Toon posts:

VPN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn eerste post hier. Maar ik dacht van grote kans dat hier iemand een idee heeft of weet wat het is!

Op mijn stage ben ik nu bezig met het verbeteren van de netwerkinfrastructuur.. Een onderdeel hiervan is de VPN verbinding die medewerkers vanuit thuis of op locatie moeten kunnen benaderen via een software cliënt.

De hardware/software: VPN router Sonicwall TZ170 en de software cliënt is ook van Sonicwall: 3.1.556.

Het verbinding maken met de VPN gaat allemaal prima! Het probleem zit het in de manier waarop.

Via een inbel-verbinding werkt alles prima.. Je krijgt verbiding en kunt het hele netwerk over alles kan benaderd en gebruikt worden.
Wanneer je via een directe verbinding (adsl/kabel bijvoorbeeld) verbinding maakt dan sluit hij de verbinding zodra je probeert het netwerk te benaderen. Hij krijgt dan wel netjes een IP adres endergelijke maar die wordt weggegooid zodra je het netwerk benaderd.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En wat het verschil is in verbinding maken via een Inbel-verbinding of direct.

Alvast bedankt!

Groeten Mitch

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Welke ip-adressen worden er gebruikt bij de gebruiker thuis, het vpn-netje en het netwerk op de zaak?

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

Op de zaak zit een zware Adsl verbinding... Deze krijgt gewoon een dynamisch ip van de provider deze gaat door de sonicwall naar de server. Vanuit de server word de switch weer aangstuurd.

De verbindingen waarvan het geprobeerd is:
1 vanuit thuis achter een router
1 vanuitt thuis rechtstreeks
1 vanuit een ander bedrijf achter hun netwerk

Allen reageerde hetzelfde...

De ip adderessen die worden uitgedeeld zijn viritueel binnen het netwerk om het zo te zeggen.

Overigens ben ik vergeten te vertellen dat er 1 iemand een hardwarematige VPN thuis heeft om mee te werken via ADSL en die werkt wel.

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Kan het zo zijn dat mensen die een vpn proberen op te zetten thuis in dezelfde ip-range zitten als op de zaak? Dan gaat het namelijk niet werken...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Qwek schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:54:
Kan het zo zijn dat mensen die een vpn proberen op te zetten thuis in dezelfde ip-range zitten als op de zaak? Dan gaat het namelijk niet werken...
Ik zit vanuit thuis in hetzelfde segment te werken als op de zaak gaat prima kwestie van instellingen.
Een vaak belangrijke optie die over het hoofd gezien word is het vinkje uitzetten bij : VPN >> Eigenschappen >> Netwerk >> Internet protocol TCP/IP >> Algemeen >> Geavanceerd >> Algemeen >> Standaard gateway in het extrne netwerk gebruiken

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 15:33
Heb je bij beide pc's de firewall uitstaan, of in ieder geval ingesteld dat ze VPN toestaan?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Pagina: 1