Heeft iemand ervaring met het laten herstellen van oude, maar o zo goeie receivers als een Technics SA-303? Ik heb momenteel een Technics SA-5251 en ben er weg van. Maar onlangs ben ik te weten gekomen, dat mijn vader 12 jaar geleden de voorversterker (nummercode weet ik niet) van zijn SA-303 heeft stukgemaakt door tegelijkertijd Celestion Ditton luidsprekers van 8 ohm en 4 ohm Philipsspeakers te laten spelen. Dat vond ik echt zonde van zo'n machine en ben op zoek om het te laten herstellen. Technics zegt natuurlijk dat ze hiervoor geen wisselstukken meer maken, maar er moet toch iemand zijn die zich daarmee bezig houdt? Eventueel hulp in de buurlanden? Help?
Vraag de lokale hifi reparateur eens? Onderdelen moet in de meeste gevallen het probleem niet zijn, en uitzoeken waar het fout zit ook niet. Of het de centen waard is weet ik niet, dat moet je zelf uitmaken.
Overigens gaat de voorversterker niet kapot als je er speakers met te lage impedantie aan hangt. Een eindversterker kan wel kapot gaan, maar imho is er dan wel sprake van misontwerp...
Overigens gaat de voorversterker niet kapot als je er speakers met te lage impedantie aan hangt. Een eindversterker kan wel kapot gaan, maar imho is er dan wel sprake van misontwerp...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ja, het zal de eindversterker wel geweest zijn. In totaal hingen er wel een zestal luidsprekers (of misschien nog meer) aan, die dan wel niet allemaal tegelijk aanstonden (hoop ik). Weet dus niet of het een fabricagefout was. De garantie zal wel al een kleine 25 jaar verlopen zijn
Als je hem echt nog wil hebben kun je misschien een ander 2e hands exemplaar krijgen om te gebruiken voor reserveonderdelen. Op ebay.de staan er een paar te koop bijvoorbeeld.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?