Toon posts:

[IE7] testen of ie7 echt goed volgens ie7 rendert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor testdoeleinden de IE7 standalone versie geinstalleerd. Hiernaast draai ik dus nog de IE6 versie die al op mijn systeem stond. Ik wil nu graag testen of de standalone versie echt volledig volgens de IE7 manier rendert en of mijn oude IE6 installatie nog volledig volgens IE6 rendert. Ik kan wel pagina's vinden waarop ik dit op één aspect kan vergelijken (bijvoorbeeld een IE hack die in v7 niet meer werkt of zo), maar weet iemand misschien een pagina/manier waarmee ik snel kan testen of beide versies geheel renderen zoals ze zouden moeten doen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Tja, als het voor 1 aspect al werkt kun je er van uitgaan dat je te maken hebt met een andere renderengine. Verder mag je er van uitgaan dat beide renderengines niet 'gemixed' worden, dus jouw test is goed genoeg.

Verwijderd

En hoe heb je dat gedaan? :)

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Op deze site kun je remote screenshots maken van sites in verschillende IE versies. Deze zou je kunnen vergelijken met de weergave van je eigen installatie.

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Dit word alleen door IE7 gelezen en door alle andere browsers genegeerd.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
*:first-child+html #dezediv {
    background-color: #09F;
}

Misschien kun je ook proberen, om het echt zeker te weten:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/* voor iedereen, kleurt geel*/
#dezediv {
    width: 100px;
    height: 100px;
    background-color: #FC0;
}

/*voor IE6, kleurt paars*/
* html #dezediv { 
    background-color: #C0
}

/*voor IE7, kleurt blauw*/
*:first-child+html #dezediv {
    background-color: #09F;
}

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:10
Je kunt ook gewoon IE7 istalleren en vervolgens bij MS de Internet Explorer 6 Application Compatibility VPC Image downloaden. Bevalt me goed tot nu toe.

Linkje: http://www.microsoft.com/...D0A413C8EF&displaylang=en

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
350+ MB voor IE6? Dat is overdreven.

Als je XP draait kan je gewoon alle Internet Explorer versies vanaf 3 naast elkaar draaien, zonder problemen: http://tredosoft.com/Multiple_IE
Pagina: 1