[win2k3 sbs] + wsus, 1 van de clients pc doet niet mee?

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
hallo allemaal, er is laatst een pc gecrashed, en die is weer gemaakt, complete herinstall gedaan.

nu staat ie weer op zijn plek en kan gewoon aanmelden en werken.

de instellingen voor automatische updates kan ik op die pc zelf niet wijzigen, maar in het beheerscherm van WSUS staat dat die betreffende pc zich al sinds de crash niet meer heeft gemeld, terwijl hij dagelijks wordt gebruikt. ook krijgt de pc wel automatisch updates.

het vakje downloaden, maar ik bepaal wanneer updates worden geinstalleerd is gekozen. echter er staat geen vinkje bij automatisch updates ophalen, boven het vak waar de keuzerondjes staan.

op alle overige clients werkt WSUS wel gewoon. en die zijn allemaal vandaag ook weer langs gekomen in WSUS.

ik vind dit een beetje vreemde situatie. komt het door de herinstall? moet / kan ik de pc uit AD verwijderen, zodat hij later ook weer wordt toegevoegd, en ik hem in de juiste ou kan zetten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de pc al eens uit WSUS verwijderd en dan opnieuw contact laten zoeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik heb nog eens in wsus gekeken, en het blijkt dat de betreffende pc naam er nu 2 keer in staat. de huidige client is dus toch wel goed geconfigureerd, maar de oude staat er nog bij. ik had dat over het hoofd gezien,
sorry.. maar het is dus nu opgelost.

bedankt in ieder geval!