Toon posts:

[Delphi] Aansturing printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een kantoortje staan 2 printers aangesloten
1 nieuwe HP Printer via USB
en een Label printer: Intermec EasyCoder PC4 via LPT1

De nieuwe printer is een opvolger van een Brother printer die de geest gaf.

Het probleem is als volgt.
Allebei de printers zijn via de testpagina procedure aan te sturen via Windows.

Via het Delphi programma
Facturen worden geprint via de HP en komen er keurig uit

Alleen labels kunnen niet geprint worden. Als de printopdracht gegeven wordt dan spuugt hij 5 lege labels uit.

Dit alles heeft het perfect gedaan met de Brother.

Mijn vraag is:
Ligt de oorzaak van het probleem aan de nieuwe HP printer.
Zoals printerstuurcodes, of windows drivers.

Is er toevallig een andere oorzaak?

Er wordt een logbestand aangemaakt indien er met de labelprinter wordt geprint en dit doet hij alleen indien er iets niet goeds is, ik zal proberen dit logbestand zo snel mogelijk ergens te uploaden (iemand suggesties hoe dat te doen)

Ik heb geen enkele ervaring met Delphi, maar ik wil graag wel een eventuele oorzaak kunnen aanwijzen zodat ik dit kan terugkoppelen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:51:
Alleen labels kunnen niet geprint worden. Als de printopdracht gegeven wordt dan spuugt hij 5 lege labels uit.
Check het papierformaat eens; waarschijnlijk staat dat verkeerd en probeer je dus "buiten het label" te printen.

Maar wat ik uit je TS haal is dat je dit wil terugkoppelen aan de leverancier van je software? In dat geval ben je in PRG aan 't verkeerde adres; hier gaat het namelijk over zélf programmeren ;) Ik laat het nog even staan voor de zekerheid, maar waarschijnlijk zul je een topicmove naar een beter passend forum moeten hebben (zoals WOS ofzo).

Dat de app in Delphi is geschreven is verder dan niet eens echt interessant; zeker niet als je geen toegang hebt tot de broncode.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 26-01-2007 11:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee de software is wel degelijk zelf geschreven door de vader van de eigenaar van de printers.
Maar deze man is al oud en weet het allemaal niet meer zo goed.
Vandaar dus dat ik wil weten waar de oorzaak zou kunnen liggen met de hulp van jullie.

Met andere woorden, ik kan dus wel aan de broncode komen, alleen is de vraag waarnaar moet ik zoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 11:08 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:07:
Met andere woorden, ik kan dus wel aan de broncode komen, alleen is de vraag waarnaar moet ik zoeken :)
As I said before; waarschijnlijk zijn het je paper-settings (verkeerd formaat ofzo).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan de aansturing v/d labelprinter ligt. Misschien zitten er speciale codes in de sourcecode voor de aansturing v/d oude labelprinter waar de nieuwe printer niks mee kan.
(bv. met het printen van barcodes ofzo)

Indien er in het logbestand procedurenamen worden vermeld, kan je al eens in de code opzoek gaan. Maar om zonder code ff aan te geven waar je moet zoeken is wat lastig. Je kan zoeken in het project (delphi -> ctrl-f -> search in files) op termen als print,, printbon etc.
of zoeken op printer. of files die de printers unit gebruiken, etc etc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal er voor zorgen dat ik zo snel mogelijk de sourcecode beschikbaar heb zodat ik kan zoeken.
Alleen klinkt het voor mij niet logisch dat de aansturing van de oude labelprinter, daar uberhaupt iets met de nieuwe printer van doen heeft.
Ik neem aan dat hij gewoon kiest als een factuur geprint moet worden printer 1 (hp) een label, printer 2 (labelprinter)

Maar goed ik zal eens even eerst de sourcecode bemachtigen

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:19:
Maar goed ik zal eens even eerst de sourcecode bemachtigen
>>
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:51:
Ik heb geen enkele ervaring met Delphi, maar ik wil graag wel een eventuele oorzaak kunnen aanwijzen zodat ik dit kan terugkoppelen.
Bedenk wel dat wij hier niet jouw probleem gaat zitten debuggen; dat mag je zélf doen (of door de programmeur dus laten doen). Het is niet de bedoeling dat je hier sourcecode post en dat wij het wel even voor je bekijken (of oplossen).

Over mij

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je niet gewoon eerst proberen naar de laserjet te printen, als er dan wat uitkomt weet je dat er iets fout zit met het papierformaat

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:21:
[...]

>>

[...]

Bedenk wel dat wij hier niet jouw probleem gaat zitten debuggen; dat mag je zélf doen (of door de programmeur dus laten doen). Het is niet de bedoeling dat je hier sourcecode post en dat wij het wel even voor je bekijken (of oplossen).
Ok, ik zal het in de gaten houden :)

Het ging mij er meer om mij op weg helpen dan dat jullie voor mij software aan ontwikkelen zijn
Pagina: 1