Toon posts:

[2003] Lijst maken van pc's die niet actief zijn*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil uitzoeken welke pc's niet zijn ingelogd op het domain vanaf bijvoorbeeld 1 januari.

Is daar 1 of ander resource tooltje voor?

We gebruiken ook landesk en daar kan ik wel een rapport uitdraaien, alleen staan daar ook pc's tussen die vandaag nog aangezet zijn... en op dat lijstje staat bij de Last Startup time 24-11-2006 :+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal geprobeerd? Want dat zie ik niet echt terug in je topicstart.
Er zijn verscheidene manieren om dit te monitoren lijkt me. Naast vele 3rd party tools kan je zelf ook:
Script wat security events op de domaincontrollers filteren op pc's en zo de aanmeldtijden vastleggen.
Als je domein 2003 native is kan je ook lastLogonTimestamp attribuut gebruiken uit de AD voor dit en nog wat meer informatie :)
De Registratievoorwaarden / korte FAQ voor wat meer info over hoe het forum in elkaar steekt..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bar weinig geprobeerd (echter wel Landesk) vanwege het simpele feit dat ik niet echt iets kan vinden. Ik heb wel de lastlogontimestamp geprobeerd maar daarmee zie ik alleen welke users ingelogd hebben. Ik moet weten vanaf welke pc's ingelogd is geweest.

Ik weet best hoe dit forum in elkaar steekt en dat je ALTIJD moet melden dat je gezocht heb... Maar je geeft aan dat er vele 3rd party tools zijn. Welke?

heb je wellicht een suggestie voor een zoekopdracht?

Ik heb de resourcekittools bekeken maar ik krijg er niet uit wat ik wil.

Scipten kan ik niet. Ik neem aan dat het voor jou eitje is. Om dit soort dingen op te lossen heb je een forum voor, lijkt me. Om hulp te vragen. Dat doe ik ook en dan krijg ik zo'n antwoord. Sorry, maar daar heb ik bar weinig aan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:38:
Scipten kan ik niet. Ik neem aan dat het voor jou eitje is.
Dat is niet echt een excuus natuurlijk he? ;)
Dat moet je dan ook leren, al was het maar omdat je juist dan zelf oplossingen kan bedenken voor jouw specifieke wensen.
Om dit soort dingen op te lossen heb je een forum voor, lijkt me. Om hulp te vragen. Dat doe ik ook en dan krijg ik zo'n antwoord. Sorry, maar daar heb ik bar weinig aan.
Misschien komt het omdat je met de verkeerde insteek begint?

Je weet dat een computer ook een account heeft?
Die zou dus ook regelmatig een "password" moeten hebben, daar kun je eventueel wat mee.
Of je kijkt (als je dhcp en DNS goed ingericht zijn) naar de tijden dat de laatste keer een record is ververst.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik vermoed dat als landesk de logon tijd van de computer fout weer geeft, dat elke andere tool dat ook gaan doen omdat ze waarschijnlijk allemaal maar schillen zijn over de AD :P

In ieder geval - met 'dsquery computer' kan je volgens mij een en ander automatiseren? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik niet kan scripten vind ik een prima excuus... Je moet ergens beginnen, maar dan moet je wel hulp hebben en wat is makkelijk aan een forum? Dat je hulp kan vragen.. althans, bij de meeste forums..

Ga jij ff een dns doorlopen van 1000 records ongeveer? als ik er tijd voor had, ok...

elevator.. Dsquery idd heb ik al eerder gebruikt, was alleen het commando vergeten, thnx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:45:
Dat ik niet kan scripten vind ik een prima excuus...

Ga jij ff een dns doorlopen van 1000 records ongeveer? als ik er tijd voor had, ok...
Niet om te pushen maar dan maak je juist een script wat dat voor je doet?

Vooral als het vaker gaat voorkomen (zeg 1x in de maand) loont dat al hoor ;)
Maar oke, neem vooral niks aan.
Kan ik niet dus ik doe het niet is een goeie houding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1