Toon posts:

Desktop overnemen, maar lastig

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik mijn desktop van mijn computer thuis vanaf mijn werk over kan nemen. Nu weet ik dat er veel van dat soort handige programmaatjes zijn, alleen ben ik helaas niet zo handig daarmee..

Het probleem is dat ik op mijn werk niets kan installeren, omdat ik geen admin rechten heb. Daarbij lukt portforwarden me op mijn thuiscomputer niet.

Ik kan vanaf mijn werk nu een specifiek programma overnemen. In dat programma zit een functie daarvoor ingebouwd, werkt geweldig. Ik geef een open poort en een wachtwoord op en zet het aan. Op mijn werk ga ik naar http://ipadres:poort/wachtwoord/ en... tadaaa! ik kan dat programa zien op mijn thuiscomputer.

Nu zoek ik dus een soortgelijk iets, maar dan voor mijn hele desktop. Iemand een idee of dat bestaat en waar ik dat kan vinden? Je zou me er heel erg mee helpen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remote Desktop?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Remote Administrator (Radmin), die kun je dacht ik ook uitproberen voor een aantal dagen.
Die gebruikte ik zelf altijd, maar dan moet je wel zelf een poort openzetten thuis. Dus ik snap niet helemaal hoe dat ene programma van jouw werkte, zonder dat je port forwarden hebt toegepast.

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:35
Microsoft heeft zoals MAX3400 zegt Remote Desktop.

Dit zit in Windows XP geintegreerd ... je kan deze functie aanvinken door middel:

Eigenschappen Mijn Computer > Verbindingen van buitenaf > Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken (dit vink je aan)

Daarna zorg je dat je er gebruikers in komen te staan (bijv administrator oid). Deze gebruiker moet wel een wachtwoord bevatten.

Als dit is ingesteld en je poort 3389 is open gezet, kan je bijv. op je werk (als je daar winxp draait) naar uitvoeren gaan en daar "Mstsc" typen. Daar voer je je ip in, en tada!

Er is ook een mogelijkheid om deze remote desktop via een webinterface te laten draaien, zie:

HOWTO: TSWeb Introductie

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 17:59

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Remote desktop moet je altijd 3389 voor open hebben, dus dat zal waarschijnlijk niet werken in een bedrijfsomgeving. Je kan de port van remote desktop veranderen in bijvoorbeeld port 80, als je geen proxy oid hebt kan je die meestal wel gebruiken. Andere oplossing zijn:
1. LogMeIn
2. Webex
3. Praten met de systeembeheerder op je werk

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En verbinden met een Remote Desktop computer kan alleen met XP Pro. Remote Assistance/Verbinden op afstand kan wel in Home.
Log me in FREE is idd een puike tool. Wil je iemand anders accuut zijn desktop overnemen kan tijdelijk met de trial versie van LogMeIn Pro d.m.v een invite, maar wil je dat langer gaan gebruiker zal je toch echt moeten betalen.

Als ik de TS nogmaals lees is denk ik LogMeIn het beste, zeker als je nog eens achter een firewall zit, vaak zit poort 3389 (en VPN) ook wel dicht.

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 26-01-2007 11:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat ik me af vraag is hoe veilig is het om die poort open te zetten & remote desktop te gebruiken? Zou dit niet beter via vpn gaan...

Verwijderd

teamviewer

werkt perfect gebruik het zelf ook

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Logmein. Zo goed als overal te gebruiken, simpel via de browser.

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:37:
En verbinden met een Remote Desktop computer kan alleen met XP Pro. Remote Assistance/Verbinden op afstand kan wel in Home.

[...]
Verbinden vanaf Home naar Pro kan best, verbinden naar XP Home is idd niet mogelijk

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
VNCviewer, heb je alleen een executable nodig op je werk. Thuis natuurlijk even de server installeren.

offtopic:
je hoeft het niet te installeren btw

[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 26-01-2007 11:44 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:43:
Verbinden vanaf Home naar Pro kan best, verbinden naar XP Home is idd niet mogelijk
Vanaf Home naar Pro kan idd best. Dat zeg ik ook nergens, dat gaat gewoon via mstsc.exe de Terminal Services Client
cardinal808 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:43:
VNCviewer, heb je alleen een executable nodig op je werk. Thuis natuurlijk even de server installeren.

offtopic:
je hoeft het niet te installeren btw
En wat nu als de VNC poort dicht zit naar buiten toe via een firewall? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 26-01-2007 11:46 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

VNC kon toch ook via de browser.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
check

Verwijderd

Topicstarter
Al heel wat ideetjes om te proberen hier! Via de gewone remote desktop van Windows heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet, weet niet meer precies wat de reden was.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:54:
Al heel wat ideetjes om te proberen hier! Via de gewone remote desktop van Windows heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet, weet niet meer precies wat de reden was.
Heb je al eens aan de systeembeheerders gevraagd of poort 3389 naar buiten toe open staat? :?
Ik heb nog geen bedrijf tegengekomen die dat open had staan (al helemaal niet voor gewone gebruikers)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

rdp kun je ook over bijvoorbeeld poort 80 sturen, even bij microsoft zoeken hoe je dit aanpast.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Los van alle mogelijke oplossingen heb ik wel een vraag.

Waarom zou dit moeten.

Want als dit om privé zaken gaat, zoals je p2p oid, dan neigt het aardig richting het omzeilen van beveiligingen.
En dat is wat minder de bedoeling hier ;)

Abort, Retry, Quake ???

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Archie_T schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:35:
Remote desktop moet je altijd 3389 voor open hebben, dus dat zal waarschijnlijk niet werken in een bedrijfsomgeving. Je kan de port van remote desktop veranderen in bijvoorbeeld port 80, als je geen proxy oid hebt kan je die meestal wel gebruiken.
Poort 8080 kiezen gaat ook over de proxy en door de meeste firewalls.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@r!k schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:14:
rdp kun je ook over bijvoorbeeld poort 80 sturen, even bij microsoft zoeken hoe je dit aanpast.
Ja maar als een firewall specifief RDP traffic blokkeert maakt de poort niet uit he?

Het document wat jij bedoeld is; How to change the listening port for Remote Desktop

Verwijderd

Pagina: 1