probleem met maken grafiek in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een schoolopdracht moet ik het volgende doen:

Produce four scatter diagrams that show on one axis the return on investing in
USA treasury bills and on the other the return on investing in Canadian treasury
bills.

Hij krijg ik op de ene as die USA waarden en op de andere as de Canadian waarde..
Mij lukt het echt niet.. Help!

Verwijderd

als je een grafiekoptie kiest heb je keuze tussen standaardtypen en aangepaste typen. Bij aangepaste typen heb je de keuze om bevoorbeeld lijnen met 2 assen enzo te kiezen, misschien dat je daarmee dan met de opties er een spreidingsgrafiek van krijgt?

edit; het gaat dus met die aangepaste, en dan kan je bij lijnen met 2 assen het lijntype instellen dat er geen lijn gebruikt wordt. Dan heb je een spreidingsgrafiek (bij een spreiding worden er toch geen punten verbonden, of wel?)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:49:
als je een grafiekoptie kiest heb je keuze tussen standaardtypen en aangepaste typen. Bij aangepaste typen heb je de keuze om bevoorbeeld lijnen met 2 assen enzo te kiezen, misschien dat je daarmee dan met de opties er een spreidingsgrafiek van krijgt?
Daar heb ik ook al gezocht..

Verwijderd

je bedoelt toch iets in de stijl van deze figuur he?

Die is gemaakt met een aangepast type - lijnen met 2 assen - gegevens selecteren - dubbelklikken op de lijnen - Patroon: geen lijn

Herhalen bij beide lijnen, evt de schaal juist zetten, legende mooi maken en je hebt je grafiek?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:08:

Die is gemaakt met een aangepast type - lijnen met 2 assen - gegevens selecteren - dubbelklikken op de lijnen - Patroon: geen lijn

Herhalen bij beide lijnen, evt de schaal juist zetten, legende mooi maken en je hebt je grafiek?
Volgens mij wel ja...
Nu nog uitzoeken hoe ik dat ga doen:D
Ben echt een drama met excel grafieken.. eigenlijk met heel excel:D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het probleem dat die linker en rechter as niet gelijk zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:08:

schaal juist zetten.. dat moet ik doen denk ik...
maar hoe?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Rechtermuisknop op de schaal, eigenschappen/properties, van automatisch afhalen en dan invullen welk stuk je wilt zien.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met de tips in het topic moet je er wel uitkomen denk ik. het isnu ook weer niet de bedoeling dat je je huiswerk copypaste en dat we je dat stap voor stap voor gaan doen.

Bovendien zou ik het op prijs stellen als je de editknop gebruikt ipvb drie keer onder elkaar te posten. Dit komt over als veel te snel kicken van je topic.

Sowieso voldoe dit topic echt niet aan wat we verwachten van een topicstart. Geef iig aan wat je zelf al bedacht en uitgeprobeerd hebt: het probleem over de schutting gooien en dan help roepen is niet wat we willen op GoT.

Lees je Registratievoorwaarden / korte FAQ eens?

[ Voor 30% gewijzigd door Lustucru op 26-01-2007 13:00 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.