Toon posts:

Comutercrash met Muvo V100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet weet waar de oorzaak ligt, begin ik hier in het hardware-overig topic;

Een kennis van me heeft voor zijn dochter een (witte) Creative Muvo V100 (1Gigabyte) gekocht.
Nu is het zo dat als de mp3-speler op zijn computer wordt aangesloten (specs komen zo) na een tijdje de computer uitgaat, en opnieuw opstart.

De term 'een tijdje' is nogal vaag, dat geef ik toe, maar er is geen duidelijke tijdsduur; de ene keer kun je 80 mb kopiëren naar het apparaat, een andere keer klapt hij er met het openen van verkenner al uit.

Eerst dacht ik dat het aan de speler lag, maar die theorie is onderuit gehaald toen de speler in mijn comuter vlekkeloos zijn werk deed. Ook in een andere laptop is er geen probleem. Nadat we contact hebben gehad met Creative kregen we een omslachtige beschrijving van een aantal dingen die we konden proberen, waaronder het flashen van de mp3-speler met de nieuwste firmware. Omdat die truc op zijn pc niet werkte (de computer valt dan steeds uit, en dus is de speler maar half geflashed) heb ik dat op mijn computer gedaan - alweer geen enkel probleem.

Terug bij de pc van mijn kennis begon het probleem van voor-af-aan.

De USB poorten op zijn computer zijn ook niets te verwijten- denk ik, want alle andere randapparatuur werkt probleemloos op alle USB poorten. Het maakt ook niet uit in welke USB poort de speler wordt gestoken, met of zonder verlengkabel, het doet er niet toe.

Gisteren was ik er weer even mee bezig, en toen kreeg ik het vermoeden dat de bijgeleverde software (Creative muziek/synchroniseerprogramma) het probleem was. Na De-installatie leek de speler eventjes geen problemen te veroorzaken, tot na 5 minuten, toen de pc weer opnieuw opstartte.

Ik ben een beetje run out of options, en hoop dat iemand hier enig idee heeft van wat er aan de hand kan zijn.

Hieronder heb ik de specificaties van de PC, voor zover bekend, opgesomd, voor het geval dat nodig is.

Intel P4 CPU 3.0 Ghz (Dual core of HT, dat weet ik niet, in taakbeheer en apparaatbeheer zie ik wel 2 aparte procs weergegeven)
512Mb DDR geheugen
SCSI HDD (3 partities, een van 20 Gb> windows installatiepartitie, en twee van +/- 70 Gb voor dataopslag)
Een moederbord Van AS-Rock met een VIA chip
Ati Radeon 9800 videokaart
besturingssysteem: Windows XP SP2

Verder weet ik niets van de PC, hij is ooit gekocht bij voormalig Vobis (Microcomputers heette het toen geloof ik)

Als allerlaatste poging heb ik de hele pc geschoond, virusscan, register uitgeplozen, CCleaner en alle gerelateerde meuk eroverheen gehaald om zeker te zijn dat de PC schoon is. Ook dit bood (zoals ik wel verwacht had) geen uitkomst.

Ik hoop dat iemand hier me kan vertellen wat ik nog meer kan proberen, behalve de speler retourneren. Die optie heb ik al genoemd, maar schijnbaar wil hij perse deze speler aan de praat krijgen ofzo...

Verwijderd

Gisteren was ik er weer even mee bezig, en toen kreeg ik het vermoeden dat de bijgeleverde software (Creative muziek/synchroniseerprogramma) het probleem was. Na De-installatie leek de speler eventjes geen problemen te veroorzaken, tot na 5 minuten, toen de pc weer opnieuw opstartte.
Aangezien de MP3 speler het op jouw pc wel gewoon goed doet, valt hier niks op te schuiven.

Qua software: had je de laatste upgrades? Heb je dit software programma zelf ook op je PC ervoor geinstalleerd of een ander programma gebruikt?

Edit; heb je het gewoon via configsystem-software verwijderd? Zoja zullen er ook nog wat register sleutels overgebleven zijn.. Geen idee of die oorzaak kunnen zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NA de-installatie van de software het register schoongemaakt, dus ik denk niet dat daar nog sporen inzitten.

Ik heb zelf ook verschillende Creative apparaatjes, en dus ook die creative software, maar waarschijnlijk een oudere versie (ivm aankoopdatum etc.).

Ik heb op mijn pc beide manieren (verkenner en synchroniseren) geprobeerd, en beiden vlekkeloos, op zijn pc valt de pc gewoon uit, welke manier dan ook...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:56:
Ik heb NA de-installatie van de software het register schoongemaakt, dus ik denk niet dat daar nog sporen inzitten.

Ik heb zelf ook verschillende Creative apparaatjes, en dus ook die creative software, maar waarschijnlijk een oudere versie (ivm aankoopdatum etc.).

Ik heb op mijn pc beide manieren (verkenner en synchroniseren) geprobeerd, en beiden vlekkeloos, op zijn pc valt de pc gewoon uit, welke manier dan ook...
Vrees dat ik geen hulp voor je kan zijn, ik ben meer van de software..
Ik zou gewoon idd de spyware progs draaien, software de-installen (zowel van de USB stick als het gebruikte programma), register cleanen, harde schijf controle

daarna opnieuw opstarten, eerst kijken zonder updates en daarna kijken met updates

En qua muziek; geen corrupte files erbij zitten die automatisch in het programma laden?

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de Ideeën ;)

Ik heb schone muziekbestanden van mijn pc meegenomen naar de zijne, en ze erop gezet, speler was helemaal leeg na flashen, dus ook die optie vervalt..

Ik wacht nog even of er anderen zijn die een idee hebben, pc is gister schoongemaakt, dus ik denk dat nu alles opnieuw draaien geen soelaas biedt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:06:
In ieder geval bedankt voor de Ideeën ;)

Ik heb schone muziekbestanden van mijn pc meegenomen naar de zijne, en ze erop gezet, speler was helemaal leeg na flashen, dus ook die optie vervalt..

Ik wacht nog even of er anderen zijn die een idee hebben, pc is gister schoongemaakt, dus ik denk dat nu alles opnieuw draaien geen soelaas biedt.
yw, geen idee of het hier over een USB stick gaat of over een I-pod, maar weet dat een Ipod vaak synchroniseerd en dus steeds dezelfde bestanden op je speler wil zetten

In ieder geval succes en sorry

Edit; is idd zo dom geweest het niet even na te kijken (gemakszucht, ben bezig met huiswerk :()

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:08:
[...]

yw, geen idee of het hier over een USB stick gaat of over een I-pod, maar weet dat een Ipod vaak synchroniseerd en dus steeds dezelfde bestanden op je speler wil zetten

In ieder geval succes en sorry
Een Creative Muvo V100, geen Ipod dus :)
Pagina: 1